2023-05-09, 17:53
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag har inte påstått attsjälva boken är för barnen, men då det är pedofila vibbar i boken, avsedd för vem fan som helst, så blir den som rekommenderar boken självklart associerad med innehållet... Bilden nedan finns i boken - är den inte fin?

https://konto.samnytt.se/wp-content/uploads/2022/11/hemskabilden.png

Absolut. Men personen jag svarade på hade påstått precis det, att bilden var i en barnbok, och att transan rekommenderat den till barn.
Det är redan utrett med den som påstod det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Än din neuros då när du medvetet och desperat försöker förminska depraveringen och gaslighta med att det minsann inte är vad det klart som dagen framstår som.

Du är förmodligen själv den mest neurotiske stackaren i den här tråden just nu. Eller nja. Synd om dig är det inte.
Jag har ingen neuros, det är bara du som försöker projicera din psykiatriska problem på mig.

Hur i helvete kan det vara ett problem att någon klär ut sig och berättar en saga?

Man måste vara störd om man får för sig sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagall123
Varför är det viktigt för transor att få läsa sagor för andras barn?
Varför är det viktigt att de inte får göra det? Det finns ingen anledning att anta dessa personer är pedofiler eller annars skadliga för barn. Detta är en fråga som Åkesson och hans parti driver. De får motivera varför frågan är så viktig för dem. De har kopierat konceptet från Trump-högern i USA. Men inte förstått att Sverige inte är som USA. För inte så länge sedan påstod SD sig vara det bästa partiet för HBTQ-personer och Jimmie ville delta i Pride. Men det var då.
Citera
2023-05-09, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
En person som har en sexuell avvikelse har mycket större risk att ha ytterligare sexuella avvikelser, jämfört med normala personer. Det finns därför goda skäl som förälder att aldrig låta sina barn komma i närheten av män som klär ut sig till kvinnor (eller andra sexuellt avvikande personer).
Det där är bara nåt du har fått för dig.
Citera
2023-05-09, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf
Jag tycker kinseys forskning är dravel, och om RFSL målar det som fakta så bör de helt klart sluta. (jag hittar dock noll om det, och som du sa "Förr kunde man läsa" så antar de ändrat det).

Du har även, förhoppningsvis med glimten i ögat, påstått att jag står för "deras indoktrinering". Jag ville bara, även om du kanske skämtade, snabbt påpeka att jag inte står för någon form av indoktringering.

Om vi tar transpersoner tillexempel, så tycker jag det är fel väg att gå när dem försöker avmedikalisera diagnosen transsexualism. Jag tror på att det finns transsexuella som mår mycket bättre av att på ett korrekt sätt kunna byta kön, något jag är kritisk till dock är identitetspolitiken kring det hela om upstått sen typ 2014. Jag tycker inte att det räcker med att säga "jag är kvinna" för att vara en, men om någon faktiskt medicinskt könskorrigerar och gör allt den kan för att passera har jag noll problem med.

Mängden autogynefila personer som könskorrigerar verkar ju gå uppåt, iomed större social acceptans för transpersoner. Enligt Dr Blanchard, som du kanske känner till, så finns det personer med AGP som också är genuint könsdysforiska, precis som HSTS transsexuella. Jag tycker alla som gynnas av att byta kön ska få göra det, men det bör finnas krav på dysfori, något som det inte gör i tex USA iom att det är informed consent där.

Ja det är ju klart ni passar på att ta avstånd från Kinsey eller Money nu när den mobiliserade internet autismen tvingat er till det.
Citera
2023-05-09, 17:55
Medlem
Sagodjurs avatar
Det här med transor är tydligen nåt nytt och läskigt för många, ändå har ju karaktären Babsan funnits sen mitten på 80-talet...

2006 i barnprogrammen Bubbla med Babsan och TV Myra på TV4... 2010 i barnprogrammet Wild Kids... någon som hört talats om några barn som farit illa och behövt terapi efter detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Men det har väl inte kombinerats
Det är precis det som är själva ämnet dör den här diskussionen, det finns folk som ordnar drag shows för barn. Det låter helt galet, men som nämndes tidigare får det förstås som radikalvänsterns segervarv.
Citera
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ja men snälla, förklara för mig VARFÖR dessa sagostunder är en bra sak, det är hela syftet med mina frågeställningar. Tyvärr så klarar du inte av att svara på det, utan hakar upp dig på att vi "projicerar" pedofili. Kommer från den som förespråkar att sexuellt perverterade gubbar ska umgås med barn. Vettigt.
Du kan väl googla fram det? Tror du sagostunderna är något som hålls i hemlighet och som inte motiverats av dem som arrangerat dem? Ingen förutom fascister och internettroll har dessutom protesterat.
Citera
Medlem
Jag har inget emot transsexuella eller homosexuella men låt barnen få växa upp och vara just barn
Citera
2023-05-09, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Självklart har detta hänt, din naiva nolla. Googla och du skall finna... Motsäger du att det finns en agenda bakom hela dena sjuka och perverterad värld? Svara inte - orkar inte med slika personer som dig som försvarar dessa perverterade avarter och sedan står där som fågelholkar när ting redan är i full sving (pun intended) och är etablerat...
Jag är inte din jävla sekreterare.

Länka eller håll käften. En länk som visar ett sexuellt övergrepp under en sagostund.

Är du verkligen så jävla dum att du tror på det själv? Jävla psykfall.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Du menar att om en clown har en show för barn och en annan för vuxna så är det ett problem?

Att vara clown är ett gig, ingen alternativ persona för att få utlopp för sina sexuellt perversa extremiteter som dessutom ingår i en rörelse avsedd för sexuella böjelser (HBTQ). Du vet redan att drag queens anspelar på sex och förnedring så hur tänker du när du jämställer det med en clown eller en lajvare?

Hur ofta ser du clowner eller lajvare gå omkring och flexa med sina sexuella böjelser i pridetåget? Det spelar ingen roll hur ni än försöker relativisera drag-kulturen, den är unik och ska på inget sätt jämföras med andra hobbys.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Min syn på saken är att hela den här agendan är till för att sexualisera barn tidigt. Sexualisera precis som pedofiler gör.

Mira Aksoy nedan på Twitter ger sin syn.

https://twitter.com/miraaksoys/status/1588821289778974720?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1588821289778974720%7Ctwgr% 5Ebb4375f1cc659496d0853ba0bf2ed6ac5d3bdcca%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.covid-19-informationscentret.se%2F2022%2F11%2F05%2Fen-woke-bild-sager-verk ligen-mycket-mer-an-1-000-ord%2F

Stämmer det som Mira Aksoy skriver på Twitter så är sagostunderna förkastliga. Jag har tidigare betraktat de här sagostunderna som oskyldiga men tar härmed avstånd ifrån dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in