2023-05-11, 08:41
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag tycker samhällsägda bibliotek inte ska ge påtryckargrupper eller extrema människor aktivitetsutrymme som i detta fall.
Att okritiskt låta dessa två transpersoner få så mycket utrymme är under all kritik.

I denna tråd låter det som om
transpersoner, eller i alla fall dessa två skulle vara pedofiler.

Vilka belägg finns det för att t.ex. den skamlösa vinhoran verkligen är pedofil?
Om jag förstår några inlägg rätt så har den skamlösa vinhoran ohämmat vurmat och gjort reklam får en sexuellt laddad ritbok där minst en sida endera har ett pedofilt inslag endera ligger farligt nära.

Finns fler belägg, indicier i fallet de skamlösa vinhoran?

Om jag får spekulera så tror jag att om en manlig person är icke-heterosexuell att risken för att också vara pedofil ökar dramatiskt.

Det som åsyftas i tråden gällande drag-queens och pedofili är väl just själva grejen att dom krigar för att få ha dessa stunder med barnen, där dom lever ut sin kink att klä ut sig som kvinnor, myser och pratar "normkreativitet" med barn som är ovetandes om den underliggande meningen med detta.

"Normkreativitet" handlar i grund och botten om att man ska vara kreativ kring sin sexualitet, och det hela denna rörelse bygger på är att barn är sexuella redan från födseln, och att man absolut inte får dela in barn i någon könstillhörighet, utan den ska dom själva utforska och ifrågasätta, redan i dagisåldern.

Detta resulterar i vilsna barn och ungdomar som helt enkelt inte kan finna tillhörighet i någonting. Den grupp som blir extra utsatt i detta är ungdomar som lider av autism och / eller andra personlighetsstörningar. Dessa människor experimenterar med ungdomarnas psykiska ohälsa och vill få det till att allt kretsar kring att dom är födda i fel kropp. För att lösa detta sätts ungdomarna i hormonbehandlingar som tar bort deras förmåga att reproducera sig, man utsätter dem för kemisk kastrering och proppar dem fulla med andra droger.

Att blanda in barn och sex är definitionen av pedofili, det är därför jag, och flera andra i tråden, anser att det är pedofiler som sysslar med detta.
Citera
2023-05-11, 09:01
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Barn är lättpåverkade förut ville barn bli Rabo eller Stålmannen nu vill de bli transvestit istället. Svenska samhället är mentalsjukt. CP-svensken förstår inte hur onormal och avvikande den är sett till resten av jordens befolkning. Sjuka icke-fungerande värderingar och normor leder till psykiska sjukdomar och missbruk bland unga personer.
Så länge som det inte skadar någon eller kränker någon annans frihet att vara som den vill tycker jag att det är något storartat att vara annorlunda. För dig är det istället något skrämmande som du skäms för.

Du menar att svensken skulle vara CP och överför sjukdomsbegreppet från individuell nivå (där det gäller) till samhällsnivå (där det inte längre gäller). Du ser missbruk och psykiska problem som resultat av att barn får lära sig att vara sig själva och jag ser självständiga och starka individer som resultat.

Metaforens glas är för dig halvtomt och för mig är det halvfullt. De problem som du kräver att politiken ska lösa är dina egna personliga problem och därmed dina att lösa.
Citera
2023-05-11, 09:16
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Så länge som det inte skadar någon eller kränker någon annans frihet att vara som den vill tycker jag att det är något storartat att vara annorlunda. För dig är det istället något skrämmande som du skäms för.

Du menar att svensken skulle vara CP och överför sjukdomsbegreppet från individuell nivå (där det gäller) till samhällsnivå (där det inte längre gäller). Du ser missbruk och psykiska problem som resultat av att barn får lära sig att vara sig själva och jag ser självständiga och starka individer som resultat.

Metaforens glas är för dig halvtomt och för mig är det halvfullt. De problem som du kräver att politiken ska lösa är dina egna personliga problem och därmed dina att lösa.

Klart bristande samhällsnormer skadar barn.
På samma sätt som avsaknad av fostran, regler och disciplin.
Fattar man inte det är man mer än lovligt dum i hela huvudet.
Citera
2023-05-11, 09:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tror snarare att Vinhoran och Bystiga damen inte klarar av att bemöta konstruktiv kritik, då de vet med sig att de inte har något vettigt att tillföra i barnens liv.

Det snackas om att de vill lära barnen att det är okej att vara sig själv, samtidigt som de maskerar sig, inte bemöter kritik och inte vågar avslöja sin verkliga identitet. Det talar ju snarare för att de vet att de gör något som folk inte gillar, men gör det ändå, för att sedan springa och gömma sig. Inte ett beteende jag vill lära mina barn, de ska kunna stå för vad de göra, annars ska de inte göra det alls.

Varför får man aldrig se dessa utan maskering och veta vad de har för utbildning och gör till vardags?

Och varför är det ok att kränka vinhoror, är inte de också människor med känslor?
Hur förklarar man för en 5-åring vad en vinhora är eller varför det är något positivt med att vara skamlös? Varför vill inte vinhoran bemöta kritiken och svara på frågor för att lugna föräldrarna?
Om du gillar namnet som han valt på sig när han uppträder då kan du slappa av lite.

Han har två artistnamn. Ett när han uppträder för vuxna och det är "Miss Shameless Whinewhore" och det andra när han läser sagor för barn på bibliotek och det namnet är "Miss Shameless". Det första implicerar dekadens och lösaktighet medan det andra implicerar ett synsätt på skam som något som inte är så allvarligt som det ofta uppfattas av barn.

Vad gör dessa artister när de inte uppträder? Det är ointressant. Deras kändisskap bygger på deras scenpersonligheter och om deras civila arbeten är "vanliga hederliga" så är det inget som är en del av deras liv som artister. Man kan identifiera sig med sitt yrke och vara busschaufför, brevbärare eller vad privat också, men det blir allt lite tråkigt.
Citera
2023-05-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B

Ja det är faktiskt märkligt att folk inte kan lägga ihop bristande samhällsnormer och den psykiska nedstämdhet som ungdomar och barn har idag!
Ökningen av antidepressiva läkemedel har lavinökat de senaste decennierna! Att det hör ihop med samhällsutvecklingen är väl redan fastställt? Men så länge det finns folk som AbortRetryIgnore som dessutom skaffar barn kommer utvecklingen fortgå! Tragiskt!
Citera
2023-05-11, 09:28
Medlem
Citat:
Om du gillar namnet som han valt på sig när han uppträder då kan du slappa av lite.

Han har två artistnamn. Ett när han uppträder för vuxna och det är "Miss Shameless Whinewhore" och det andra när han läser sagor för barn på bibliotek och det namnet är "Miss Shameless". Det första implicerar dekadens och lösaktighet medan det andra implicerar ett synsätt på skam som något som inte är så allvarligt som det ofta uppfattas av barn.

Vad gör dessa artister när de inte uppträder? Det är ointressant. Deras kändisskap bygger på deras scenpersonligheter och om deras civila arbeten är "vanliga hederliga" så är det inget som är en del av deras liv som artister. Man kan identifiera sig med sitt yrke och vara busschaufför, brevbärare eller vad privat också, men det blir allt lite tråkigt.
Du förstår att dessa personer är mentalt störda & sjuka? Eller litar du inte på vetenskap?
Citera
2023-05-11, 09:29
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nu när vi ändå befinner oss på ett sluttande plan så kan vi överdriva och fultolka bäst vi vill.

"Samhällsnormer" - som att låta Partiet/Ledaren diktera moral och etik, rätt och fel? Totalitära samhällssystem är Turkmenistan, Nordkorea och andra personkulter som felaktigt kallas länder.

Fostran, regler och disciplin: bryt inte mot andras frihet och tolerera inte att andra bryter mot din.
Citera
2023-05-11, 09:32
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Du förstår att dessa personer är mentalt störda & sjuka? Eller litar du inte på vetenskap?
Jag litar på vetenskap.

Det är inte en sjukdom att klä ut sig och agera ut en roll inför publik. Är alla skådespelare mentalt störda och sjuka? Är andra starka scenpersonligheter mentalt störda och sjuka?
Citera
2023-05-11, 09:36
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Jag litar på vetenskap.

Det är inte en sjukdom att klä ut sig och agera ut en roll inför publik. Är alla skådespelare mentalt störda och sjuka? Är andra starka scenpersonligheter mentalt störda och sjuka?

De spelar inte en roll.
De lever ut sin sexualitet.

Nästa steg blir väl att läsa sagor samtidigt som man utövar BDSM.
Citera
2023-05-11, 09:39
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Jag litar på vetenskap.

Men du litar inte på vetenskapen som pekar på att just transpersoner lider av psykisk sjukdom och även depression till den milda grad att dom tar livet av sig?

Varför förespråkar du en värld där psykisk ohälsa, drogmissbruk och dekadens hyllas som "normbrytande" och heroiskt?

Varför tycker du att barn skall sexualiseras från 0 år och uppåt?
Citera
2023-05-11, 09:41
Medlem
Citat:
Nu när vi ändå befinner oss på ett sluttande plan så kan vi överdriva och fultolka bäst vi vill.

"Samhällsnormer" - som att låta Partiet/Ledaren diktera moral och etik, rätt och fel? Totalitära samhällssystem är Turkmenistan, Nordkorea och andra personkulter som felaktigt kallas länder.

Fostran, regler och disciplin: bryt inte mot andras frihet och tolerera inte att andra bryter mot din.

Känns begreppen mångfald, inkludering och hbtq igen? Dessa mål ligger som en kuliss bakom nästan all offentlig verksamhet. Du kan tex inte få bidrag för att göra en film om du inte har prickat in ovanstående mål. Det är så politikerna styr att skattepengar läggs på "rätt saker". Det finns ingen "armlängds avstånd" och har aldrig funnits. Det är bara en talepunkt som låter bra.

SD vill inte förbjuda dragqueens att läsa sagor för barn. Det handlar om skattepengar ska finansiera det eller inte.

Du får hålla på med pedofila sagostunder hur mycket du vill, förutsatt att inga brott begås. Men inse att en stor del av befolkningen äcklas av den här skiten, och att deras representation i valresultatet yttrar sig bl a på att man inte vill lägga skattepengar på detta.
Citera
2023-05-11, 09:45
Medlem
Citat:
Jag litar på vetenskap.

Strippor klär också ut sig och agerar ut en roll inför publik. Men det vore sjukt att blanda in barn i det sammanhanget också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in