2023-05-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hur kommer det sig att Svt diskriminerar Dragkings dvs kvinnor som klär ut sig till män, ett jäkla daltande med dessa manliga Dragqueens hela tiden.
I sport är det tvärtom, där ska kvinnor lyftas fram till varje pris och det får inte nämnas om det är en dam eller herrmatch.
Det strider mot deras egen agenda att vara gränslösa, inkluderande osv.

Varför blir du så nervös? Blir du påmind om att du fortfarande är en garderobsbög? Kom ut, jag är med dig hela vägen.
Citera
2023-05-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hur kommer det sig att Svt diskriminerar Dragkings dvs kvinnor som klär ut sig till män, ett jäkla daltande med dessa manliga Dragqueens hela tiden.
I sport är det tvärtom, där ska kvinnor lyftas fram till varje pris och det får inte nämnas om det är en dam eller herrmatch.
Det strider mot deras egen agenda att vara gränslösa, inkluderande osv.

I sport hyllar pk också män som klär ut sig till kvinnor.
Citera
2023-05-09, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
En storm i ett vattenglas, herregud.

Finns tusentals exempel på hur skattepengar slösas på helt absurda saker, dragshowartister som läser sagor för barn är nog en av de absolut minsta posterna på en lååång lista. Om man blir upprörd av att några korvören från skattemedel går till detta så silar man sannerligen mygg.

Å andra sidan, jag hade inte tagit med mina barn på en sådan sagostund, aldrig i livet. Dragshow hör vuxenvärlden till och det är inget som små barn ska se. Lika lite som burleskdansöser hade fått läsa sagor för mina barn. Finns ingen anledning att smyga in sexualitet i små barns oskyldiga värld.
Dina barn kommer växa upp med de barn som utsätts för det här i en värld där det blir normaliserat att sexualisera barn.
Citera
2023-05-09, 18:48
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
En storm i ett vattenglas, herregud.

Finns tusentals exempel på hur skattepengar slösas på helt absurda saker, dragshowartister som läser sagor för barn är nog en av de absolut minsta posterna på en lååång lista. Om man blir upprörd av att några korvören från skattemedel går till detta så silar man sannerligen mygg.

Å andra sidan, jag hade inte tagit med mina barn på en sådan sagostund, aldrig i livet. Dragshow hör vuxenvärlden till och det är inget som små barn ska se. Lika lite som burleskdansöser hade fått läsa sagor för mina barn. Finns ingen anledning att smyga in sexualitet i små barns oskyldiga värld.

Kallar du 8000 kr / tim för korvören? Vad tjänar du i timmen? Mvh
Citera
2023-05-09, 18:49
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag

Sagostunder är inte framtagna för acceptans med mera. Det handlar om att förstöra barns sinnen och få fler könsförvirrade barn och ungdomar.
Det är dags att sätta stopp för exploatering av barn.
Citera
2023-05-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Dina barn kommer växa upp med de barn som utsätts för det här i en värld där det blir normaliserat att sexualisera barn.

Det är bl.a du som sitter och sexualiserar barnen, vi andra ser en man utklädd till en kvinna som sitter och läser en saga.
Citera
2023-05-09, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är bl.a du som sitter och sexualiserar barnen, vi andra ser en man utklädd till en kvinna som sitter och läser en saga.

Du ser inte längre än näsan växer: https://www.youtube.com/watch?v=AcvB74tYP5w
Citera
2023-05-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Ja eller hur? Jag tycker att det dom kunde ha lite nazister som läser sagor, eller varför inte lite talibaner också? Det vore inte så farligt, barn fattar ju ändå inget.
Jag har aldrig påstått att jag är för det, min åsikt är att det är högst frivilligt att ta med sina barn dit. De som tar med sina barn dit tror jag
är föräldrar som inte har något emot köns överskridande yttringar, och säkert uppfostras deras barn till att inte ha fördomar om avvikande.

Jag minns en mycket sjuk debatt från 90 talet.
Då det påstods att barnprogram på 70 talet hade förstört en generation. I synnerhet Vilse i
Pannkakan. Den påstods vara så samhällstillvänd och politisk, den finns säkert att se på SVT play, förstod inte alls vad som var politiskt eller vänster överhuvudtaget med den. Vad som nu är fel med vänster.

Nej den som får en förstörd barndom får det om de har missbrukande eller dysfunktionella
föräldrar, inte på grund av att någon transa läser sagor.

Jag kan tycka det är lite konstigt med transvestit . Men de är människor också
Citera
2023-05-09, 18:54
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Problemet är snarare folk som ser något sexuellt i att en man utklädd till kvinna läser sagor för barn.

Det handlar väl snarare om att en person som gör vuxenunderhållning av sexuell natur inte är den bästa kandidaten att i samma utstyrsel underhålla små barn som extraknäck.
Citera
2023-05-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Äh, att få se en dragshowartist en gång i livet som barn är nog ingen katastrof. Olämpligt (anser jag), men knappast jordens undergång.

Finns en motpol som är långt större ändå (vilket inte minst märks här!) och sådant snappar barn också upp.
Citera
2023-05-09, 18:55
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Bara för att de inte jobbar i fabriker längre (även fast de ju gör det i bland annat Asien fortfarande när de tillverkar din smartphone bland annat) så betyder inte det att de fortfarande inte far illa. Oftast utav de som det är meningen de ska skyddas utav. Barn har nog aldrig varit så pass medicinerade som de är idag heller. Det har bara blivit trasigare och trasigare i samhället egentligen.

Nu blir ju detta rätt OT... men du menar på fullt allvar att barn far mer illa idag än innan alla skyddslagstiftningar och myndighetsingrepp? Barn hade det bättre när det fanns noll insyn, noll granskning och noll skyddslagstiftning kring barn?
Citera
2023-05-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Kallar du 8000 kr / tim för korvören? Vad tjänar du i timmen? Mvh
Det låter mycket, vart hittar du denna siffra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in