2023-05-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Typ 95 % av dumpens ”gäddor ” är hebefiler eller ebofiler. Och jo det är en jävla skillnad på att vilja träffa en fjortis som redan har börjat ha sex och att söka sig till 5 åringar.

Hur kan folk inte se detta? Dumpen handlar mest om moral & de stör sig dessutom mest på män i medelåldern verkar det som. Hur många 19 åringar har hängts ut? Ingen, för att S&P stör sig inte på det.
Nu blandar du friskt ihop korten här. Dumpenanhängare och moral? Dom är amoraliska. En oxymoron. Dumpförespråkare är samhällets outliers som lever på att skylla sina egna misslyckanden på fiktiva sexuella övergrepp. Då hamnar lag och rätt i skymundan. Är en parantes.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-05-09 kl. 23:03.
Citera
2023-05-09, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Nu blandar du friskt ihop korten här. Dumpenanhängare och moral? Dom är amoraliska. En oxymoron. Dumpförespråkare är samhällets outliers som lever på att skylla sina egna misslyckanden på fiktiva sexuella övergrepp. Då hamnar lag och rätt i skymundan. Är en parantes.

Sektmedlemmarna har väl sin egna ”moral kod” som de går efter. De själva avgör vad som är rätt och fel.
Citera
2023-05-09, 23:35
Avslutad
Citat:
Sektmedlemmarna har väl sin egna ”moral kod” som de går efter. De själva avgör vad som är rätt och fel.
Ganska precis som de chattande gäddorna.
Citera
2023-05-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
En tredje död nu. Någon som vet vem det var?
Hur vet du det?
Citera
2023-05-09, 23:51
Medlem
Citat:
Skäms att medge det men brukar titta på My 600lb Life ibland. 95% av dom i serien påstår att dom har blivit sexuellt utnyttjad som barn och började äta sig till döds. Jag köper inte det. Det är bara ett urskuldande. Jag är fet och dum i huvudet så det måste vara någon annan som är ansvarig för mitt agerande.
Citera
2023-05-09, 23:55
Medlem
Citat:
Är trasiga människor som försöker sätta dit andra trasiga människor. Osäker vad dom får för tillfredsställande av det. Men vad vet jag.
Citera
2023-05-10, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ganska precis som de chattande gäddorna.

Nej.
Citera
2023-05-10, 00:04
Bannlyst
Citat:
Skäms att medge det men brukar titta på My 600lb Life ibland. 95% av dom i serien påstår att dom har blivit sexuellt utnyttjad som barn och började äta sig till döds. Jag köper inte det. Det är bara ett urskuldande. Jag är fet och dum i huvudet så det måste vara någon annan som är ansvarig för mitt agerande.

Så är det alltid är det någon annans fel att man är som man är.
Citera
2023-05-10, 00:07
Bannlyst
Citat:
Är trasiga människor som försöker sätta dit andra trasiga människor. Osäker vad dom får för tillfredsställande av det. Men vad vet jag.

Hade inte flera hundra tusen kronor och uppmärksamhet man aldrig tidigare fått varit tillräckligt tillfredställande?
Citera
2023-05-10, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det handlar inte om henne, det handlar om att det givetvis är så de allra flesta tjejer tänker.

Poängen är att män med dragning till barn, eller yngre tjejer i tonåren, endast har sin ålder att anspela på i sin ställning till barnet och därmed lever de in i en osunt narcissistisk persona (för att verka erfarna och mogna och på så sätt attrahera yngre tjejer) som förstärkts av Hollywood, media, sugardating, "Christian Grey" och annat som gjort att de i vissa fall rent av fått för sig att de helt plötsligt är eftertraktade av väldigt unga tjejer och även barn (!!), vilket är ren jävla inbillning naturligtvis. Det är tragiskt att se hur vågade de blivit på senare dar. Masspsykos i gäddträsket.

Nu tror jag ju inte att herrskapet på Dumpen är särskilt självsäkra på det sättet, men vågade är dem. Helt okritiskt kan de med en klassisk gubbpose skicka en bild och exponera hela sitt nylle med sin ovårdade kuk i handen och tro att en 13-åring tjej ska bli kåt och kär.

Dumpen har också ett underhållningsvärde. Det är roligt att se hur bortkomna de är.

Jag hör dig, men problemet är att de kan söka upp trasiga flickor, som inte är fiskare, och kanske rent av ännu yngre genom andra kontakter så länge dessa tendenser finns (jag tror inte desperata losers som kan ha sex med en 13-åring i vissa fall bryr sig om flickan även vore 12, 11 eller 10 ärligt talat, och oavsett har de ett bristande omdöme och en moralisk kompass som är oroväckande).

Vi ser också att en del av dem faktiskt har kontakt med "pedofilmammor" och såna existerar naturligtvis på riktigt så dessa tendenser är bra att få fram i ljuset. Det är inte ovanligt att även hebefiler utmanar sina gränser och överträffar sina sexuella preferenser över tid, eftersom hebefiler som ligger och velar mellan yngre tonårstjejer (17, 16, 15...) och barn (14 osv) mest sannolikt kan utveckla fantasier om yngre barn också.

Detta att minderåriga tjejer omöjligt kan ha ett erotiskt intresse av vuxna män är bara en fix idé från din sida. Din argumentation är ett uttryck för klassisk viktoriansk moralpanik och väger inte tyngre än frigolit. Vad du måste lära dig är att människor är olika. Det gäller även barn och ungdomar.

Du tycks också ha svårt med siffror. Du menar att en 17-åring tillhör kategorin "yngre tonårstjejer" till skillnad från en 14-åring, som tillhör kategorin "barn". Pedofiler går dock inte igång på 14-åringar.
Citera
2023-05-10, 02:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Det finns också gott om unga flickor som skär sig pga självskadebeteende. Det är lite samma sak som att låta en äcklig dumpen-gädda våldta dem. Det gör inte gäddornas beteende det minsta ok.
Finns det någon forskning orsak verkan för självskadebetendet att skära sig. Man får intrycket här att det är hårdkopplat till sexövergrepp.

Intressant att man aldrig förr hörde om det, och man såg aldrig några med skärskador. Nu för tiden visar en del upp sina skärskador som om de vore tuffa tatueringar. Sexuella övergrepp har alltid funnits genom tiderna, mer eller mindre. Varför skär de sig just i detta tidevarv, konstigt. Har fått för mig att det har med kraftig ångest.

En annan intressant sak när man upptäckte anorexi för ca. 45 år sedan, innan visste ingen vad det var. Då var det gängse att flickorna var utsatta för sexuella övergrepp av sin far. (Hur nu psyket kan göra skillnad på far från bror farbror o.s.v.) Det fanns fäder som blev åtalade utifrån denna tro att det var övergrepp just från sina fäder. Den tron skrotades först då kronprinsessan Viktoria fick anorexi, för inte kunde väl kungen ge sig på sin kronprinsessa.

Detta ovan /\ skriver jag för att påminna om hur fel även de kunniga kan ha, att de kan ha fel som med orsaken till anorexi. Det kan vara livsfarligt att bli utsatt för övergrepp, men det kan också vara så att det inte ger stora spår i många av de som blir utsatta.

Avgörandet av graden av skada ligger snarare på graden av övergrepp, och det behöver banne mig inte vara av sexuell natur.

Det man kan tänka på är att barn som får reda på Dumpens verksamhet, kommer undra varför vuxna vill ha sex med dem, detta kommer få dem att fundera och blir på så sett ett övergrepp i sig, som tynger dem, och de riskerar att tappa förtroendet för vuxna när de inser att det inte bara är de som smyger bakom buskarna, utan dem som de vanligen träffar kan vara ett hot. Kan ge rädsla och otrygghet.

Jag känner att det f**n måste finnas bra mycket bättre sätt att hantera detta än Dumpens sätt. Eller hur?
Citera
2023-05-10, 02:45
Bannlyst
Patrik och Sara är gäster i podden ”sista måltiden”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här