2023-05-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Något åt det hållet ja.All denna hets för att man finner fjortisar attraherade och saknar lite vett & etikett. Pk samhället får det att verka som att dagens 14 åringar är 5 år eller något. Visst beter sig ”gäddorna ” opassande fast inte förtjänar de att få sina liv förkrossade.
Helt enig
Citera
2023-05-09, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Han ska väl misshandlas, förföljas, göra åverkan på hans bostad, eventuella bil osv. Brukar ju vara detbsom lockar.

Han sprang ju iväg. Då är det väl inte mer än rätt.

Som sagt, jag tycker att de som springer iväg bör förföljas och trakasseras. De som vågar stanna och förklara sig inför kameran kan folk lämna mer ifred.

På så vis uppmuntrar vi framtida gäddor, som känner till dumpen, att inte springa utan att stå för vad de har gjort inför svenska folket.
Citera
2023-05-09, 10:28
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Du sa just att dumpens gäddor är under medelsnittet gällande utseende. Bevisar inte det då att scenariot som dumpen hävdar är vanligt, faktiskt är extremt ovanligt?Ingen 14 åring tjej vill ha en sleten man med ölmage. Fast att tjejer i den åldern skulle känna attraktion till en attraktiv äldre man det tror jag på.

Förresten varför snackas det mesta med tjejer här? Hur är det med de unga tonårskillar som ligger med äldre tjejer? Hur många inom publiken hade velat lyncha henne?Känns som samhället bara hatar män.

Ingen ung tjej är attraherad av en "attraktiv" 50-åring. Den åldersmarkören är oattraktiv i sig, såvida inte 50-åringen i själva verket ser ut som max 30-35. En 50-åring som ser ut som 50 år har väldigt liten chans, om någon. Så poängen är att alla män i 50-års åldern kan sluta glorifiera sig själva i sin relation till yngre tjejer, men det verkar som att gubbar idag helt har tappat omdömet bara för att de hört talas om sugardating. De bör hålla sig till kvinnor i 25-års åldern som söker casual istället. 13-åringar och 14-åringar är det bara att glömma, vakna.
Citera
2023-05-09, 10:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Diskuterade med en finska för några år sedan, hon menade att för finländare är våldtäkt våldtäkt, finns inga nyanser. Men självklart finns nyanser, offret riskerar ibland att dö, hänt även att de dött. Tror kanske hälften av Dumpenanhängarna har denna absoluta syn på fenomenet. De ser en hagamannen i allt. Tror många i Sverige också spontant tänker något sådant när de hör ordet våldtäkt, en och samma sak, utan nyanser. Därav stort stigma.

Sex med underårig ska ses som våldtäkt, (nu kommer någon skriva, fattaru inta att det är det) jo det gör jag. Men de borde i stället skriva sex med underårig som är våldtäkt, skriver man bara våldtäkt tror alla det är en hagaman som är i farten.
Citera
2023-05-09, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ingen ung tjej är attraherad av en "attraktiv" 50-åring. Den åldersmarkören är oattraktiv i sig, såvida inte 50-åringen i själva verket ser ut som max 30-35. En 50-åring som ser ut som 50 år har väldigt liten chans, om någon. Så poängen är att alla män i 50-års åldern kan sluta glorifiera sig själva i sin relation till yngre tjejer, men det verkar som att gubbar idag helt har tappat omdömet bara för att de hört talas om sugardating. De bör hålla sig till kvinnor i 25-års åldern som söker casual istället. 13-åringar och 14-åringar är det bara att glömma, vakna.

Men då så,då behövs inte dumpen ? I med att du precis själv sa att inga tjejer i den åldern vill ha ofräscha gubbar så finns det ingen sannolikhet att de kommer bestämma träff med någon sådan eller ?

Du har rätt gällande att åldersmakören i sig skrämmer många unga tjejer även om 50 åringen skulle se ut som 30. Fast finns undantagen.
Citera
2023-05-09, 10:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Men då så,då behövs inte dumpen ? I med att du precis själv sa att inga tjejer i den åldern vill ha ofräscha gubbar så finns det ingen sannolikhet att de kommer bestämma träff med någon sådan eller ?

Du har rätt gällande att åldersmakören i sig skrämmer många unga tjejer även om 50 åringen skulle se ut som 30. Fast finns undantagen.

Givetvis händer det, men det är ju återigen trasiga tjejer som antingen vill sälja sex för att försörja sitt missbruk, som självskadebeteende (bli påsatt på en offentliga toa för ett par ciggpaket, come on) eller annat. Som exemplet med flickan som tog sitt liv. Så det fyller en viktig funktion även där, därav min kommentar om att det är frivilligt med modifikation. Ingen tvingar dem, men de blir ju utnyttjade oavsett, är trasiga inombords och snarare behöver hjälp.

Men ja, min poäng var att det händer i princip inte att tjejer i den här åldern träffar äldre män under normala omständigheter, korrekt.

Däremot tror jag att de måste fokusera betydligt mer på de som jagar barn från 0 - 13 år också och inte uteslutande tjejer som svävar mellan 14 och 15 år.
Citera
2023-05-09, 10:56
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Inte det minsta rörigt om man har någorlunda slutledningsförmåga.

Jag har redan förklarat varför män med normal begåvning är väl medvetna om att den här sortens tjejer är trasiga, och därmed utnyttjas tillfället av männen. Alldeles oavsett om det är frivilligt, så förstår inte varför du upprepar att det var "frivilligt". Den flickan tog väl dessutom livet av sig, så vi behöver inte ens diskutera huruvida hon var trasig eller inte. Så är nämligen fallet i 99 %.

Poängen är alltså att män vet om detta.
Om en 13 eller 14-åring kontaktar dig och vill ha sex, kommer du helt okritiskt bara köpa att hon vill ha dig och att hon inte har några issues?

Det stämmer i nästan samtliga fall. Det är bara pedofilers våta dröm att unga flickor går igång på dem. Och Dumpens kandidater är väldigt talande exempel på det. Unga flickor kan givetvis vara ytligt attraherade av män i 18 -30 års åldern, men där går gränsen i de allra flesta fall och då är det inte sexet utan snarare de egenskaper jag nämnde i föregående inlägg, bl.a. utseende (viktigt), social status och annat.

Som Paris Hilton en gång sa: "Older guys, then they would have to be very good looking"

Dumpens gäddor är alla under medelsnittet vad gäller utseende och även social status de allra flesta. Och nej, ingen normal ung tonårstjej väljer såna killar även om killarna är så pass "unga" som 30 år.

För en 14-åring är en 17- eller 18-åring tillräckligt "cool" för sin ålder (= han går på gymnasiet) så de bryr sig inte om 35-åriga losers, eller män i den åldern överhuvudtaget.

Citat från Paris Hilton... Stön... Vad kommer näst? Visdomsord från någon dokusåpadeltagare?

Om en riktig 13-14 -årig tjej tog kontakt med mig och frågat efter sex? Tror jag mig kunna göra det riskfritt hade jag satt på henne. Inte brytt mig om eventuella issues. För övrigt verkar det vara "daddy"-issues de flesta unga tjejer som söker äldre killar har.

Du har rätt i att de flesta av Dumpens gäddor inte attraherar tjejer i den åldern, eller någon ålder alls för många. De säger dessutom själva att de inte får träffa tjejer.

Vad är då meningen med att hänga ut dem? Varna för någon som ändå ingen kommer att träffa? De söker nämligen frivillighet och ingen tjej träffar dem frivilligt.
Citera
2023-05-09, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Vad är då meningen med att hänga ut dem? Varna för någon som ändå ingen kommer att träffa? De söker nämligen frivillighet och ingen tjej träffar dem frivilligt.

Är så trött på era löjliga försök att misskreditera dumpens fina arbete.

Sluta vara en sådan bitter glädjedödare.

Dumpen består oavsett vad ni gäddor skriver här.

De flesta tycker att det är jättepositivt att dessa pedofiler hängs ut. Det gör både nytta för samhället och är finfin underhållning.
Folk mår bra av sådant, förstår du?
Sluta klaga och bara acceptera hur saker och ting är.

Slappna av lite.
Senast redigerad av kommenurjorden 2023-05-09 kl. 11:14.
Citera
2023-05-09, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Är så trött på era löjliga försök att misskreditera dumpens fina arbete.
Sluta vara en sådan bitter glädjedödare. Dumpen består oavsett vad ni gäddor skriver här.
Det är nog inga gäddor som skriver här. Det är dumpenanhängare, media, moderatorer och dylikt. Tråden är mycket mer kraftigt vinklad till Dumpen än vad den verkar av flera anledningar. Huruvida Dumpen kommer att tvingas stänga sitt arbete kan inte utläsas från tråden. Tråkigt. Det avgörs av svenska myndigheter eller in the court of law, inte av kommentarer här hit och dit.
Citera
2023-05-09, 11:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Man känner sig lite misslyckad som människa när man är ensam och 7/10 av alla efterblivna peddosar har sambo och barn
Det blir lättare om du istället för att heja på Dumpen lägger din energi på att göra bra saker för dig själv.
Citera
2023-05-09, 12:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det blir lättare om du istället för att heja på Dumpen lägger din energi på att göra bra saker för dig själv.
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Citera
2023-05-09, 12:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Jo, det gör faktiskt det. Att åtminstone inte vara peddo är inte särskilt attraktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in