2022-04-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snomos
26 mille snyter nog inte ens Stall zet och/eller Brixton medical ur sig hur som helst.
Jag har fattat det som att alla prispengar upp tom 26 mille dras direkt när någon av redens hästar vinner men det är kanske fel?

Skulden regleras visst genom kvittning:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...Q67s4-Y0W6v_2c

Ett vanligt år är väl det vad stallets hästar springer in under cirka nio månader, så nog är det kännbart.

Men samtidigt har de råd att köpa in nya kanoner och dessutom leka storpamp inom ridsporten. Så någon nöd går det inte på dem.
Citera
2022-04-20, 13:06
Medlem
Jag fattar inte detta. Alla som köper en häst gör väl en grundlig veterinärundersökning. Borde inte den här snittningen upptäckts då?
Citera
2022-05-06, 21:30
Medlem
Hail Mary vinner på rättvik, och självklart kommer det bli en inbjudan till elitloppet.

Men såg en intressant omröstning om reden i elitloppet. voto.se/Elitloppet

Verkar vara delade meningar.
Citera
2022-05-10, 20:15
Medlem
Citat:
Solvalla har på senare tid skakats av ett internt bråk, kan SportExpressen avslöja.

En konflikt som lett till att vice ordförande Lars Jonsson Bergman i slutet av april begärt utträde ur Solvallas styrelse, något som blev beviljat i början av maj.

Anledningen är ett bråk gällande Solvallas stjärntränare Daniel Redén, bekräftar Solvallas ordförande Anders Holmgren.

– Lars lämnade självmant, precis före vår årsstämma. Det är väl ingen större dramatik egentligen. Lars skrev något på Twitter som många uppfattade som kritiskt mot Daniel Redén.

https://www.expressen.se/sport/trav/...-internt-brak/

Usch va hemskt ... kritisk mot Daniel Redén ... Det får man inte vara ostraffat. Tydligen.
Citera
2022-12-09, 16:58
Medlem
Citat:
A-tränare Mathias Anderssons licens är tillfälligt indragen – och hästen Doctor Doxey Zenz är struken från lördagens STL-omgång med V75. Det efter ett tillslag av Svensk Travsport.

https://www.travronden.se/travsport/...nder-utredning

Självklart får en liten tränare i Hälsingland licensen indragen. Men kelgrsisen och guldgossen Daniel Redén fick fortsätta som vanligt. Alla är inte lika inför lagen i ST:s ögon.
Citera
2022-12-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeartHug01
Hail Mary vinner på rättvik, och självklart kommer det bli en inbjudan till elitloppet.

Men såg en intressant omröstning om reden i elitloppet. voto.se/Elitloppet

Verkar vara delade meningar.

Lite väl många andraplatser för Hail Mary sedan Redén tog över. Vem blir nästa tränare?
Citera
2022-12-15, 06:39
Medlem
Märkligt tyst kring Hail Mary nu. Borde inte han laddas mot Frankrike då ägaren har visat intresse för det tidigare. Kanske skadad eller något annat. Han verkar ju börja ge sig lite väl lätt in på upploppet. Kanske är hästen helt enkelt less på att tävla numera?

Propulsion blir avelshingst i Finland. I min värld betyder det att han inte fick tillräckligt med ston i USA men jag kan såklart ha fel.
Citera
2022-12-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waconda

Propulsion blir avelshingst i Finland. I min värld betyder det att han inte fick tillräckligt med ston i USA men jag kan såklart ha fel.

Det är självfallet så att Propulsion hade fått vara kvar i Amerika om intresset varit tillräckligt stort. Hade inte funnits någon anledning att flytta den till Finland (av alla länder) då. Kanske slutar han sina dagar i Estland.
Citera
2023-05-10, 04:51
Medlem
Kongruensbojds avatar
Radiosporten dokumentär har nu släppt ett avsnitt om ”tidernas travskandal”.

Jag kan inget om sporten men man får ett gott intryck av Daniel Redén. Han är samlad, vältalig, framgångsrik.
Citera
2023-05-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det är självfallet så att Propulsion hade fått vara kvar i Amerika om intresset varit tillräckligt stort. Hade inte funnits någon anledning att flytta den till Finland (av alla länder) då. Kanske slutar han sina dagar i Estland.

Det är av praktiska skäl han är i Finland, för att kunna erbjuda sina tjänster till ston i Europa. Den hästen lämnar aldrig Redén, det kan du vara säker på.
Citera
2023-05-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
https://www.travronden.se/travsport/...nder-utredning

Självklart får en liten tränare i Hälsingland licensen indragen. Men kelgrsisen och guldgossen Daniel Redén fick fortsätta som vanligt. Alla är inte lika inför lagen i ST:s ögon.

Om du sett bilderna på hästarna som är så fruktansvärt vanskötta och utmärglade hos Mathias Andersson, skulle du ha en annan uppfattning. Sök vidare på sidan så hittar du bilder på hästarna som är rena varken, otroligt de ens lever. Det är vidrigt!
Citera
2023-05-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quadrophenia2
Det är av praktiska skäl han är i Finland, för att kunna erbjuda sina tjänster till ston i Europa. Den hästen lämnar aldrig Redén, det kan du vara säker på.

Därför att intresset inte var tillräckligt stort i Amerika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in