2023-05-09, 20:18
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ingen förälder tvingas delta i sagostunder med sina barn. Om en skamlös nazistvinhora skulle vilja läsa böcker till barn och kalla sig exempelvis för "helg seger" så skulle jag gå dit med mina barn. Förutsatt att hon läste sagor för barn och inte Mein Kampf. Som är en saga för vuxna.
Alla tvingas betala skatt för eländet. Vi blir alla drabbade.
Citera
2023-05-09, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför anser du det är ett hot att barn får lära sig att man får lov att vara sig själv? Trivs man i kjol och sminsk så för all del.

Jag uppfattar det som att du inte tycker det och vi kan givetvis inte leva i ett samhälle där det är ett problem att vara sig själv 2023.
Barnen är redan sig själva, sådana som vinhoran vill få dem att tvivla på det de är genom att förvirra dem med att man kan välja kön.

Det är alltid ett hot när förvirrade människor tar sig friheten att uppfostra andras barn. Den gränsen bör man inte överskrida om man har livet kärt, föräldrar försvarar sina barn med sitt eget liv om det är vad som krävs. Finns inget av vikt dessa transor kan tillföra i ett barns liv.
Citera
2023-05-09, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det har allt med det att göra. Barnmisshandel är barnmisshandel oavsett om den är psykisk eller fysisk.

Tråkigt att du känner dig tvungen att anspela på Mengele när det här rör sig om en av dina egna vänsterfränder tillsamans med andra avskum som Kinsey.

Mm, sen tycker jag som 20 årig user av Flashback att i stort sett allt skall vara up for the money..

Men att vilja knulla/sexualisera småbarn...

Shit. Trodde inte du var pedofil.

Edit: Menar så klart different_trip.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2023-05-09 kl. 20:23.
Citera
2023-05-09, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ingen förälder tvingas delta i sagostunder med sina barn. Om en skamlös nazistvinhora skulle vilja läsa böcker till barn och kalla sig exempelvis för "helg seger" så skulle jag gå dit med mina barn. Förutsatt att hon läste sagor för barn och inte Mein Kampf. Som är en saga för vuxna.
Vet inte vad du yrar om, två fel gör inte ett rätt.
Citera
2023-05-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Ja.Vi betalar skatt för bibliotek och evanemang där, som kan locka barnen för att läsa.
Citera
2023-05-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, Babsan minns man. Han var konferencier vid invignigen av en affär på 90-talet och de hade någon sorts lotteri. Jag vann ett 3-pack tomma VHS-band som jag fick överlämnat av Babsan i egen hög person Minns att man tyckte han var lite läskig.

Fifan. Det blir minst 7 filmer i filmhyllan sen! Han gjorde inget större intryck på min barndom men det var kul i allmänhet och inget att hetsa upp sig över.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-05-09 kl. 20:28.
Citera
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel

Jag betalar säkerligen hundra tusentals kronor för att genom bidrag möjliggöra för folk att sitta på flashback typ dygnet runt, men klagar inte över det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Få har väl motsatt sig att dragartister läser sagor för barn i sig, och att människor frivilligt går på sagostunderna?

Kritiken handlar om att det inte ska ske på skattebetalarnas bekostnad då det handlar om politisk programmering.

Det där med att lära sig att människor är olika och får vara olika gäller inte alla när det kommer till att skattefinansiera sagostunder för barn.
Är det pengarna det handlar om? Eller att det är viktigt för vissa att man inte accepterar andra människor som de är?
För jag tror nämligen inte att det är många kronor som har gått till just den saken, och om man ska prata om skattepengar så finns det annat att vara förbannad över (tilexemmpel att de rikaste får mer och mer skattelättnader av SD och M, mednas arbetarna blir fattigare och fattigare).
Och jag tror inte heller att barnen kommer lida av att se att det finns alla olika typer av människor.

Jag är tacksam att du försöker upplysa mig, men jag förstår fortfarande inte riktigt vad som är problemet?
Citera
2023-05-09, 20:26
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananbyxa
Jag betalar säkerligen hundra tusentals kronor för att genom bidrag möjliggöra för folk att sitta på flashback typ dygnet runt, men klagar inte över det.
Det var inte det inlägget som du skulle svara på först.

Vinhoran har publicerat en teckning på en man som onanerar till en bebis, ska vi ge den mannen och hans kompis 8000:- i timmen för att läsa sagor till våra barn?
Senast redigerad av Folketstempel 2023-05-09 kl. 20:29.
Citera
2023-05-09, 20:27
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananbyxa
Nej, snälla upplys mig om begreppet kultur.

Ja du, kultur kan vara många olika saker, men homo drag är det INTE.
Citera
2023-05-09, 20:28
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför anser du det är ett hot att barn får lära sig att man får lov att vara sig själv? Trivs man i kjol och sminsk så för all del.

Jag uppfattar det som att du inte tycker det och vi kan givetvis inte leva i ett samhälle där det är ett problem att vara sig själv 2023.
Vad mer tycker du barnen måste få lära sig i ämnet "vara sig själv"? . Vilka mer sexuella fetischer bör de exponeras för och vänja sig vid? Läderbögar? Domenixa i stilettklackar och korsett i latex. Det finns många olika sätt att vara sig själv. Är det viktigt för dig att barnen vänjer sig tidigt med vuxnas sexuellt laddade lekar och fetischer?
Citera
2023-05-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du har alldeles rätt. Faktum är ju att regnbågsvänstern är de som "startat" hela kulturkriget, när de inte nöjer sig med att få alla sina viljor igenom utan även måste tänja på gränserna och ge sig på andras barn också. De har liksom redan uppnått allt man kan önska i ett "demokratiskt" land, så dessa tilltag, liksom allt genustänk och HBTQ-nonsens i skolorna, är endast för att kunna genomföra kulturellt samhällsomvälvande reformer, vilket de inte kan göra utan att angripa nästa generation, nämligen barnen. Hade de vetat sin plats och skött det snyggt hade ingen brytt sig, men nu bevisar de återigen att de inte kan vara "lagom" utan hela tiden måste ta sin regnbågspolitik in i absurdum, in your face och även tvinga på barnen detta.

Just precis,
Jag minns nåt annat jä*la barnprogram på SVT som gick för några år sedan.

En grå och trist gubbe som satt och hade tråkigt. Så genom nåt jäkla trolleri förvandlades gubben till superhjälte-transa i någon jäkla milt sexualiserande tjejdräkt.
Sen hjälpte ”hon” barn att sminka och klä ut sig i olika uppdrag.

Varför behövde hjälten vara en transa?
Alltså, varför?

Om man är konspiratorisk kan man ju lätt se ett mönster här, där hbtq och transor ska promotas i media.
Det finns inget liknande som jag vet om eller sett åt andra hållet, riktat mot kvinnor eller flickebarn, utan bara män utklädda till kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in