Citat:
Ursprungligen postat av
Divination
Du har ingen aning om hur de här kommunistbyråkraterna opererar och det är du som inte läst om alla fasansfulla övergrepp de utsatt djur och djurägare för. Men nu erkänner du i alla fall att de opererar utanför sedvanliga rättsstatliga principer. För din information så är fall av det slag du talar om väldigt ovanliga och borde ombesörjas av polis istället. Ser du verkligen inga problem med att ge närmast oinskränkt makt till dessa undermåligt utbildade byråkrater som kan utöva denna makt i princip helt utan ansvar? Du fattar väl åtminstone att Sverige inte ens har något tjänstemannaansvar sen 50 år tillbaka? Men du hade väl säkert trivts i DDR där omvänd bevisbörda gällde gentemot kommunistbyråkratin.
Det är enligt lag, jag har inte ”erkänt” något det är lag haha. Och varför tror du polisen bör ta hand om sådana saker, dom kan ju inget om djur. Djurskyddshandläggare är utbildade inom djur och djurskydd. Jag vet med mycket god insikt hur dom jobbar, jag har läst otaliga ärenden etc. Gissar att du inte läst ett enda utan bara scrollat på konspirationsmedia där djurplågare driver frågan om argsint vill fortsätta plåga djur.