2023-05-10, 18:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Du får tro på precis de du vill, och jag var knappast ensam att tro att Maja inte kommer få livstid och de är ingenting jag skäms över precis. Men jag har varit med länge, och jag vet hur en svajig utredning slutar. Du kan skriva upp redan nu, Johanna kommer få 18år och Maja kommer gå fri i hovrätten, så kan du höra av dig sen

Utredningen kring Johanna är kanon bra, men de räcker inte till livstid. Men kring Maja är de väldigt svajigt som sagt.

Haha okej är det du och GW Persson! Som har stenkoll... och alla andra har fel.
Citera
2023-05-10, 19:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Du får tro på precis de du vill, och jag var knappast ensam att tro att Maja inte kommer få livstid och de är ingenting jag skäms över precis. Men jag har varit med länge, och jag vet hur en svajig utredning slutar. Du kan skriva upp redan nu, Johanna kommer få 18år och Maja kommer gå fri i hovrätten, så kan du höra av dig sen

Utredningen kring Johanna är kanon bra, men de räcker inte till livstid. Men kring Maja är de väldigt svajigt som sagt.

Fri? Knappast. Jag satsar min tia på "medhjälp till mord" men tidsbestämt. 8-11 år inkl. gravfridsbrott. Så fri kommer hon inte gå.
Citera
2023-05-10, 19:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja, men den tidsangivelsen var ju svajig från början, och att de nu kom upp till ytan säger ju en del. Det finns ingenting som tyder på att Maja varit delaktig i mordet, utan de är bara "möjligt" att de är så, och de räcker inte. Brott mot griftefriden ryker hon på absolut men mer än så går inte att bevisa. Hon kommer bli fri och hon kommer inte kunna visa sig i Vetlanda så hon har mkt att stå i lagom till midsommar
OM man tolkar Ms agerande på Nöjet som att hon är fullt medveten om Js planer, fastslår att hon möjligen deltagit i badrummet och noterar att hon varit delaktig i dumpningen så har man en indiciekedja för mord i samförstånd.

Men OM man tolkar Ms agerande på Nöjet som naivt och mindre eftertänksamt samt fastslår att det inte går att bevisa att hon deltagit i badrummet så återstår endast gravfridsbrottet.

Som jag ser det är båda tolkningarna lika möjliga och ingen helt säkert mer rätt än den andra utifrån vad vi vet i dag.

Det avgörande blir då hur man tolkar Ms agerande före mordet, vilket är förutsättningen för och kittet i indiciekedjan.
Citera
2023-05-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ja, men den tidsangivelsen var ju svajig från början, och att de nu kom upp till ytan säger ju en del. Det finns ingenting som tyder på att Maja varit delaktig i mordet, utan de är bara "möjligt" att de är så, och de räcker inte. Brott mot griftefriden ryker hon på absolut men mer än så går inte att bevisa. Hon kommer bli fri och hon kommer inte kunna visa sig i Vetlanda så hon har mkt att stå i lagom till midsommar

Den där tidsangivelsen borde inte avgöra och kan inte bevisa att M är oskyldig jag tycker att det är ett mycket svagt bevis
Ser man till helheten om den korta tid de befanns sig 3 i bostaden
Och under den tiden blir en mördad
Att M sov borde inte en domstol ta för sanning

Men troligtvis kan du ha rätt ang hur domen kommer falla
Skulle inte förvåna mig
Det är många gånger rätten dömer märkigt
Som är svårt för folk att tycka det är rätt
Vi har för mycket brottslingar på gatan och det beror ofta på våra domstolar och lagar
Hur mycket än polisen sliter så faller det ofta i domstolen
Citera
2023-05-10, 19:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
OM man tolkar Ms agerande på Nöjet som att hon är fullt medveten om Js planer, fastslår att hon möjligen deltagit i badrummet och noterar att hon varit delaktig i dumpningen så har man en indiciekedja för mord i samförstånd.

Men OM man tolkar Ms agerande på Nöjet som naivt och mindre eftertänksamt samt fastslår att det inte går att bevisa att hon deltagit i badrummet så återstår endast gravfridsbrottet.

Som jag ser det är båda tolkningarna lika möjliga och ingen helt säkert mer rätt än den andra utifrån vad vi vet i dag.

Det avgörande blir då hur man tolkar Ms agerande före mordet, vilket är förutsättningen för och kittet i indiciekedjan.

Vilket är rätt uppenbart att missfostret gjorde hon var med på att lura med Tove för att spöa henne... ett jävla daltande med missfostret... men det är ju detta pajasland i ett nötskal varenda brottsling ska det daltas med...
Kanske dags att införa dödsstraff igen så man rensar genpolen på oönskade avarter... och säkert en av förklaringarna till att det inte var vilda västern här i Sverige innan vi importerade jordens alla jävla avskräde hit.
Citera
2023-05-10, 19:40
Medlem
Rompers avatar
Nu har Lapidus glappat igen, 4.30 in i klippet.

https://www.tv4play.se/program/efter-fem/man-dog-vid-ingripande-ordningsvakter-ställs-inför-rätta/20559373?clipSectionId=just+nu&playlist=3p4rZ77Vap N4yXI0sFbJiv&offset=19
Citera
2023-05-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Den är skrattretande dålig

Ja jag tycker det
Finns inga bevis att M sov
Så även om hon nu inte skulle ha vart med att hålla Tove
(Vilket jag tror att hon gjorde)
Så borde hon få något straff för att undanhålla sanningen om ett mord och skyddande av brottsling
Citera
2023-05-10, 19:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Den där tidsangivelsen borde inte avgöra och kan inte bevisa att M är oskyldig jag tycker att det är ett mycket svagt bevis
Ser man till helheten om den korta tid de befanns sig 3 i bostaden
Och under den tiden blir en mördad
Att M sov borde inte en domstol ta för sanning

Men troligtvis kan du ha rätt ang hur domen kommer falla
Skulle inte förvåna mig
Det är många gånger rätten dömer märkigt
Som är svårt för folk att tycka det är rätt
Vi har för mycket brottslingar på gatan och det beror ofta på våra domstolar och lagar
Hur mycket än polisen sliter så faller det ofta i domstolen

Ja domstolar i Sverige är sannerligen värdelösa... spelar ingen roll hur jävla solklart det än är så ska det utdömas så milda straff som möjligt helst frikänna... Horungen Mats Alm är väl ett prakt exempel... han skulle dingla från en lyktstolpe inte få en jävla massa sksdestånd.
Citera
2023-05-10, 19:44
Avslutad
Citat:
Det finns mycket som tyder på att Maja var involverad i mordet. Rätten tittar på handlandet både före och efter. Man ser på helhetsbilden. Hur sannolikt är det att en oskyldig person

1) är med och lurar med sig offret till en lägenhet
2) är med och skaffar undan kroppen efteråt
3) med lögner stöttar en medgärningsmans historia i förhör efteråt och
4) när avslöjad, fortsätter ljuga och kan inte lämna en trovärdig förklaring till vad han/hon gjorde under tiden för mordet

Sannolikheten att denna person inte deltog i mordet är 0,00%.
Citera
2023-05-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja kränkthet färgar nog en del av GW:s agerande. Nu skall han dessutom utröna om han kan JO-anmäla Domaren. ;-)

Men Domaren å andra sidan förefaller vara en grinig jävel.

Ja kanske att domaren är grinig men han verkar inte vara korrupt åtminstonne
Citera
2023-05-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Att J bara ville prata och reda ut, och att M säger hon följer med så länge det inte blir bråk, låter ju inte som någon strategi dom tidigare ägnat sig åt. Att M ser upprörd ut hjälper ju inte heller direkt. Eller att hon sa till vakten att slänga ut T. Eller att M känner till mordförsöket genom branden tidigare. Eller hatsången J (och M enligt J) skrev några månader tidigare. Eller alla kommentarer J lagt om hur mycket hon hatar T och världen vore bättre utan henne.

Kan M övertyga världen att hon är den mest naiva och korkade människa på jorden så kanske en del lögner går hem. Men annars blir det nog svårt
Citera
2023-05-10, 19:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja kanske att domaren är grinig men han verkar inte vara korrupt åtminstonne

Precis... den där domaren ska ha en stor jävla eloge som inte faller för media hetsen osv... för att få dessa jävla amöbor till lindrigare straff... skulle behövas fler som honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in