2023-05-03, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterg4t4n
Och du fortsätter att ignorera alla mina andra punkter.

Tack för att du påpekar detta men jag har läst FUP och domarna och kan inte finna något annat än att hovrätten dragit rätt slutsatser. M har mycket riktigt misshandlat henne men vad gäller själva dödsfallet så hade hon intagit en stor mängd medicin och då både förskrivna och ej förskrivna läkemedel i kombination med alkoholintag som då dessutom kan ha förstärkt effekten. Dosen medicin& alkohol kan alltså ha vållat hennes bortgång, det har inte gått att utesluta.

Borde inte vi också fråga oss varför människor använder mediciner som inte ska kombineras med alkohol? Jag är själv ytterst restriktiv med att äta ens en liten värktablett om jag druckit ett glas vin. Det finns alltid en risk att de interagerar med varandra.

Samtidigt tackade hon väl nej till hjälp att flytta från M? Det finns en del oklarheter i varför hon stannade kvar, en anledning var väl att hon saknade bostad och levde med skuldsanering?

Men om vi ska avrunda så verkar hovrätten ha gjort en fullt rimlig slutsats utifrån bevismaterialet och friat M för mord men dömt honom för synnerligen grov misshandel. Han är alltså inte friad för den grova upprepade misshandeln så ingen behöver skrika sig hes över detta. Karln sitter bra där han sitter och kommer att vara stämplad när han kommer ut. Få vill nog ha nåt med honom att göra.
Citera
2023-05-03, 18:23
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Jag har precis fyllt 20 år och bor inte i Gävleborg, jag hade inte kunnat gjort något oavsett vad. Men varför tror du att vi närstående inte har försökt stötta och hjälpa? Det har vi. Men det går inte att tvinga någon till att lämna och Micke har isolerat Jeanette från oss under en väldigt lång tid. Vi har knappt sett henne sen de blev tillsammans. Du vet inte hur det är att vara i vår sortens situation.

Lyssna på rättegången på youtube så hör du själv. Tyvärr.
Citera
2023-05-04, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för att du påpekar detta men jag har läst FUP och domarna och kan inte finna något annat än att hovrätten dragit rätt slutsatser. M har mycket riktigt misshandlat henne men vad gäller själva dödsfallet så hade hon intagit en stor mängd medicin och då både förskrivna och ej förskrivna läkemedel i kombination med alkoholintag som då dessutom kan ha förstärkt effekten. Dosen medicin& alkohol kan alltså ha vållat hennes bortgång, det har inte gått att utesluta.

Borde inte vi också fråga oss varför människor använder mediciner som inte ska kombineras med alkohol? Jag är själv ytterst restriktiv med att äta ens en liten värktablett om jag druckit ett glas vin. Det finns alltid en risk att de interagerar med varandra.

Samtidigt tackade hon väl nej till hjälp att flytta från M? Det finns en del oklarheter i varför hon stannade kvar, en anledning var väl att hon saknade bostad och levde med skuldsanering?

Men om vi ska avrunda så verkar hovrätten ha gjort en fullt rimlig slutsats utifrån bevismaterialet och friat M för mord men dömt honom för synnerligen grov misshandel. Han är alltså inte friad för den grova upprepade misshandeln så ingen behöver skrika sig hes över detta. Karln sitter bra där han sitter och kommer att vara stämplad när han kommer ut. Få vill nog ha nåt med honom att göra.

Snacka inte skit om en död person. Det enda läkemedel hon tagit tidigare (inte i närheten av dödsfallet) var smärtstillande som hon ej fått förskrivet. Men med tanke på hur svårt misshandlad hon blivit kort tid innan dödsfallet kan någon som kände henne låtit henne få smärtstillande.
Det andra var förskrivet och i låga doser förutom hennes antidepp som 1) i de höga doserna finns det människor som inte dött 2) det är oklart hur nivåerna påverkas efter döden - alltså, visar provet rätt? Oklart

Din fundering kring alkohol och läkemedel. Många dricker nog alkohol samtidigt som de äter antidepp eftersom det ofta inte är någon fara (lite beroende på vilket läkemedel och vissa personer kan snea, men oftast inget problem). De äter antidepp varje dag och antagligen vill de inte ge upp alkohol till 100%
Patienter som har allvarliga interaktioner mellan sina läkemedel och alkohol brukar inte lika ofta kombinera det. Det är min erfarenhet.

Nej jag anser inte att hovrätten bedömt frågan rätt. Du kan glömma alla de andra medicinerna hon hade.
Frågan är bara om det är mer troligt att hon dog av sitt antidepp eller hans brutala misshandel? Med tanke på skadorna hon hade anser jag att det är troligare att hon avled av skadorna. Utan skadorna hade hon inte dött av antideppen, och även om hon blivit sjuk av antideppen hade hon kunnat räddats.

Det är också intressant att fundera över varför hon tagit så många tabletter antidepp när de inte kommer ge ett rus och de har en lång tid innan de ger effekt på måendet (men högre doser än rekommenderat ger inte bättre effekt på måendet).
Brukade hon ta såhär mycket mer än förskrivet från läkaren skulle hennes recept inte räcka.
Jag tror det är någonting med Fluoxetin som inte stämmer. Antigen är halterna uppmätta i blodet felaktiga, eller så har han tvingat i henne tabletterna eller så hade hon flera timmar tidigare försökt begå självmord med Fluoxetin (innan Micke kommer hem och misshandlar henne), men detta läkemedel är mycket svårt att överdosera och dö av. Det vet de flesta nu för tiden.
Citera
2023-05-04, 14:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18

Det enda läkemedel hon tagit tidigare (inte i närheten av dödsfallet) var smärtstillande som hon ej fått förskrivet.

Hur vet du det? Källa tack. Borde inte vi dessutom diskutera vilka läkemedel hon tog i anslutning till dödsfallet?

Citat:
Men med tanke på hur svårt misshandlad hon blivit kort tid innan dödsfallet kan någon som kände henne låtit henne få smärtstillande..

Hon hade problem med balansen efter en operation och hon hade svårt att gå i trappor, hon använde också sömnmedel och antidepressiva läkemedel plus att hon konsumerade alkohol, personer som intar alkohol (men även vissa läkemedel) råkar dessutom ofta ut för fallskador, jag har sett åtskilliga fall genom årens lopp där personer sett ut som dom fått storstryk men de har endast fallit och skadat ansikte och kropp på ibland rätt hemska sätt.

Du känner kanske inte till att i Sverige avlider runt 1000 personer i fallskador varje år och ca 70 000 måste läggas in på sjukhus. Kvinnan i det aktuella fallet hade balansproblem, drack alkohol och kombinerade detta med olika läkemedel. Möjligheten av att hon kan ha fallit i anslutning till dödsfallet bör nog inte uteslutas?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fallskador

Citat:
Det andra var förskrivet och i låga doser förutom hennes antidepp som 1) i de höga doserna finns det människor som inte dött 2) det är oklart hur nivåerna påverkas efter döden - alltså, visar provet rätt? Oklart .

Det finns en rad frågetecken här men min teori om att vissa av hennes skador kan ha varit fallskador går nog inte att utesluta?

Citat:
Din fundering kring alkohol och läkemedel. Många dricker nog alkohol samtidigt som de äter antidepp eftersom det ofta inte är någon fara (lite beroende på vilket läkemedel och vissa personer kan snea, men oftast inget problem). De äter antidepp varje dag och antagligen vill de inte ge upp alkohol till 100%
Patienter som har allvarliga interaktioner mellan sina läkemedel och alkohol brukar inte lika ofta kombinera det. Det är min erfarenhet. .

Tack men det är väl fastslaget att kvinnan hade tillräckligt stor dos av läkamedel i kroppen så att detta själv kan ha orsakat dödsfallet?

Citat:
Nej jag anser inte att hovrätten bedömt frågan rätt. .

Utifrån den bevisning som finns har de dragit rätt slutsats. Jag kan dock inte hitta något i domen där möjligheten av fallskador utesluts, i teorin så kan hon faktiskt ha snavat eller snubblat och slagit i ansiktet/huvudet? Hon hade trots allt balansproblem och problem att gå och hennes balans blev knappast bättre efter intag av läkemedel och alkohol.

Citat:
Frågan är bara om det är mer troligt att hon dog av sitt antidepp eller hans brutala misshandel? Med tanke på skadorna hon hade anser jag att det är troligare att hon avled av skadorna..

Hovrätten håller inte med dig. Jag och många andra håller inte heller med dig.

Citat:
Utan skadorna hade hon inte dött av antideppen, och även om hon blivit sjuk av antideppen hade hon kunnat räddats.

Det vet inte du. Du spekulerar bara. Läkemedelsförgiftning går inte att utesluta som dödsorsak.

Citat:
Det är också intressant att fundera över varför hon tagit så många tabletter antidepp när de inte kommer ge ett rus och de har en lång tid innan de ger effekt på måendet (men högre doser än rekommenderat ger inte bättre effekt på måendet).
Brukade hon ta såhär mycket mer än förskrivet från läkaren skulle hennes recept inte räcka.

Jag tror det är någonting med Fluoxetin som inte stämmer. Antigen är halterna uppmätta i blodet felaktiga, eller så har han tvingat i henne tabletterna eller så hade hon flera timmar tidigare försökt begå självmord med Fluoxetin (innan M kommer hem och misshandlar henne), men detta läkemedel är mycket svårt att överdosera och dö av. Det vet de flesta nu för tiden.

Ändå har rättsläkaren inte kunnat utesluta att hon avled av läkemedelsförgiftning. Jag tror dessutom inte att någon har tvingat i henne varken alkohol eller läkemedel. Hon har med stor sannolikhet istället felbedömt hur mycket hon tålde. Alkohol sätter ned omdömet.

Fakta är trots allt att farliga kombinationer av läkemedel och alkohol orsakar många dödsfall.
Citera
2023-05-08, 15:16
Medlem
Någon som kan länka fungerande FUP?
Citera
2023-05-09, 13:07
Medlem
Nu såg jag att den ligger gratis på youtubekanalen PC

Han är ju fan copy på han Allan från mordet i Timrå.

https://www.youtube.com/watch?v=lYE6Z-mKRRo

Han är kaxig också mot åklagaren hehe
Citera
2023-05-10, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Lawnmoverman2011 är inne i var och varannan tråd som handlar om våld eller mord i nära relation mot kvinnor. Och det är alltid kvinnans fel enligt honom, oavsett vad. Mata inte trollet.

Gällande Jeanettes mördare är det vidrigt att höra hur synd han tycker om sig själv. Offerkoftan är tjock och jävligt sticksig. Lås in och släng nyckeln. Spillra till människa. Troligen gravt narcissistisk (kanske psykopat). De gör aldrig något fel enligt sig själva. Offerkoftan har växt fast på dem.
Inte ens att han mördat en annan människa gör att han fattar att det är han som gjort fel, denna gris anser fortfarande att Jeanette behandlat honom illa. Att ens ta dessa ord i sin mun efter vad han gjort…jisses! 🤮

Bara att ignorera. Han gör samma i tråden om 8- åringen som pappan dödade.

* Hur länge var Jeanette och hennes mördare tillsammans?
* Lort- Micke? Är han sedd som en liten lort eller är han smutsaktig?

Fruktansvärda skador han gav henne och jag har inte läst allt, men det verkar som att vid detta tillfället råkade han gå för långt i sin regelbundna misshandel av Jeanette och hon dog.
Sedan att höra hur synd om honom det är och hur hemsk hon var, det är så typiskt det du skriver, om narcissism/ psykopati.
Mycket av det här påminner om psykopaten Martin Jonsson som gav sina utvalda offer samma skador.
Men Lort- Micke verkar hata mest kvinnor medan psykopaten Martin verkar hata alla.
Lort- Mickes kvinnosyn är riktigt vidrig, men tyvärr väldigt utbredd.
7 år är en skymf mot både Jeanette och hennes anhöriga och alla andra som också är berörda.
Citera
2023-05-10, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Hela rättssystemet håller på att monteras ner, förmodligen för att såsmåningom övergå till klansamhälle.

Du är klarsynt.
Värst kommer det att bli för utsatta i såna här sammanhang Jeanette fanns, folk från de lägre skikten.
Nu har man mer eller mindre friat(domen står inte i proportion till brottet) en livsfarlig förövare från de här lägre skikten.
Du är som sagt klarsynt.
Citera
2023-05-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
[b]
* Lort- Micke? Är han sedd som en liten lort eller är han smutsaktig?
Han kallas Lort-Micke för att han ofta är smutsig.
Citera
2023-05-10, 19:26
Medlem
Citat:
Fyfan vad såna som du är äckliga. Du känner varken gärningsmannen eller offret. Sluta låtsas som att du har någon jävla aning om vad du snackar om. I slutändan är det JEANETTE som blev brutalt misshandlad och mördad, inte Micke. Han utsatte henne för ett rent jävla helvete och du har mage att sitta där och skylla allt på henne. Du vet inte var du pratar om. Jag är så trött på såna som dig som pratar om true crime utan att tänka på att offret och vi närstående var/är riktiga människor med tankar, känslor och bagage. I slutändan är det Micke som torterade henne till döds. Vem fan bryr sig om hon kanske blev arg och aggressiv mot honom nån enstaka gång? Det var alltid han som provocerade, inte bara mot Jeanette utan mot alla.

Jeanette var en underbar person. Hon brydde sig om och värnade om ALLA, förutom sig själv. Visa nån jävla respekt.
Det var hon! Respekt ja, visa för fan! Hon är så saknad och ingen jävel hade rätt att ta hennes liv. Folk skriver att dom ej är feminister? Kanske vore läge att googla vad det betyder. Obildat!!
Citera
2023-05-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Du är klarsynt.
Värst kommer det att bli för utsatta i såna här sammanhang Jeanette fanns, folk från de lägre skikten.
Nu har man mer eller mindre friat(domen står inte i proportion till brottet) en livsfarlig förövare från de här lägre skikten.
Du är som sagt klarsynt.
Klarsynt? Jag tycker det är väldigt fåordigt? Vad är det som är så väldigt klarsynt?
Citera
2023-05-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsiggaffel
Han kallas Lort-Micke för att han ofta är smutsig.
Han kanske var smutsig förr men inte på senaste. Eller kanske det betyder på insidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in