Citat:
Den som politiserar detta är du, Jimmie Åkesson och andra med liknande åsikter. Att det skulle finnas något politiskt med en man som klär sig överdrivet feminint, agerar ut en roll som en snäll sagotant och läser oskyldiga barnsagor för barn en stund på ett bibliotek är det ni högerstollar som har fått för er och nu försöker få med er andra i.Du glömde läsa hela artikeln:
Vinhoran:
"Så länge vi har ett klimat och ett parti med den här förfärliga människosynen har jag ett uppdrag att göra världen lite större och mer kärleksfull med mer acceptans och inkluderande."
En sån fin accepterande människosyn vinhoran har om SDs åsikter. Alla accepteras. Utom SD som har en förfärlig människosyn. Som vänstern alltid gör, sätter sig på höga hästar och känner sig moraliskt överlägsna. Men det är motsatsen till Tolerans.
Vinhoran:
"Så länge vi har ett klimat och ett parti med den här förfärliga människosynen har jag ett uppdrag att göra världen lite större och mer kärleksfull med mer acceptans och inkluderande."
En sån fin accepterande människosyn vinhoran har om SDs åsikter. Alla accepteras. Utom SD som har en förfärlig människosyn. Som vänstern alltid gör, sätter sig på höga hästar och känner sig moraliskt överlägsna. Men det är motsatsen till Tolerans.
Jag vet inte vad han menar med förfärlig människosyn, inget sådant framkom i debatten mellan Åkesson och Stenevi, men med tanke på vad som framkommer här i tråden där många SD-troll sitter och raljerar är det kanske sånt han menar.
Det finns inget politiskt med drag queen story hour. Det finns ingen agenda. Det finns en vilja att visa att man är OK som man är och att det går bra med att vara annorlunda. Högerpolitik handlar traditionellt om individualism och med starka individer får man stå ut med att sånt man inte gillar existerar. Vänsterpolitik - som du företräder - menar att alla ska vara lika och jämställda, att kollektivet står över individen och att detta ska göras till verklighet, även om det omöjligt, med politikens hjälp.
De som är födda 1945 förfasas över våra beteenden och ideal idag, medan de som var födda 1885 förfasades över de beteenden och ideal som utövades av svenskar 1945. Ingen tid är den andra lik. När var det 'neutralt'?
Samma amerikanska politiker som påstods knulla spädbarn och drack deras blod i källaren av en pizzeria i Washington t.ex.?