Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det är klart att jag tror att de ukrainska styrkorna förlorat mer manskap och materiel i Bakhmut. Jag kan förstås ha fel just på detta frontavsnitt, men det tror jag knappast. Kriget är ett utnötningskrig och ryssarna håller taktpinnen.
Ajajaj, samma fel som vanligt, du tror saker trots att du sitter på utmärkta källor som säger precis tvärtom, du kommer bli lika avkläd och stå där vilsen och förnedrar... som vanligt...
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Citat:
Striderna förs så att ryssarna nöter ned de ukrainska styrkorna och hur striderna förs förändras i riktning mot att de ukrainska styrkorna decimeras på mest effektiva sätt.
mm, ej, omslutna, med ohotad försörjning och möjliget att förstära och rotera sina styrkot,mot föreberedda ställningar, på frontavsnitt som helt saknar militärstrategisk relevans....
Det är tur att du vet så lite, annars hade jag trot att det var någon medicinskt fel på dig...
Citat:
Ukraina har ingen möjlighet att vända detta och även om de lyckas med att ta tillbaka en del territorium så kommer dessa motoffensiver vara mycket kostsamma i material och manskap och de kan ju köra på tills de inte kommer längre.
Ukraina har ju redan tagit tillbaks territorium, i detta ögonblick håller ju ryssland inte ett enda anektert, ryskt evigt territorium i sin helhet.
Citat:
Ryssarna har ju hittills retirerat vi sådana tillfällen och sedan fortsatt med nednötningen som backas upp av en krigsindustri som jobbar dygnet runt.
var det det du menade hela tiden, och så vi ska tolka det?
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Visst. Säkert. Ryssarna är på god väg att inringa en mycket stor del av den Ukrainska armén som är förlagd i syd-öst, kanske en så stor del som en tredjedel av Ukrainas soldater. Dessutom så är Kiev omringad. Ett par dygn, kanske en vecka, till kapitulation.