2023-05-09, 18:41
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
På Emåförbundets hemsida står han i alla fall kvar som personal.

https://www.eman.se/sv/om-oss/personal/

Tack för länken.

Då var det kanske inte honom det handlade om
Citera
2023-05-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Saknas ett INTE?

Det är ungefär vad jag beskrivit tidigare som oförmåga att se sin egen roll i en konflikt och ovilja att erkänna ett begånget fel. Lite typiskt ADHD.

Svaret är ingen påhittad berättelse, fritt tagen ur luften. Hon medger händelsen och sekvenserna som sådana, men frisserar till det så att hon blir skuldfri.

Jag tycker att det är skillnad på "det-var-inte-jag"-lögner och manipulativa lögner med dolt budskap. Ingetdera är givetvis acceptabelt men det säger en hel del om personligheten.

Av det-var-inte-jag-lögnaren kan man få veta händelsen i stort och få grepp om vad som skett, men rollerna får man ta med en skopa salt. Den manipulativa lögnare kan däremot leverera vad som helst och man kan inte ens gissa sig till sanningshalten.

Fast händelsen där hon skrek fuck you till en tjej på gatan medgav hon. Allt som rör T vill hon inte kännas vid om möjligt eller förskönar dom händelserna där det är uppenbart. Själv tror jag ju att hon hittat på lögner om J under ruset hon hade när hon la all skuld på J. Men det är ju svårt att veta hur det ligger till där, när det bara är Majas version vi hört.
Citera
2023-05-09, 18:51
Medlem
Citat:
De tycker nog att tiden räcker, och han har möjlighet att begära mer tid, det är bara ett preliminärt datum, vilket i praktiken betyder att domstolen har föreslagit detta datum för parterna som får bekräfta om tiden passar. Jag skulle tro att bägge parter vill ha det undanstökat utan vidare dröjsmål. Det kan vara påfrestande för de misstänkta om det drar ut på tiden. Inte för att Johanna verkar lida av sin vistelse i häktet. Men Maja verkar inte trivas lika bra, och för Majas del är överklagandet av betydligt större vikt än för Johanna också. Johanna har nog redan förlikat sig med tanken att hon kommer vara inlåst ett bra tag framöver. Det har nog inte Maja.

Då förstår jag.
Det stämmer nog. M verkar hålla sig för sig själv på häktet.
Citera
2023-05-09, 19:00
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlinechatter
Man behöver inte ens bli omtöcknad och/eller va lite berusad för att inte göra ifrån sig ljud. Detta av egen erfarenhet, med just strypning, där personen satt på mig. Jag låg redan ned i sängen, dvs inget hårt slag för att fälla ned mig- jag blev chockad och därmed fick jag inte ut ett enda ljud, eller ens försök till motstånd.
Man kan aldrig jämföra situationer, alla kan va så olika. Med det sagt är allt möjligt. Därmed heller inte omöjligt med att T reagerade lika, i och med att inga röster hördes. Men ja, det är något vi aldrig kommer få veta fullt ut förmodligen.
intressant, en del här i tråden (och tingsrätten) verkar ju tro att det är omöjligt att Maja inte var med och höll i händerna iom att JJ inte hade motvärnsskador.

Hoppas du mår bra idag, tur det inte slutade som för Tove.
Citera
2023-05-09, 19:05
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag får en viss känsla av att Johanna känner sig väldigt glad och lycklig över att hon blev av med Tove.

Hon njuter säkert av den känslan ett bra tag framöver.
Kanske polletten ramla ner så småningom när hon inser hur roligt det är att sitta bakom galler.
Om någonsin...

Känns lite som Johanna Möller syndrom.
Möller vill ju fortfarande mörda sin egen mamma.

Psyko människor, eller narcissister, typ Tishko Ahmed som halshögg sin älskade tjej...
"Det var inte jag, någon annan har lagt huvudet i min garderob i mitt sovrum ovanför min säng."
Sängen där likhunden markerade och där Luminol visade en kropp. SUCK!!!

Luminol används inom kriminalteknik för att påvisa spår av blod, även om de synliga fläckarna har tvättats bort.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Luminol

Ser ni hur sjukt hur vissa sjuka människor tänker...

Brrrr...
Citera
2023-05-09, 19:05
Medlem
Citat:
Vad jobbade hennes pappa med? Vet man varför han blev av med jobbet?

Ja, ska vi gissa på att hovrätten fastställer livstid. Att hon får omvandlat till tidsbestämt om 10 år och att hon är ute om 12. Lagom till sin 32-årsdag. Då får hon studiero och kan komma ut som färdig jurist eller kanske arkitekt som hon hade siktet inställt på. Rehabiliterad och klar

Vi får tro på att J möter riktigt kompetenta terapeufter där hon ska avtjäna sitt straff så hon kommer ut som en bättre människa .Och inte hämnas återigen... Men relationer kommer J troligen alltid att ha problem med.
Citera
2023-05-09, 19:09
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Vi får tro på att J möter riktigt kompetenta terapeufter där hon ska avtjäna sitt straff så hon kommer ut som en bättre människa .Och inte hämnas återigen... Men relationer kommer J troligen alltid att ha problem med.

Ja, JJ gjorde väl sig omöjlig i hela Vetlanda om jag fattat rätt.
Citera
2023-05-09, 19:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag får en viss känsla av att Johanna känner sig väldigt glad och lycklig över att hon blev av med Tove.

Hon njuter säkert av den känslan ett bra tag framöver.
Kanske polletten ramla ner så småningom när hon inser hur roligt det är att sitta bakom galler.
Om någonsin...

Känns lite som Johanna Möller syndrom.
Möller vill ju fortfarande mörda sin egen mamma.

Psyko människor, eller narcissister, typ Tishko Ahmed som halshögg sin älskade tjej...
"Det var inte jag, någon annan har lagt huvudet i min garderob i mitt sovrum ovanför min säng."
Sängen där likhunden markerade och där Luminol visade en kropp. SUCK!!!

Luminol används inom kriminalteknik för att påvisa spår av blod, även om de synliga fläckarna har tvättats bort.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Luminol

Ser ni hur sjukt hur vissa sjuka människor tänker...

Brrrr...
ja det är rätt läskigt, inget samvete för fem öre.

och efter att tidningarna tog upp om att hon skrattade när hon berättade att hon fått livstid, så är jag ännu mer säker att Maja talade sanning i förhören, att Johanna sjöng i bilen efter dumpningen och att hon kände sig glad.

"Enligt uppgifter till Aftonbladet verkar 20-åringen vara på ett gott humör i häktet och tränar regelbundet. Hon ska också ha skrattat när hon berättat för andra intagna att hon dömts till livstid för mord. "
Citera
2023-05-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlinechatter
Man behöver inte ens bli omtöcknad och/eller va lite berusad för att inte göra ifrån sig ljud. Detta av egen erfarenhet, med just strypning, där personen satt på mig. Jag låg redan ned i sängen, dvs inget hårt slag för att fälla ned mig- jag blev chockad och därmed fick jag inte ut ett enda ljud, eller ens försök till motstånd.
Man kan aldrig jämföra situationer, alla kan va så olika. Med det sagt är allt möjligt. Därmed heller inte omöjligt med att T reagerade lika, i och med att inga röster hördes. Men ja, det är något vi aldrig kommer få veta fullt ut förmodligen.

Vilken fruktansvärd upplevelse. Allt gott till dig. Det visar ju att det är möjligt att T inte gjorde så mycket motstånd eller i alla fall inte skrek.
För ett antal år sedan var det en tjej som blev våldtagen på en offentlig toalett hon blev så chockad att hon inte gav ett ljud ifrån sig. Det går nog inte veta på förhand hur man reagerar.
Citera
2023-05-09, 20:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Fast händelsen där hon skrek fuck you till en tjej på gatan medgav hon. Allt som rör T vill hon inte kännas vid om möjligt eller förskönar dom händelserna där det är uppenbart. Själv tror jag ju att hon hittat på lögner om J under ruset hon hade när hon la all skuld på J. Men det är ju svårt att veta hur det ligger till där, när det bara är Majas version vi hört.
Det är möjligt att hon skulle kunna fantisera ihop en helt fristående historia, men i detta sammanhanget tvivlar jag på att hon gjort det.

Att hon inte vill kännas vid och helst inte tala om vad som hände T tror jag bottnar i det traumatiska. För att kunna tala om det måste hon acceptera att det faktiskt hänt och inte bara är en mardröm, vilket jag tror hon önskar det vore.
Citera
2023-05-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
En hittepå story som skulle dölja den riktiga händelsen.

Eller "gud vad de bråkar" och sen på med hög musik i lurarna?
Citera
2023-05-09, 20:35
Medlem
Citat:
Det kan inte gått till så, eftersom det inte går att få ihop tidsmässigt. Johanna måste dödat Tove ett hyfsat tag innan Lahanj ringde på dörren. Det är inte bara jag som är av den uppfattningen, utan även utredare i fallet har det ju framkommit.

Tror du har helt rätt. Är svårt att få till det på ett annat sätt - som ska stämma med en ev verklighet. Hur det annars ska ha gått till får väl de lärde tvista om i framtiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in