2023-04-04, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du för ju fram exakt samma ignoranta påstående som jag redan bemött. Dessa handläggare kan alltså verkställa sina beslut oavsett hur mycket du överklagar.

Belägg? Källor? Vilket påstående är det du bemött? Fråga: om en hund ligger och plågas med variga sår, eller om en katt blivit övergiven instängd i en lägenhet utan vatten och mat, ska länsstyrelsen då vänta i tre veckor med att ta den till veterinären när djurägaren vägrar göra det själv? För det är i dessa fall som länsstyrelsen kan verkställa innan det fått laga kraft. Men du tycker alltså att djuren ska få plågas till döds först?
Citera
2023-04-04, 09:07
Medlem
Citat:
Homo Sovjeticus. Jag har för länge sen lämnat Sverige aka fitt-Sovjet för din info. Tack och lov. Främst för att slippa hjärndöda, fega och auktoritetsrunkande svennebananer. Så egentligen skiter jag blankt i att era korrupta sossemyndigheter från helvetet förnedrar er för era egna skattepengar. Ert land är vilket som dödsdömt.

Har du någonsin läst ett djurskyddsärende?
Citera
2023-04-04, 10:03
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchozib
Belägg? Källor? Vilket påstående är det du bemött? Fråga: om en hund ligger och plågas med variga sår, eller om en katt blivit övergiven instängd i en lägenhet utan vatten och mat, ska länsstyrelsen då vänta i tre veckor med att ta den till veterinären när djurägaren vägrar göra det själv? För det är i dessa fall som länsstyrelsen kan verkställa innan det fått laga kraft. Men du tycker alltså att djuren ska få plågas till döds först?

Du har ingen aning om hur de här kommunistbyråkraterna opererar och det är du som inte läst om alla fasansfulla övergrepp de utsatt djur och djurägare för. Men nu erkänner du i alla fall att de opererar utanför sedvanliga rättsstatliga principer. För din information så är fall av det slag du talar om väldigt ovanliga och borde ombesörjas av polis istället. Ser du verkligen inga problem med att ge närmast oinskränkt makt till dessa undermåligt utbildade byråkrater som kan utöva denna makt i princip helt utan ansvar? Du fattar väl åtminstone att Sverige inte ens har något tjänstemannaansvar sen 50 år tillbaka? Men du hade väl säkert trivts i DDR där omvänd bevisbörda gällde gentemot kommunistbyråkratin.
Citera
2023-04-04, 10:24
Medlem
Citat:
Du har ingen aning om hur de här kommunistbyråkraterna opererar och det är du som inte läst om alla fasansfulla övergrepp de utsatt djur och djurägare för. Men nu erkänner du i alla fall att de opererar utanför sedvanliga rättsstatliga principer. För din information så är fall av det slag du talar om väldigt ovanliga och borde ombesörjas av polis istället. Ser du verkligen inga problem med att ge närmast oinskränkt makt till dessa undermåligt utbildade byråkrater som kan utöva denna makt i princip helt utan ansvar? Du fattar väl åtminstone att Sverige inte ens har något tjänstemannaansvar sen 50 år tillbaka? Men du hade väl säkert trivts i DDR där omvänd bevisbörda gällde gentemot kommunistbyråkratin.

Det är enligt lag, jag har inte ”erkänt” något det är lag haha. Och varför tror du polisen bör ta hand om sådana saker, dom kan ju inget om djur. Djurskyddshandläggare är utbildade inom djur och djurskydd. Jag vet med mycket god insikt hur dom jobbar, jag har läst otaliga ärenden etc. Gissar att du inte läst ett enda utan bara scrollat på konspirationsmedia där djurplågare driver frågan om argsint vill fortsätta plåga djur.
Citera
2023-04-04, 10:53
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Det är enligt lag, jag har inte ”erkänt” något det är lag haha. Och varför tror du polisen bör ta hand om sådana saker, dom kan ju inget om djur. Djurskyddshandläggare är utbildade inom djur och djurskydd. Jag vet med mycket god insikt hur dom jobbar, jag har läst otaliga ärenden etc. Gissar att du inte läst ett enda utan bara scrollat på konspirationsmedia där djurplågare driver frågan om argsint vill fortsätta plåga djur.

Du måste vara forumets dummaste och sämsta grindvakt. Det är uppenbart att du inte vet ett dugg om hur den här myndigheten fungerar. Tjänstemännen ifråga har i princip aldrig någon adekvat utbildning på djur. Det enda du kan ha läst är snaskiga rubriker i dina favorittidningar där djurägares version aldrig kommer fram. Symptomatiskt förresten att du inte kan bemöta de grava rättsliga brister jag tagit upp. Du hade verkligen trivts i DDR som den Homo Sovjeticus du är.
Citera
2023-04-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinkBoi
Pulverbrev skickat till länsstyrelsen i Västerås, bara tråkigt mjöl eller riktigt biovapen?
För de anställdas skull så hoppas jag att det är rent kokain.

Kul prank i alla fall.
Citera
2023-04-04, 11:17
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accelerate
För de anställdas skull så hoppas jag att det är rent kokain.

Kul prank i alla fall.

Fast det roligaste skulle ju ha varit om det hade varit mjältbrandspulver och tjänstehjonen hade snortat det i tron att det var kokain.
Citera
2023-04-06, 13:53
Medlem
Citat:
Du måste vara forumets dummaste och sämsta grindvakt. Det är uppenbart att du inte vet ett dugg om hur den här myndigheten fungerar. Tjänstemännen ifråga har i princip aldrig någon adekvat utbildning på djur. Det enda du kan ha läst är snaskiga rubriker i dina favorittidningar där djurägares version aldrig kommer fram. Symptomatiskt förresten att du inte kan bemöta de grava rättsliga brister jag tagit upp. Du hade verkligen trivts i DDR som den Homo Sovjeticus du är.

Du verkar gilla personpåhopp framför saklighet, argument och dokumentation. Fräsch take 😆 hoppas du i alla fall inte behandlar dina djur på samma sätt som de som de som sprider informationen du verkar ta till dig av. Du är uppenbarligen immun mot kunskap och faktagranskning. Förmodligen är du själv dömd för brott mot djurskyddslagen och istället för att ta ansvar för ditt beteende så skyller du ifrån dig på myndigheter och andra. Men vet du vad? Det är djurhållaren som är ansvarig för sina djur.
Citera
2023-04-06, 20:42
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Du verkar gilla personpåhopp framför saklighet, argument och dokumentation. Fräsch take 😆 hoppas du i alla fall inte behandlar dina djur på samma sätt som de som de som sprider informationen du verkar ta till dig av. Du är uppenbarligen immun mot kunskap och faktagranskning. Förmodligen är du själv dömd för brott mot djurskyddslagen och istället för att ta ansvar för ditt beteende så skyller du ifrån dig på myndigheter och andra. Men vet du vad? Det är djurhållaren som är ansvarig för sina djur.

Du har fått hur många sakliga argument som helst av mig men du har inte ens försökt bemöta dem. Vad är det du inte fattar med att dessa s.k djurskyddsinstanser opererar helt utanför rättsstatsprinciper? De kan verkställa beslut trots överklagan. Byråkraterna som arbetar där har nästan aldrig någon adekvat utbildning på djur. Om du inte hade varit en såssig jävla träskalle så kanske du även hade insett faran med att ha instanser som har incitament att hitta problem istället för minimera dem. Vad vi har här är en marxiststruktur med nästintill oinskränkt makt som kan operera i princip helt utan ”accountability”. Vidare anställer man personal som vare sig har intelligens, moralisk kompass eller passande utbildning. Med andra ord en cocktail som obönhörligen leder till systematiska övergrepp mot såväl djur som människor.
Citera
2023-04-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Här kanske man kan hitta lite smått och gott om dom här galningarna:

https://stoppalansstyrelsen.se/

Oj... Den här sidan skriker ju verkligen psykisk stabilitet.....
Citera
2023-05-11, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo.correctus
Oj... Den här sidan skriker ju verkligen psykisk stabilitet.....
Självklart är drivs sidan av någon som är psykiskt stabil med tanke på att bakom sidan står en verksam överläkare och hans sambo som också är akademiker
Citera
2023-05-11, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Självklart är drivs sidan av någon som är psykiskt stabil med tanke på att bakom sidan står en verksam överläkare och hans sambo som också är akademiker

Varför skulle "akademiker" vara mera psykiskt stabila än någon annan grupp i samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in