2023-05-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Så kommer de med största sannolik bli också, tyvärr! bevisningen kring Maja är väldig svajig
Ja enliigt vissa så sägs det vara svajigt
Men jag tycker att Rullman och TR hsr gjort rätt bedömning
Citera
2023-05-10, 09:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag minns bara markering vid golvbrunn

Jag tror att J skurade hall och badrumsgolv med starkt medel
Någon har nämt i tråden att hon brukar anvönda aceton
Vet inte om det stämmer men självklart har hon tagit det starkaste hon kan

Markerade skulle jag inte säga. Dock visade Hunden ett ”förhöjt intresse” vid golvbrunnen i badrummet.
Citera
2023-05-10, 09:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag tycker också att Rullmans och TR har gjort rätt bedömning
Om man kan smita ifrån straff där 3 går in i en bostad ca 45 min och efter 45 min så lever bara två
en är mördad är rättskandal
På de 45 min så hinner man inte sova som en stock och inte veta vad som hänt
Hon har ju också varit uppe 2 gånger för toalettbesök under de 45 min
Vem kan tro att man sover djupsömn på 45 min med två avbrott på toa?
3 st går in, 2 st går levande ut har blivit som ett mantra - med det kravet på evidens så får vi nog passa oss allihop.

För kännedom så har hon varit uppe en gång innan mordet. Återigen; den rätta ankomsttiden är 01:51, ingen annan. 2:a toabesöket sker 02:43, alltså 52 min efter ankomsttid.

Frågan är om hon har medverkat i badrummet, inte vilket sömnstadium hon befann sig i.
Citera
2023-05-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
3 st går in, 2 st går levande ut har blivit som ett mantra - med det kravet på evidens så får vi nog passa oss allihop.

För kännedom så har hon varit uppe en gång innan mordet. Återigen; den rätta ankomsttiden är 01:51, ingen annan. 2:a toabesöket sker 02:43, alltså 52 min efter ankomsttid.

Frågan är om hon har medverkat i badrummet, inte vilket sömnstadium hon befann sig i.

Det gör väl en viss skillnad även om hon inte befann eller medverkat i badrummet
Är hon vaken och inte sover så vet hon om vad som pågår
Hon vsr på toabesök 02.19 så är det väldigt nära tiden för mordet
som inte har kunnat ske så sent som de nu vill påstå
Senast redigerad av Anedin 2023-05-10 kl. 10:02.
Citera
2023-05-10, 10:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag tycker också att Rullmans och TR har gjort rätt bedömning
Om man kan smita ifrån straff där 3 går in i en bostad ca 45 min och efter 45 min så lever bara två
en är mördad är rättskandal
På de 45 min så hinner man inte sova som en stock och inte veta vad som hänt
Hon har ju också varit uppe 2 gånger för toalettbesök under de 45 min
Vem kan tro att man sover djupsömn på 45 min med två avbrott på toa?

Om inte samhället dömer ut rimliga straff så kommer folk ta lagen i egna händer. Då blir det vilda västern här.

Som de gängkriminella gör. De hämnas när de inte får respekt. Det var väl det JJ och MH gjorde egentligen? Mördade TT för att hon inte respekterade narcissisten och hennes flying monkey. De var kränkta!
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-05-10 kl. 10:07.
Citera
2023-05-10, 10:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det gör väl en viss skillnad även om hon inte befann eller medverkat i badrummet
Är hon vaken och inte sover så vet hon om vad som pågår
Hon vsr på toabesök 02.19 så är det väldigt nära tiden för mordet
som inte har kunnat ske så sent som de nu vill påstå

Men det förstår du väl att stackars lilla MH inte kunde göra något åt? Hon är ju en vandrande zombie utan egen vilja eller handlingskraft. Som dessutom var rädd! Och full. Och trött.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-05-10 kl. 10:14.
Citera
2023-05-10, 10:16
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om inte samhället dömer ut rimliga straff så kommer folk ta lagen i egna händer. Då blir det vilda västern här.

Som de gängkriminella gör. De hämnas när de inte får respekt. Det var väl det JJ och MH gjorde egentligen? Mördade TT för att hon inte respekterade narcissisten och hennes flying monkey.
Nyligen blev tre gängkriminella dömda till livstid för mordet på Adriana, då kunde alla knytas till att ha suttit i den vita audin men det har inte kunnat bevisas vem som skjutit med kalshnikoven, de blev dömda gemensamt och i samförstånd.

Samma praxis borde användas i detta fall, båda var i lägenheten och sömnhistorien kan lämnas därhän då den inte är trovärdig och Maja ljuger som en härdad kriminell.
Som rådsmannen säger så har båda varit med i alla delar av förloppet, både före och efter brottet.
Senast redigerad av BayouX 2023-05-10 kl. 10:19.
Citera
2023-05-10, 10:24
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Vad gör M kl 02:19 och 03:00?
Citera
2023-05-10, 11:05
Avslutad
Citat:

Om du som oskyldig

1) slår larm till polisen under eller efter mordet och
2) låter bli att hjälpa mördaren att skaffa undan kroppen efter mordet och
3) inte sitter och ljuger för polisen i förhör efter mordet

så är det nog ingen fara att du ska bli misstänkt för delaktighet eller för mord.

Maja har inte bara befunnit sig i lägenheten under tiden för mordet. Det är inte enbart det som gör att hennes beteende är misstänkt.
Citera
2023-05-10, 11:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om MHs föräldrar tror att hon är skyldig till mord, tycker du då att de ska uppmana henne att erkänna och ta sitt straff? Eller tycker du att de ska skydda och försvara henne in absurdum?

Jag tycker att hennes föräldrar skall lyssna till, lita på och stötta sin dotter.
Citera
2023-05-10, 11:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Nyligen blev tre gängkriminella dömda till livstid för mordet på Adriana, då kunde alla knytas till att ha suttit i den vita audin men det har inte kunnat bevisas vem som skjutit med kalshnikoven, de blev dömda gemensamt och i samförstånd.

Samma praxis borde användas i detta fall, båda var i lägenheten och sömnhistorien kan lämnas därhän då den inte är trovärdig och Maja ljuger som en härdad kriminell.
Som rådsmannen säger så har båda varit med i alla delar av förloppet, både före och efter brottet.
Fast hade det kunnat bevisats vem som höll i kalsingkoven hade det nog landat i livstid för skytten och tidsbestämt för de andra.
Här är det ju bevisat att JJ utfört själva mordet (med eller utan Maja) långtgående planerna, hämndbegäret m.m

Låt säga att Maja var med och höll i händerna (JJ kan varken säga hur länge Maja höll eller hur hon höll händerna höll)

Hade Majas dom i så fall landat på 18 år hade jag mer kunnat förstå det.
Citera
2023-05-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Fast hade det kunnat bevisats vem som höll i kalsingkoven hade det nog landat i livstid för skytten och tidsbestämt för de andra.
Här är det ju bevisat att JJ utfört själva mordet (med eller utan Maja) långtgående planerna, hämndbegäret m.m

Låt säga att Maja var med och höll i händerna (JJ kan varken säga hur länge Maja höll eller hur hon höll händerna höll)

Hade Majas dom i så fall landat på 18 år hade jag mer kunnat förstå det.

Det verkar råda en tro att det är bevisat att J mördade T men M s roll är osäker. Det är bevisat att båda utfört mordet i gemensamt samförstånd. Det kan ändras, men där är vi nu!

Hur kom dom fram till att J ströp T? För att J berättade det. Hon berättade även att M höll i händerna. Hon anses trovärdig i denna del pga stödbevisning, och därför dömdes dom båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in