2023-05-09, 18:32
  #10501
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Några få punkter som att enbart i inledningsskedet försöka ta Kyiv, Kharkiv, Zaporizia, Dnipro, Poltava, Cherson, Mykolajiv, Odessa, Sumy, Tjerniv, Zjytomyr o.s.v. d.v.s. minst 75-80% av landet.

Och om Ryssland vill pressa tillbaka NATO så har invasionen varit ett praktfiasko, eftersom NATO står mera enade än på årtionden och håller på att expandera och rusta upp.

Nej, finns inget folkligt stöd för en allians mot Ryssland. De som krigar i Ukraina är professonella d.v.s. EU:s skattepengar går till för att finansiera Ukrainas militär. Det finns ingen logik i det du påstår heller. De har antagligen lyckats bra med att pressa oss på ICA och Ellevio och kommer att göra det framöver om de får chansen. Sorgligt att du inte ser konsekvenserna av att Ukraina inte bara ger sig. Finns inte en chans i världen att Ryssarna vänder halvvägs. Se bara deras drönarattacker de senaste dygnen.
Citera
2023-05-09, 19:13
  #10502
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Några stycken BTR i någon variant. Kan också mycket väl ha varit EN och samma som filmades vid olika tillfällen ur olika vinklar men tror faktiskt det var några stycken. Det var liksom själva pansartäten förutom EN uråldrig paradmålad T-34 som maskot så att säga.

Pansarparaden brukar inledas med en grupp av ca 10st T-34or. I år var det bara en enda. Man kan undra om resten är skickade till Ukraina?
Citera
2023-05-09, 19:17
  #10503
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Nej, finns inget folkligt stöd för en allians mot Ryssland. De som krigar i Ukraina är professonella d.v.s. EU:s skattepengar går till för att finansiera Ukrainas militär

Inget folkligt stöd för allians mot Ryssland? Skojar du?
Citera
2023-05-09, 19:17
  #10504
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Nej, finns inget folkligt stöd för en allians mot Ryssland.


Jag har inte med ett ord nämnt en allians mot Ryssland. Enbart NATO och där är det folkliga stöder mycket stort.

Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Sorgligt att du inte ser konsekvenserna av att Ukraina inte bara ger sig.


Du menar som att man undviker det folkmord som skulle bli effekten av en ukrainsk förlust.

Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Finns inte en chans i världen att Ryssarna vänder halvvägs. Se bara deras drönarattacker de senaste dygnen.

Ryssland vände långt innan de kom halvvägs, när de började fly mot gränsen i norr våren 2022 och mot gränsen i öster hösten 2022.
Citera
2023-05-09, 22:03
  #10505
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Pansarparaden brukar inledas med en grupp av ca 10st T-34or. I år var det bara en enda. Man kan undra om resten är skickade till Ukraina?

Japp. Många gamla gubbar i paraden, och en enda pansarvagn från WW2. Dessutom inställt i de 21 andra städerna. Har nog sällan varit en så svag 9:e maj i Ryssland. Visar hur totalt utarmat hela det ryska imperiet är numera. Detta är årets viktigaste militära uppvisning i Ryssland, i år var den verkligen helt anskrämlig och bedrövlig.

Stackars Putin och ryssar.
Citera
2023-05-09, 22:19
  #10506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Pansarparaden brukar inledas med en grupp av ca 10st T-34or. I år var det bara en enda. Man kan undra om resten är skickade till Ukraina?

https://bulgarianmilitary.com/amp/2023/05/05/russia-is-stockpiling-a-huge-amount-t-90m-and-t-72-tanks-in-ukraine/

Detta beror på att väst hindrar Ryssland från att tillverka vapen. Men trots dessa ogynnsamma förhållanden tillverkas t-90m-tankarna i Ryssland och ska till Ukraina.
Citera
2023-05-09, 23:22
  #10507
Medlem
HRTs avatar
wagner började lämna med beordras att stanna. Prigozhin uppges ha blivit beordrad att stanna i Bakhmut eller bli kallad förädare till ryssland. https://www.youtube.com/watch?v=FBj9aXdvU4A
Luftslottet i Moskva pyser fint....
Citera
2023-05-10, 00:22
  #10508
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
https://bulgarianmilitary.com/amp/2023/05/05/russia-is-stockpiling-a-huge-amount-t-90m-and-t-72-tanks-in-ukraine/

Detta beror på att väst hindrar Ryssland från att tillverka vapen. Men trots dessa ogynnsamma förhållanden tillverkas t-90m-tankarna i Ryssland och ska till Ukraina.
Det där får du utveckla. Menar du att Väst hindrar Ryssland från att tillverka vapen till T-34 och att det därför saknas nio stycken i paraden?

Och vad har dina tankar om T-90M med saken att göra? Det låter mest som att du håller på med yxskaft där i Sankt Petersburg.
__________________
Senast redigerad av MarkoMirketik 2023-05-10 kl. 00:26.
Citera
2023-05-10, 02:39
  #10509
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
https://bulgarianmilitary.com/amp/2023/05/05/russia-is-stockpiling-a-huge-amount-t-90m-and-t-72-tanks-in-ukraine/

Detta beror på att väst hindrar Ryssland från att tillverka vapen. Men trots dessa ogynnsamma förhållanden tillverkas t-90m-tankarna i Ryssland och ska till Ukraina.
Var det därför man bara klarade av att vaska fram en gammal t-34 till segerparaden i Moskva? Man fick alltså inte ens låna några gamla Type 59or av sina kinesiska allierade, utan man fick nöja sig med det som överhuvudtaget gick att få fram?
Citera
2023-05-10, 06:49
  #10510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkoMirketik
Det där får du utveckla. Menar du att Väst hindrar Ryssland från att tillverka vapen till T-34 och att det därför saknas nio stycken i paraden?

Och vad har dina tankar om T-90M med saken att göra? Det låter mest som att du håller på med yxskaft där i Sankt Petersburg.

Jag ville visa att det finns många stridsvagnar i Ryssland genom att visa T-90m stridsvagnsartikeln.

Anledningen till att årets feberceremoni minskade till skillnad från förra året är på grund av terrorhotet från ukrainare.
Citera
2023-05-10, 07:55
  #10511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag ville visa att det finns många stridsvagnar i Ryssland genom att visa T-90m stridsvagnsartikeln.

Anledningen till att årets feberceremoni minskade till skillnad från förra året är på grund av terrorhotet från ukrainare.

Ja, som det kan gå när man anfaller och utför ett, tills nu misslyckat utrotningskrig mot oskyldiga civila i ett suveränt land. Och att det sedan medför konsekvenser. Ajajaj!

Nu hoppas vi bara att det verkligen börjar smälla regält runt om i ryssland snart så så de får smaka på sin egna medicin, så de också får känna känslan av osäkerhet, missär och sorg över att verka se sina nära begravas. Och de jävlarna ska ha allt som kommer deras väg!
Citera
2023-05-10, 08:10
  #10512
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Var det därför man bara klarade av att vaska fram en gammal t-34 till segerparaden i Moskva? Man fick alltså inte ens låna några gamla Type 59or av sina kinesiska allierade, utan man fick nöja sig med det som överhuvudtaget gick att få fram?
Idiot, det där är en parad och det kan vara avsiktligt för att missleda. Parader är inte till för att visa exakt kapacitet. Du ser hur korkade ni svennar är. Du tar en parad på fullaste allvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in