2023-05-10, 20:44
Medlem
heggeness avatar
Säger som Liberalernas korvgubbe, "vad är ni så nervösa för?"
Citera
2023-05-10, 20:44
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Uppenbarligen finns det ju en efterfrågan.
Skitsnack, det här är oss pådyvlat ifrån feminister och hbtq-lobbyn! Feministerna inom public service gör precis som majoriteten av cheferna inom kommunerna, som också är feminister och de feministiska bibliotekarierna, de nätverkar och driver på sodomin.
Citera
2023-05-10, 20:47
Medlem
Tycker inte att det är särskilt konstigt. Åkesson har tagit heder och ära av vederbörande i flera olika forum. Dels i den senaste partiledardebatten men även i lördagsintervju i SR - https://sverigesradio.se/avsnitt/jimmie-akesson-sd-tidoavtalet-ska-forverkligas

Om en person namnges av en figur som innehar en maktposition i svensk politik så hade varit ännu värre att lägga locket på snarare än att låta personen komma till tals. Vi lever som sagt i en demokrati där yttrandefrihet bör premieras.
Citera
2023-05-10, 20:47
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf
jag är personligen inget fan av Miss Shameless och Lady Busty, då de har sexualiserade namn. Dock konceptet drag artister har jag inget emot. Typ om Babsan hade haft sagostunder, hade ju varit skitkul att gå dit med kidsen.

Jag vill reiterera att jag ej tycker om de där dragartisterna som grät ut i media över Åkessons uttalanden i helgen. Efter att ha kollat närmare in på just dem två så känns det nästan som att dem är en rysk psyop eller liknande.

Samtidigt tycker jag det är svinlöjligt av alla i er tråden som är emot ALLT som har med hbt eller normöverskridande grejer i allmänhet att göra (jag menar er som riktar ilskan till konceptet HBTQ, istället för det vettiga alternativet, att kritisera Lady Busty och Miss Shameless som indiviter), vuxna män som sitter här inne och önskar död på folk bara för de är bög osv, fan väx upp. Jag tror inte att kids blir bög bara för att de ser två män kyssas i en film tex. HBT-personer blev ju bög/trans ändå även fast de sett hetero-par i varje film de sett när de växte upp.

Så du är emot just dessa män, men inte själva konceptet?

"Normkreativitet" är alltså enligt dig en bra sak som bör förespråkas och stimuleras med hjälp av skattemedel?

Länken nedan visar DQSH Sweden's facebook foton.

Fotot under länken är en bild med texten "While some kids (and adults) feel that their gender identity doesn't match the one they were assigned at birth - and may identify as transgender or non binary - drag is a way that anyone can play and experiment with different forms of masculinity and femininity"

https://www.facebook.com/photo/?fbid=100174094785103&set=pb.100064727842979.-2207520000.

Varför tycker ni att vi ska förvirra och indoktrinera barn från och med 2 års ålder till att ifrågasätta sitt kön?
Citera
2023-05-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Så du är emot just dessa män, men inte själva konceptet?

"Normkreativitet" är alltså enligt dig en bra sak som bör förespråkas och stimuleras med hjälp av skattemedel?

Länken nedan visar DQSH Sweden's facebook foton.

Fotot under länken är en bild med texten "While some kids (and adults) feel that their gender identity doesn't match the one they were assigned at birth - and may identify as transgender or non binary - drag is a way that anyone can play and experiment with different forms of masculinity and femininity"

https://www.facebook.com/photo/?fbid=100174094785103&set=pb.100064727842979.-2207520000.

Varför tycker ni att vi ska förvirra och indoktrinera barn från och med 2 års ålder till att ifrågasätta sitt kön?
>Så du är emot just dessa män, men inte själva konceptet?
Stämmer bra det

>Normkreativitet
Jag tror inte att detta är skadligt, nej. Visa gärna någon studie på att så skulle vara fallet kanske.

>Länken nedan visar DQSH Sweden's facebook foton.
Att köna leksaker och lekar osv är löjligt. Varför ska pojkar leka med Lego och flickor med Barbie? Att inte tvinga in folk i modeller efter vad som är typiskt maskulint eller typiskt feminint är inte skadligt. Är mänskligheten verkligen fördömd om en flicka vill spela fotboll och en pojke som vill sjunga och dansa?

Det känns som att ni målar upp en boogeyman, pedofilvänstern, i onödan i många fall(jag säger inte att det inte existerar). Grejen är att Miss Shameless är nog ingen bra förebild, nej det kan nog alla i tråden hålla med om, men när jag växte upp var Babsan jävligt poppis, och där tog ändå inga barn skada. Därav drar jag slutsatsen att män i klänningar är inte problemet, men folk som är hypersexuella är problemet i detta fall.
Citera
2023-05-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Säger som Liberalernas korvgubbe, "vad är ni så nervösa för?"

Det där är förstås en tramsig härskarteknik, tror ingen är det minsta nervös.

Jag skulle inte låta mina ungar se på en våldsam skräckfilm. Det betyder inte att jag nervös, det betyder bara att jag tycker att en våldsam skräckfilm är olämplig för barn.

Vidare tycker jag att sexuella sammanhang också är olämpliga för barn, och de bör hållas borta från det. Tycker inte du det?
Citera
2023-05-10, 21:03
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
>Så du är emot just dessa män, men inte själva konceptet?
Stämmer bra det

>Normkreativitet
Jag tror inte att detta är skadligt, nej. Visa gärna någon studie på att så skulle vara fallet kanske.

>Länken nedan visar DQSH Sweden's facebook foton.
Att köna leksaker och lekar osv är löjligt. Varför ska pojkar leka med Lego och flickor med Barbie? Att inte tvinga in folk i modeller efter vad som är typiskt maskulint eller typiskt feminint är inte skadligt. Är mänskligheten verkligen fördömd om en flicka vill spela fotboll och en pojke som vill sjunga och dansa?

Det känns som att ni målar upp en boogeyman, pedofilvänstern, i onödan i många fall(jag säger inte att det inte existerar). Grejen är att Miss Shameless är nog ingen bra förebild, nej det kan nog alla i tråden hålla med om, men när jag växte upp var Babsan jävligt poppis, och där tog ändå inga barn skada. Därav drar jag slutsatsen att män i klänningar är inte problemet, men folk som är hypersexuella är problemet i detta fall.

En studie på att normkreativitet är skadligt går att läsa under länken nedan, jag bifogar även ett citat från sammanfattningen av studien.

"Data indicate that 82% of transgender individuals have considered killing themselves and 40% have attempted suicide, with suicidality highest among transgender youth."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32345113/

Detta är väl iallafall ett bevis på att "normkreativitet" är skadligt för barn och unga?

Kan du visa en studie som pekar på att "normkreativitet" är något positivt som bör uppmuntras?
Citera
2023-05-10, 21:06
Medlem
Citat:
En studie på att normkreativitet är skadligt går att läsa under länken nedan, jag bifogar även ett citat från sammanfattningen av studien.

"Data indicate that 82% of transgender individuals have considered killing themselves and 40% have attempted suicide, with suicidality highest among transgender youth."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32345113/

Detta är väl iallafall ett bevis på att "normkreativitet" är skadligt för barn och unga?

Kan du visa en studie som pekar på att "normkreativitet" är något positivt som bör uppmuntras?

Det där är inte ett bevis på att normkreativitet är skadligt. Det där är ett bevis på att folk som inte får vara normbrytande i form av sexualitet och könsidentitet mår väldigt dåligt då de inte accepteras i familj/samhälle.

Att du sitter och eldar på hatet mot folk som är bög är precis vad som leder till dessa siffror. Jag tror du innerst inne fattar det med, men ditt hat för homosexuella är så starkt att du ignorerar det. Ett tips till dig är nog att sluta hänga på /pol/, och testa att gå ut utomhus lite då och då, istället för att sperga om pedofilvänstern på flashback av alla ställen.
Citera
2023-05-10, 21:12
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Det där är inte ett bevis på att normkreativitet är skadligt. Det där är ett bevis på att folk som inte får vara normbrytande i form av sexualitet och könsidentitet mår väldigt dåligt då de inte accepteras i familj/samhälle.

Att du sitter och eldar på hatet mot folk som är bög är precis vad som leder till dessa siffror. Jag tror du innerst inne fattar det med, men ditt hat för homosexuella är så starkt att du ignorerar det. Ett tips till dig är nog att sluta hänga på /pol/, och testa att gå ut utomhus lite då och då, istället för att sperga om pedofilvänstern på flashback av alla ställen.

Snälla lilla du, jag känner noll hat mot homosexuella och transexuella. Däremot så känner jag ett starkt förakt mot sådana som du, som påstår att anledningen till att dessa människor mår dåligt är på grund av att samhället inte accepterar deras könsdysfori.

Problemet är att större delen av dessa människor blivit indoktrinerade till att tro att dom är transgender, när det egentligen är andra psykiska problem som får dem att må dåligt, men när de söker vård så blir dom skickade till första bästa HBTQ-certifierade psykolog som säljer in detta med normkreativitet och transgender-bullshit, och lurar i dem hormonbehandlingar och skickar dem till en kirurg som klipper sönder deras kön, därefter kommer självmordstankarna och självskadebeteendet.

Ett tips till dig är att försöka ta in annan information än den Aftonbladet och Hänt Extra säljer till dig i utbyte mot dina hjärnceller. Det kan vara hälsosamt att titta ut utanför boxen, även för inskränkta individer som dig. Du kommer finna att det är uppfriskande och sinnesvidgande att själv söka efter information istället för att bli sondmatad av massmedia med allt det du tror du vill höra. Varsågod.
Citera
2023-05-10, 21:19
Medlem
Magen knöt sig som en Sten. När man fick läsa om att sexuellt avvikande personer läser sagor för riktiga barn. Och själv tvingas man betala för hjärntvätten. Ett trauma kommer tillbaka.
Vilse i pannkakan.
Som barn kände och hörde man att programledaren var konstig. och alla tråkiga saker han visade. Nä allt stod nog inte rätt till hos honom.
Ett trauma som jag inte vill att barn ska bli pådyvlade. Ta förnuftet och avveckla SVT.
Ta i alla fall bort skattepengarna och låt SVT dö ut långsamt.
Suga kuk kan ni göra i Pride tåget.
Citera
2023-05-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag

Jag tycker hela den här debatten är underlig. Inte minst för att det blir en typ av exotisering av dragqueens. Varför är det okej? Det är något annorlunda så då vill man göra en grej av det genom att det ska ingå som ett nummer i bibliotekets program liksom. För mig är det såklart helt okej att en dragshowartist läser sagor för mina barn. Det konstiga ligger ju i att det skulle vara just för att hen är en dragartist! Jag förstår inte varför man ska belysa det i det här sammanhanget liksom. Varför ska just det faktumet lyftas? Blir det inte att exotisera det? Typ som man kunde göra med vissa folkgrupper på Skansen förr. De fick komma dit och lajva same eller liknande för att de i städerna skulle få uppleva något annorlunda. Det är lite den känslan här med tycker jag. Å andra sidan är väl drag en ”gren” för sig liksom, den går ju liksom ut på att visa upp sig och synas.

Men varför pratas det inget om den här aspekten av saken? Skulle det börja jobba en person som vill köra dragqueen hela dagarna på förskolan där mina barn går och läsa sagor osv så hade jag inte brytt mig alls. Men jag hade ju inte aktivt frågat efter om de inte kunde anställa någon som var drag, lika lite som jag hade frågat om de inte kunde anställa någon som var handikappad, hade ursprung från Chile eller vad sjutton man nu kan komma på som skulle vara en minoritetsgrupp i samhället. Jag tycker helt enkelt inte att man nyttjar någon grupp eller kultur på det sättet bara för att de tillhör den gruppen och man tycker att det är något spännande med det. Det är inte rätt anledning liksom. Det är respektlöst mot gruppen.

Däremot så finns det mycket kring drag som barn nog älskar. Som vi kanske är många som älskar till och med! Och det är ju glitter, glamour och överdrifter. Att verkligen få leva ut. Så det hade passat utmärkt med en workshop på temat på biblioteket. För det är ju ett tema som verkligen barn lär gilla. Och där kan man väl ha någon insatt som leder.

Men att en dragqueenartist ska läsa sagor just för att hen är dragqueen blir konstigt mot alla dragqueens tycker jag. Här är det ju ”läsa saga” som är fokus och då får väl bäst lämpad göra det, drag eller icke drag spelar väl ingen roll?

Så i mina ögon ligger problemet mer i varför man väljer ut en grupp i samhället att göra en vanlig biblioteksaktivitet? Varför ska just det vara dragplåstret för aktiviteten liksom? Det blir ju en exotisering av gruppen som känns konstig.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-05-10 kl. 21:31.
Citera
2023-05-10, 21:32
Medlem
Citat:
Snälla lilla du, jag känner noll hat mot homosexuella och transexuella. Däremot så känner jag ett starkt förakt mot sådana som du, som påstår att anledningen till att dessa människor mår dåligt är på grund av att samhället inte accepterar deras könsdysfori.

Problemet är att större delen av dessa människor blivit indoktrinerade till att tro att dom är transgender, när det egentligen är andra psykiska problem som får dem att må dåligt, men när de söker vård så blir dom skickade till första bästa HBTQ-certifierade psykolog som säljer in detta med normkreativitet och transgender-bullshit, och lurar i dem hormonbehandlingar och skickar dem till en kirurg som klipper sönder deras kön, därefter kommer självmordstankarna och självskadebeteendet.

Ett tips till dig är att försöka ta in annan information än den Aftonbladet och Hänt Extra säljer till dig i utbyte mot dina hjärnceller. Det kan vara hälsosamt att titta ut utanför boxen, även för inskränkta individer som dig. Du kommer finna att det är uppfriskande och sinnesvidgande att själv söka efter information istället för att bli sondmatad av massmedia med allt det du tror du vill höra. Varsågod.
Alla, förutom folk som du, är överens om att de mår dåligt pga att de blir ofta sämre behandlade. Men snälla, upplys mig, varför mår de dåligt, om anledningen inte är att de har svårt att bli accepterade?

Vet du hur en könskorrigering går till? Ingen blir skickad till någon HBTQ psykolog som lurar i folk skit, utan det görs en mångårig lång undersökning här i sverige. Underlivskirurgi är inte aktuellt förens 25+, i specialfall kan de få det godkänt om dem är 18+, men aldrig under 18. Samt detta är som sagt specialfall.

Innan du fortsätter kasta ur dig spydiga kommentarar så kan jag säga dig att jag inte läser nyheter, förutom det jag finner intressent via flashback och /pol/ (vid stora happenings, typ senast i helgen han som gjorde skjutningen i Texas). Händer något viktigt jag måste kolla upp hör man ju det på jobbet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in