2023-05-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror inte du ska hålla på med politik. Politiken handlar inte om bögar och negrer, utan ideologier.
Varför västvärlden har böjt sig inför bögen och feministen har med att man vill forma en sort ny ideologi som heter individualism.

Det är inte för att man tycker det är skithäftigt, utan det är ett system precis som islamism är. Skillnaden mellan islamism och individualism är att i islamismen så får du inte göra något.

Ärligt talat så vet jag inte varför individualism är så viktigt. I en demokrati har alla olika åsikter, så går det att förena dem? Jag tror inte att islam skiljer sig så mycket från Kina eller Ryssland, så jag ser det inte negativt.

Naturligtvis tror jag att Shara'ah-lagen, som hävdas av islamiska extremister, är ociviliserad. Men Erdogan är en diktator som Putin, inte en islamisk fanatiker som följer sharialagarna.

Det är bara det att smarta politiska ledare leder landet och intar konservativa ställningstaganden om viss politik.
Senast redigerad av borrow 2023-05-09 kl. 00:27.
2023-05-09, 00:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Ärligt talat så vet jag inte varför individualism är så viktigt. I en demokrati har alla olika åsikter, så går det att förena dem? Jag hatar islam också, men jag tror inte att det islamiska systemet skiljer sig från det kinesiska och ryska systemet, så jag är inte negativ.

Naturligtvis tror jag att Shara'ah-lagen, som hävdas av islamiska extremister, är ociviliserad. Men Erdogan är en diktator som Putin, inte en islamisk fanatiker som följer sharialagarna.

Det är bara det att smarta politiska ledare leder landet och intar konservativa ställningstaganden om viss politik.

Individualismen finns på grund utav demokratin.
Här har vi:
- mötesfrihet (du får gå med vilken mystisk grupp som helst, ja även NRM)
- yttrandefrihet (ingen har stängt av ditt internet)
- religionsfrihet (du får vara konstig)
- allmänna val (du får rösta på exakt vad du vill, eller skita i det)

Just det där mötesfrihet är något som tillåter perverst folk att existera.

Men HBQT har blivit en symbol för en viss identitet. Identiteten är liberal. Den bög som är konservativ, är inte bög utan räknas som fiende.

I majoriteten av världen finns inte HBQT, men samma länder jobbar 12 timmar per dag för en skål med ris och dom har inte rätt att klaga heller.

Så bögen kanske är så dålig trots allt?
Lite så är det i Turkiska valet.

Individualism VS islamism
2023-05-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Erdogan är islamist i grunden. Hans kärnfamilj liknar mera Alladin. Hur kan du ens stödja sådant?
Ungefär som att rösta på någon riktig religiös ledare som förkastar vetenskap.
Det är under hans ledarskap som Turkiet har gjort största vetenskapliga , tekniska framstegen.

Oppositionens vision om teknik och framsteg är ett lyckat Zoom-möte samt renovering av kranar på sekelskiftes fontäner , annars är de världsmästare på fula statyer.
https://www.sozcu.com.tr/2017/gundem...ykeli-2049226/ länk till oppositionens egen tidning.
2023-05-09, 02:37
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Det är under hans ledarskap som Turkiet har gjort största vetenskapliga , tekniska framstegen.

Oppositionens vision om teknik och framsteg är ett lyckat Zoom-möte samt renovering av kranar på sekelskiftes fontäner , annars är de världsmästare på fula statyer.
https://www.sozcu.com.tr/2017/gundem...ykeli-2049226/ länk till oppositionens egen tidning.

Kränkdogan är även en varm anhängare av att tvinga den Turliska centralbanken att sänka atyrräntan, trots en inflation på 50-60 %
2023-05-09, 03:04
Medlem
1. Erdogan vinner enligt opinionsundersökningarna på Wikipedia.

2. Bye-bye
2023-05-09, 05:03
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Du borde bekymra dig över Riksbanken istället för en annan nations ca 4000 km bort.

Ja absolut, jag skriver i alla möjliga trådar, nu handlar väl denne tråd om Kränkdogan, och du nuddade vid hans förträfflighet vad gällande teknikutveckligen i Turkiet, och jag fyllde på med hans syn på ränta och inflation.

https://svenska.yle.fi/a/7-1399523

Citat:
I motsats till de flesta ekonomer anser Erdoğan och hans svärson att hög inflation inte kan åtgärdas med hjälp av räntehöjningar. Tvärtom tror de att höga räntor orsakar inflation och att räntesänkningar ökar tillväxten.

Erdoğan har låtit antyda att det är en internationell liga, ledd av judar, som står bakom räntehöjningspolitiken.

Frågor på det?
2023-05-09, 05:32
Medlem
[quote=testaros|84402635]Det är under hans ledarskap som Turkiet har gjort största vetenskapliga , tekniska framstegen.

Till vilket pris???
Idioten bråkar med allt och alla.
Alla hatar turkar pg a honom.
Hans folk lider av hyperinflation!
Inte ens du själv vill bo i skitlandet han skapat!

Endast insnöade radikala muslimkräk gillar fanskapet!

Återstår att se om turkarna röstar för en bättre framtid eller om de vill ha sharialagar eller röstar
för förändring till det bättre.
Senast redigerad av alfax 2023-05-09 kl. 05:37.
2023-05-09, 05:46
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Erdogan vinner enligt opinionsundersökningarna på Wikipedia.

2. Bye-bye
Nja, en del därute börjar tvivla. För mycket har hänt och jordbävningen gjorde nog sitt.

Men man ska komma ihåg att Erdogan är en stark ledare och det har gjort att Turkiet betytt något framförallt utrikespolitiskt. På gott och ont naturligtvis men troligtvis blir Turkiets roll i världspolitiken mindre med Kemal Kılıçdaroğlu (någon kan kanske hjälpa till med uttalet här) som president. En koalition som han kommer att leda har alltid en inneboende svaghet och han själv verkar inte vara någon färgstark person.

Vart Turkiet hamnar är nog svårt att sia om men några dramatiska förändringar lär vi inte se. Alltså här menar jag NATO-frågan för Sverige eller Turkiets förhållande österut och till Ryssland. Vad som verkar vara fleras uppfattningar är att just Syrien-frågan t.o.m. kommer att lösas snabbare. Vi får se vad som händer i övrigt men någon större kursändring verkar en del inte tro på.
2023-05-09, 10:53
Medlem
Feminist-tidningen The Economist Erdogan propoganda.

"Save democracy, Erdogan must go, Vote".

https://twitter.com/TheEconomist
2023-05-09, 11:08
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Erdogan vinner helt klart, den där andra skulle valt ett bättre namn som går att uttala.
2023-05-09, 11:15
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Turkiet är ju en diktatur där Erdogan både fängslat och tagit livet av politiska motståndare.
Ungefär som att fråga om Putin vinner nästa val.
2023-05-09, 11:25
Medlem
Utan att vara insatt över huvudtaget så ser ju Kılıçdaroğlu mycket vettigare ut, enbart baserat på mina fördomar. Han ser ut som en gammal lugn morfar.

Har mina fördomar rätt? Eller han han lika efterbliven och hetsig som Odågan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in