2023-05-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Denne saken fra i går viser bare hvor håpløse PDØ er hvor trege juristene hos politiet på Lørenskog er. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VPp4vJ/krever-300-000-av-politiet-det-har-plaget-meg-mye En far ble urettmessig arrestert for drapet på barna sine og holdt siktet i 9 måneder, til tross for at politiet umiddelbart ble klare over av det var mor som hadde utført handlingene hadde arrestert henne. I det arbeidstempoet så kommer TH til å være siktet livet ut.

Som du som svært oppegående sikkert er klar over er det normal prosedyre å opprettholde siktelser til en sak er avsluttet. Utfordringen til politiet i denne saken er enorm på så mange områder. I og med at man valgte å ta ut siktelser for drap og eller medvirkning til drap fikk man opprettholde etterforskningen i stor kraft med masse midler. Velger man å henlegge disse siktelsene må man ta ut nye siktelser av samme alvorlighetsgrad for å opprettholde etterforskningen I større kraft.

Taktisk sett ovenfor media med mer vil det også bli et kolossalt trykk og etterspill om man nå velger å henlegge disse siktelsene. Man utsetter derfor problemet som kommer så lenge som mulig. Nå har deler av media fått litt mer insideinfo og jeg antar det vil komme noen artikler i løpet av ikke alt for lang tid.
Citera
2023-05-10, 23:52
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Som du som svært oppegående sikkert er klar over er det normal prosedyre å opprettholde siktelser til en sak er avsluttet. Utfordringen til politiet i denne saken er enorm på så mange områder. I og med at man valgte å ta ut siktelser for drap og eller medvirkning til drap fikk man opprettholde etterforskningen i stor kraft med masse midler. Velger man å henlegge disse siktelsene må man ta ut nye siktelser av samme alvorlighetsgrad for å opprettholde etterforskningen I større kraft.

Taktisk sett ovenfor media med mer vil det også bli et kolossalt trykk og etterspill om man nå velger å henlegge disse siktelsene. Man utsetter derfor problemet som kommer så lenge som mulig. Nå har deler av media fått litt mer insideinfo og jeg antar det vil komme noen artikler i løpet av ikke alt for lang tid.

Vil du si litt om hvilken retning den nye innsideinfoen peker? Mot TH, mot andre involverte, mot henleggelse? Dævver snart av informasjonstørke 😅
Citera
2023-05-11, 00:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Vil du si litt om hvilken retning den nye innsideinfoen peker? Mot TH, mot andre involverte, mot henleggelse? Dævver snart av informasjonstørke 😅

Det er dessverre flere år siden faktiske innsideopplysninger med direkte relevans
for forsvinningen fant veien ut i denne tråden. Da TH ble siktet droppet dessverre
de fleste av de mest relevante og interessante brukerne ut etterhvert. Hvorfor kan
man jo bare spekulere i. Vi vet ihvertfall at sentrale vitner i saken har vært forsøkt
truet til taushet.

Påstander om at saken går mot henleggelse har jevnlig blitt fremmet her, litt som
forsvarer Holden selv jevnlig har hevdet siden 2020. Uten at det så langt har kommet
troverdige opplysninger om at noe slikt er forestående.

Det fins lite "ny" innsideinfo. Lekkasjer av angivelig korrespondanse, f.eks. mellom politiadvokater
og svært perifere aktører i sakskomplekset, har gitt liten reell innsikt i politiets kjernearbeid, til
tross for at det til tider er en fornøyelig tidrøyte å lese.
Citera
2023-05-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki

Haha. Jeg tror de fleste som er reellt opptatt av at saken løses føler på samme måte 😁. I hvertfall har deler av media på en eller annen måte fått nyss I enkelte ting. Hva politiet ønsker eller bør utdele av informasjon er vanskelig å si, men jeg mistenker at det vil bli verifisert at det er flere siktede enn offentligheten har kjennskap til. Nå har en viss " sangfugl " vært fengslet ( riktignok for i utgangspunktet andre forhold ) en periode og det kan ha gitt resultater. Hva folk tror om noe har liten eller ingen verdi, men politiet har satt seg i en rimelig umulig catch 22 situasjon med å ta ut siktelser for drap og eller medvirkning så saken kommer ikke til å henlegges før disse siktelsene eventuelt frafaller. Jeg har personlig mistanke om at enkelte under mistanke faktisk har skyld i saken uten at det heller har noen verdi. Hva som kan bevises uten eventuelle tilståelser er jeg spent på om i det hele tatt er mulig. At personer fra nærområdet satt/fikk informasjon fra noen som la grunnlag for dette plottet er jeg nesten 100 % sikker på. At det bor dusinvis av alvorlige kriminelle innenfor bare en radius på et par kilometer og at ingen av disse har noe med det å gjøre tror jeg er nærmest utopisk. Både tv2 og VG skal sitte på litt info nå så Jayce har kanskje fisket litt i sine rekker og er klar over at det nærmer seg nye skriverier ?
Citera
2023-05-11, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Haha. Jeg tror de fleste som er reellt opptatt av at saken løses føler på samme måte 😁. I hvertfall har deler av media på en eller annen måte fått nyss I enkelte ting. Hva politiet ønsker eller bør utdele av informasjon er vanskelig å si, men jeg mistenker at det vil bli verifisert at det er flere siktede enn offentligheten har kjennskap til. Nå har en viss " sangfugl " vært fengslet ( riktignok for i utgangspunktet andre forhold ) en periode og det kan ha gitt resultater. Hva folk tror om noe har liten eller ingen verdi, men politiet har satt seg i en rimelig umulig catch 22 situasjon med å ta ut siktelser for drap og eller medvirkning så saken kommer ikke til å henlegges før disse siktelsene eventuelt frafaller. Jeg har personlig mistanke om at enkelte under mistanke faktisk har skyld i saken uten at det heller har noen verdi. Hva som kan bevises uten eventuelle tilståelser er jeg spent på om i det hele tatt er mulig. At personer fra nærområdet satt/fikk informasjon fra noen som la grunnlag for dette plottet er jeg nesten 100 % sikker på. At det bor dusinvis av alvorlige kriminelle innenfor bare en radius på et par kilometer og at ingen av disse har noe med det å gjøre tror jeg er nærmest utopisk. Både tv2 og VG skal sitte på litt info nå så Jayce har kanskje fisket litt i sine rekker og er klar over at det nærmer seg nye skriverier ?

Om VG får bekreftet informasjon og det har relevans for saken så vil en publisering selvsagt vurderes, på lik linje med alt annet som er publisert. I en sak som dette jobbes det i større eller mindre grad avhengig av utviklingen. Når noen tipser mediene eller hevder de sitter på insideinfo så skal man ikke se bort i fra at redaksjonene allerede sitter på informasjon eller rykter, og har gjort sine undersøkelser, men uten at det leder til noen artikler. Tilsynelatende interessant stoff kan vise seg å være noe annet når det kommer til stykke. Mediene følger uansett saken tett.
Citera
2023-05-11, 22:50
Medlem
RU hevder han nylig har mottatt et bud på 24 mill USD for fotoalbumet i MJ-samlingen.

Dette tilsvarer over 256 millioner kroner, men RU kan fortelle at dette budet ble avslått (!)
Nå ønsker han investorer til et "very unique and profitable project", som han kaller det.

De siste dagene har RU postet invitasjoner i flere internasjonale investor-grupper på FB.
MJ-samlingen skal ha over 31.000 gjenstander og planen er å lage fotoalbumet til NTF.

I følge RU har han allerede et eget blockchain-team på plass som er klare for jobben.
Han ønsker kun seriøse henvendelser og førstemann-til-mølla-prinsippet gjelder.

Innleggene ble lagt ut forrige uke 3. mai, men så langt er det ingen likes eller kommentarer.

https://www.facebook.com/groups/483024226007475/permalink/1049780965998462/
Citera
2023-05-11, 23:41
Medlem
Seriøst å feilstave opportunity, og jeg tror ikke DNA er vanlig for å autentisere memorabilia 🤷‍♂️

Men sirkuset fortsetter 😅 Om denne gjengen slipper unna, trenger vi en kommisjon for å analysere Politi Øst.
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-05-11 kl. 23:48.
Citera
2023-05-12, 02:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
RU hevder han nylig har mottatt et bud på 24 mill USD for fotoalbumet i MJ-samlingen.

Dette tilsvarer over 256 millioner kroner, men RU kan fortelle at dette budet ble avslått (!)
Nå ønsker han investorer til et "very unique and profitable project", som han kaller det.

De siste dagene har RU postet invitasjoner i flere internasjonale investor-grupper på FB.
MJ-samlingen skal ha over 31.000 gjenstander og planen er å lage fotoalbumet til NTF.

I følge RU har han allerede et eget blockchain-team på plass som er klare for jobben.

Innleggene ble lagt ut forrige uke 3. mai, men så langt er det ingen likes eller kommentarer.

Å hjelpe meg. Han går på facebook - av alle steder - for å sanke investeringer.
Da er det dårlig stelt både med forretningssans og muligheter for å lykkes.
Hva blir det neste? Gå ut på TikTok? Eller det har han vel allerede prøvd.

Dette er enten et spill for galleriet, eller så må man nok trekke 100 (minst) fra den IQ-testen hans.

You can't make this shit up.
Citera
2023-05-12, 10:30
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Snakk om å leve i en fantasiverden...
Citera
2023-05-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Snakk om å leve i en fantasiverden...

Deler den oppfatningen. Vedkommende virker regelrett virkelighetsfjern. Man kan hypotetisk fremlegge et spørsmål om en såpass virkelighetsfjern person har handlingskraften nødvendig for å gjennomføre så veldig mye. Og et slikt plott eller være en del av det ? Hvem ville stolt på at denne karen ikke hadde tråkket i salaten gang på gang og endog klart å holde tett ??
Citera
2023-05-12, 14:09
Medlem
Nottelitens avatar
Jag ser också att en sån kille kan vara precis vad som behövdes här, locka med en stor summa pengar och killen vill göra precis vad som helst och inte heller säga mer än vad man kan förvänta sig, d.v.s. en perfekt hjälpare för en del av projektet så länge beställaren har läst vilken typ av person han har här...
Citera
2023-05-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Å hjelpe meg. Han går på facebook - av alle steder - for å sanke investeringer.
Da er det dårlig stelt både med forretningssans og muligheter for å lykkes.
Hva blir det neste? Gå ut på TikTok? Eller det har han vel allerede prøvd.

Dette er enten et spill for galleriet, eller så må man nok trekke 100 (minst) fra den IQ-testen hans.

You can't make this shit up.

Etter årevis på ørkenvandring, mislykkede prosjekter og en evig pengejakt, er det ganske iskaldt å skulle si nei til over 250 millioner kroner. En som er pengelens og har ventet i det uendelige på det endelige gjennombruddet, ville vel neppe sagt nei til en hinsides mulighet som dette.

Men det illustrerer kanskje at dette bare er et spill for galleriet. RU har heller ikke tatt bryet å sjekke "investor-gruppene" så nøye. Feks har han lagt ut innlegg i "Angel Investors + Investment", men går man inn på feeden der så handler det meste om virale videoklipp fra verden rundt...

https://www.facebook.com/groups/312325355525054/permalink/6129227823834749/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in