2023-05-11, 05:49
Medlem
Pruttkorviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Satsa på mycket grönsaker, fiber och protein.

Fil med havregryn, smoothie på fil och banan, kycklingwraps, konjaksnudlar. Sallader eller wokade grönsaker. Drick mycket vätska.

Testa fasta och få bättre Ghrelinnivåer.

Det är väl ungefär så jag äter som du skriver.

Angående vätska så dricker jag ca 2,5 - 3 L vatten om dagen. Tror inte jag kan dricka mer eftersom det frekventa toabehovet nästan blir ett handikapp.
Citera
2023-05-11, 05:51
Medlem
Pruttkorviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Hemligheten till att hålla hungern i schack, som fitnessgurus helst undanhåller från massorna så att de kan sälja värdelösa piller och självklara program, är att äta mat med högt GI värde. Om du bibehåller en jämn blodsockerkurva (genom att äta rätt mat under ditt ätfönster) kommer hungern nästan aldrig vara ett problem.

Kalori in/kalori ut är absolut för viktnedgång, men med rätt mat blir resan mycket behagligare.

Du menar väl lågt GI? 😊
Citera
2023-05-11, 05:54
Medlem
sebastian_s avatar
Borde inte korv vara det bästa att äta enligt de flesta här i tråden. kött med fett och protein. Varför äta kycklingfile istället?
Citera
2023-05-11, 05:54
Medlem
Pruttkorviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Sluta ät kolhydrater, framför allt socker. Jag ligger också på underskott nu och det är mycket enklare när jag är ketogen kost/LCHF. Vad som händer då är att man ställer in kroppen att gå på ketoner. Samma sak som händer när du fastar. Dvs övergången mellan att äta till att fasta blir enklare. Man får inte alls samma sug som när man har ätit kolhydrater tidigare eller i går.

Ät mer ägg, avokado, kött, fisk, kyckling, smör, grädde. Men ha koll på kalorierna samtidigt eftersom det är många kalorier i fett. Planera måltiderna och håll de under 600 kcal. Testa detta:

Dag 1-2: ät 2 måltider på 600 kcal. T.ex lunch och kvällsmat.
Dag 3: ät bara en lunch på 600 kcal.
Dag 4: fasta, drick bara vatten, kaffe, te (utan mjölk och socker)
Upprepa.

Jag måste ha kolhydrater för att orka träna Crossfit. Har kört i ketos i perioder och det är trevligt att leva så men träningen blir omöjlig tyvärr.

Och om man äter LCHF men med kolhydrater så blir det typ… semla. Dvs man blir tjock av det utan det måste ätas rent.
Citera
2023-05-11, 05:56
Medlem
Pruttkorviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Tar du några piller? Theralen vet jag kan öka hungern som helvete

Nej, inga piller mer än lite snälla kosttillskott som D-vitamin men dom är dags att sluta med nu.
Citera
2023-05-11, 05:57
Medlem
Pruttkorviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Borde inte korv vara det bästa att äta enligt de flesta här i tråden. kött med fett och protein. Varför äta kycklingfile istället?

Ja det är i princip bara OT inlägg. 😆
Citera
2023-05-11, 05:58
Medlem
Pruttkorviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Du äter fel. Ät mycket fett och protein, det mättar på riktigt. Kcal-underskott är inte hela sanningen.

Om du syftar på ketos så funkar det inte med Crossfitträning, har testat.
Citera
2023-05-11, 06:35
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkorvis
Om du syftar på ketos så funkar det inte med Crossfitträning, har testat.

Hur länge var du i ketos under den tiden?

När jag tränade i min förra klubb och käkade lchf så var det gögintensiva svårt i början men kroppen vande sig och jag klarade av de högintensiva passen efter någon månad när kroppen var inställd. Jag käkade dock mer eller mindre strikt lchf i ca 7 år och det blev en livsstil.

Hörde att t.ex Björn Ferry käkade LCHF när han körde skidskyttetävlingar, det torde väl vara rätt högintensivt? Inte helt samma grej som crossfitt, men borde det inte går att jämföra i detta fall?
Citera
2023-05-11, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Ej nyttigt att äta processat kött som korv.
Citera
2023-05-11, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Hemligheten till att hålla hungern i schack, som fitnessgurus helst undanhåller från massorna så att de kan sälja värdelösa piller och självklara program, är att äta mat med högt GI värde. Om du bibehåller en jämn blodsockerkurva (genom att äta rätt mat under ditt ätfönster) kommer hungern nästan aldrig vara ett problem.

Kalori in/kalori ut är absolut för viktnedgång, men med rätt mat blir resan mycket behagligare.

Ätfönster? Är nyttiga måltider, lite mindre portioner och träna mer. Så går man ner i vikt.
Citera
2023-05-11, 07:17
Medlem
Vatten, kaffe, zero dryck och tuggummi
Citera
2023-05-11, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Satsa på mycket grönsaker, fiber och protein.

Fil med havregryn, smoothie på fil och banan, kycklingwraps, konjaksnudlar. Sallader eller wokade grönsaker. Drick mycket vätska.

Testa fasta och få bättre Ghrelinnivåer.
Havregynsgröt och 2 ägg på morgonen rekommenderar jag med, vad som händer då är att kroppen har något att jobba med fram till minst 12:00, oftast lite längre. Till skillnad från tex ostmacka på morgonen som kroppen blir klar med på någon timma sen är man hungrig igen, dvs sugen på kolhydrater.

Sen en grej som jag har upptäckt på senare tid är frukt, vad tycker ni om det? typ banan, äpple, apelsin - bulkar väldigt bra för mig, fast man tror det är snabba kolhydrater..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in