2023-05-08, 22:29
Avslutad
Valet i Turkiet avgörs nu den 14:e Maj och sedan på 28 Maj om ingen fick majoritet.

Erdogan VS Kılıçdaroğlu.

Erdogan är en mer religiös inriktad ledare. Hans största politik är muslimsk kärnfamilj och islam.
Kılıçdaroğlu är en mer pro-Europeisk och västlig ledare. Hans största politik är att få Turkiet att bli mera västvänligt och helst med i EU.

Dom båda stöds av olika småpartier av olika kanter.
Vem vinner? Kılıçdaroğlu leder i mätningarna, men Erdogan knappar in.
2023-05-08, 22:32
Medlem
Brentstols avatar
Erdogan vinner, han låter Sverige gå med i NATO om USA gör några tjänster.

Det är så det går till.

Vore ju tråkigt om Kili råkar ut för en olycka eller om man plötsligt hittar en massa skelett i hans garderob.
2023-05-08, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brentstol
Erdogan vinner, han låter Sverige gå med i NATO om USA gör några tjänster.

Det är så det går till.

Vore ju tråkigt om Kili råkar ut för en olycka eller om man plötsligt hittar en massa skelett i hans garderob.

Jag tror också Erdogan vinner. Han brukar ha massa muslimer på hans sida som vill fortsätta en islamistisk väg.
2023-05-08, 22:38
Medlem
Kilicdaroglu kommer vinna själva presidentvalet och hans allians kommer få majoritet i parlamentet.

Men Erdogan kommer inte erkänna sig besegrad. Troligtvis utlysa nyval och hitta på något krig under tiden till nyvalet som gör att han fortsätter.

Sen kommer det fortsätta som vanligt. Svårare än så är det inte.
2023-05-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Valet i Turkiet avgörs nu den 14:e Maj och sedan på 28 Maj om ingen fick majoritet.

Erdogan VS Kılıçdaroğlu.

Erdogan är en mer religiös inriktad ledare. Hans största politik är muslimsk kärnfamilj och islam.
Kılıçdaroğlu är en mer pro-Europeisk och västlig ledare. Hans största politik är att få Turkiet att bli mera västvänligt och helst med i EU.

Dom båda stöds av olika småpartier av olika kanter.
Vem vinner? Kılıçdaroğlu leder i mätningarna, men Erdogan knappar in.

Jag kom för att stödja Erdogan efter att ha sett många vänsterfeminister i Turkiet förolämpa Erdogan på Reddit. Vänsterpartister i Türkiye följer västerlandet, men det är en bluff.
2023-05-08, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag kom för att stödja Erdogan efter att ha sett många vänsterfeminister i Turkiet förolämpa Erdogan på Reddit. Vänsterpartister i Türkiye följer västerlandet, men det är en bluff.

Erdogan är islamist i grunden. Hans kärnfamilj liknar mera Alladin. Hur kan du ens stödja sådant?
Ungefär som att rösta på någon riktig religiös ledare som förkastar vetenskap.
2023-05-08, 23:16
Medlem
Citat:
Erdogan är islamist i grunden. Hans kärnfamilj liknar mera Alladin. Hur kan du ens stödja sådant?
Ungefär som att rösta på någon riktig religiös ledare som förkastar vetenskap.

Ja Erdogan är en galen muslimsk fanatiker. Däremot gillar jag auktoritära saker, så jag tycker att politisk korrekthet och feministiska krafter som tar över politiken måste förhindras oavsett religion.
2023-05-08, 23:25
Avslutad
Citat:
Ja Erdogan är en galen muslimsk fanatiker. Däremot gillar jag auktoritära saker, så jag tycker att politisk korrekthet och feministiska krafter som tar över politiken måste förhindras oavsett religion.

Fast detta är auktoritära saker.
2023-05-08, 23:41
Medlem
Citat:
Fast detta är auktoritära saker.

https://medfeminiswiya.net/2022/03/08/women-jumping-to-the-rhythm-of-anti-erdogan-slogans-at-iwd-march-on-trial/?lang=en

Just nu lider västvärlden av hbtq och feminism och de krafter som motsätter sig Erdogan är främst feminister i Turkiet, hur kan de stödja detta?

Om du är en högerman bör du djärvt avbryta den existens som du inte bör kompromissa med.
2023-05-08, 23:43
Medlem
NukeTheWhaless avatar
På tok för jämnt, och varierande mellan olika opinionsundersökningar vem som leder, för att kunna spå en vinnare. Liten ledning för Kemal Kılıçdaroğlu kanske.

https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_2023_Turkish_presidential_ election
2023-05-08, 23:46
Avslutad
Citat:
https://medfeminiswiya.net/2022/03/08/women-jumping-to-the-rhythm-of-anti-erdogan-slogans-at-iwd-march-on-trial/?lang=en

Just nu lider västvärlden av hbtq och feminism och de krafter som motsätter sig Erdogan är främst feminister i Turkiet, hur kan de stödja detta?

Om du är en högerman bör du djärvt avbryta den existens som du inte bör kompromissa med.

Jag tror inte du ska hålla på med politik. Politiken handlar inte om bögar och negrer, utan ideologier.
Varför västvärlden har böjt sig inför bögen och feministen har med att man vill forma en sort ny ideologi som heter individualism.

Det är inte för att man tycker det är skithäftigt, utan det är ett system precis som islamism är. Skillnaden mellan islamism och individualism är att i islamismen så får du inte göra något.
2023-05-09, 00:06
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag tror nog att Erdogan vinner till slut. Turkarna är trygga under hans vingar när han bedriver sitt kurdkrig och sina spontana kappvändningar och aggiterade utspel mot sin omvärld.

Jag är ju dock svensk så ska inte ha någon åsikt i frågan. Tror dock att det hade varit lättare för Sverige och övriga EU att upprätthålla goda relationer till mannen vars namn jag inte orkar kopiera in eller ge mig på att försöka skriva för egen hand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in