2023-05-08, 21:24
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Men skriv inte att en sådan person är vacker som en sagoprinsessa. Alla vet att det är en lögn och det är också den typen av kommentarer när man ljuger om människor med mediokert utseende, som det triggar någon som kulturstrateg att tala klarspråk.

Vackra människor kan benämnas som vackra. De som är mindre vackra behöver inte kommenteras utseendemässigt över huvud taget eller så kan man säga något som är sant, som att de har vackert hår eller dylikt. Något som jag har för mig är sant i t.ex. Sofias fall. Man ska aldrig ljuga eller vrida på sanningen.

Är det en objektiv sanning vem som är vacker eller inte, menar du? I mina ögon är Sofia ovanligt vacker. Din uppfattning kan knappast gälla för alla människor. Det gör såklart inte min heller, men vi kan i alla fall konstatera att folk kan ha olika tycke och smak.
Citera
2023-05-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
I told you… jag har träffat så många att min hjärna lägger ihop liknande mönster innan jag hinner blinka. Håller med om dom andra paren. Arvid ser ut som en riktig Hollywood-hunk, typ nya Dolph Lundgren. Han hade också varit perfekt för att spela Hamilton i nån filmatisering av Jan Guillous böcker. Ida är otroligt mogen, inspirerande att se.

Ja, det var oerhört hög klass på hur Ida hanterade Arvid när han bad om egen tid. Precis det bemötande man som man vill ha i det läget.

Det andra "tycka synd om mig"-läget är tyvärr alldeles för vanligt. "Vad har jag gjort för fel eftersom du inte vill vara med mig?".

Ida är nästan lite för bra för att vara sann. Bästa kvinnan i denna serie under de tio år programmet pågått.

Arvid är grym han med. Lämnar inget åt slumpen...
Citera
2023-05-08, 21:27
Medlem
Citat:
Fast alla misshandlare ljuger om att det är dom som är offren, även manliga misshandlare. Jag tvekar verkligen på om Carros ex varit såna svin. Så som hon gastar om allt Agust gör undrar jag om hon inte gör likadant med dom. Undrar hur dom känner för att bli uthängda som problemet i deras fd relationer.

Carro ser väldigt trasig ut så jag skulle tro att hennes kommentarer om att hon haft elaka människor i hennes liv som hanterat henne illa är sant. Hon har tendenser till självskadebeteende som jag känner igen från hos kvinnor med jobbig bakgrund.
Citera
2023-05-08, 21:28
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
I told you… jag har träffat så många att min hjärna lägger ihop liknande mönster innan jag hinner blinka. Håller med om dom andra paren. Arvid ser ut som en riktig Hollywood-hunk, typ nya Dolph Lundgren. Han hade också varit perfekt för att spela Hamilton i nån filmatisering av Jan Guillous böcker. Ida är otroligt mogen, inspirerande att se.
Ja jag får ge dig rätt här ang Lina! Håller med om Arvid, han skulle platsa i någon sån film. Han och Ida är hetaste paret ever tycker jag!
Citera
2023-05-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Är det en objektiv sanning vem som är vacker eller inte, menar du? I mina ögon är Sofia ovanligt vacker. Din uppfattning kan knappast gälla för alla människor. Det gör såklart inte min heller, men vi kan i alla fall konstatera att folk kan ha olika tycke och smak.

Det finns en objektiv sanning rörande skönhet och det är den som kulturstrateg hänvisar till på ett rätt osympatiskt sätt. Det är därför jag säger att man ska vara försiktig innan man beskriver vanliga människor som "vackra som sagoprinsessor" för man ger individer som kulturstrateg öppet mål att slå tillbaka mot dem.
Citera
2023-05-08, 21:31
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Carro måste ha lätt asberger. Hon kan ju bara se saker ur sitt eget perspektiv. Vilken vuxen person blir så jävla rädd när bägge är bältade och åker i ringa 80 km/h? Han öppnar dörren lite på sin sida och hon beter sig som om hon kört i 140 och han öppnat på hennes sida. Hon är så fruktansvärt elak fy vilken människa. Välkomnar honom inte ens när han skall flytta in till henne. Hon är inte bara taskig, hon ser ständigt ofräsch ut med illgula tänder, flottig hud och smutsigt hår. Fly August! Men man fattar ju att det är slut sedan länge.
Tig din tokdåre, jag älskar hennes tjocka stripiga hår, jag skulle vilja slicka hennes hår smutsigt

Flottig hud klär henne, August lär ju också vara regält skitig så han bryr sig nog inte, utöver snuset!
hoppas jag

Gula tänder kan ju bero på snuset, och innan man hånglar får hon munskölja med Listerine tills
hon bestämmer sig.....för att säga adjö......till prillan
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-08 kl. 21:34.
Citera
2023-05-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Carro ser väldigt trasig ut så jag skulle tro att hennes kommentarer om att hon haft elaka människor i hennes liv som hanterat henne illa är sant. Hon har tendenser till självskadebeteende som jag känner igen från hos kvinnor med jobbig bakgrund.

Förstår inte hur hon kunde ses som lämplig vid casting 😵‍💫
Det bara MÅSTE ju funnits mer stabila kandidater. Jäkligt synd om dennsom gifter sig med henne herregud
Citera
2023-05-08, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Förstår inte hur hon kunde ses som lämplig vid casting 😵‍💫
Det bara MÅSTE ju funnits mer stabila kandidater. Jäkligt synd om dennsom gifter sig med henne herregud

”Experterna” sympatiserar med vissa deltagare som ska få en annan människa att må bättre av medans vissa andra objektifieras till verktyg som inte har egna känslor och behov. Dom snackar bara om hur bra Agust är för Carro, och när Kalle kom på ”akutbesök” brydde han sig bara om henne och hennes känslor.
Citera
2023-05-08, 21:37
Avslutad
Citat:
Både hon och Carro påminner mig om misshandlare. Dom borde matchats med varandra. Hallå, det är 2023, är det funkofobiskt att invända mot att bli blind-bortgift med en kroniskt sjuk och heltidssjukskriven som varken vill eller kan få barn, när man själv är enhetschef på en akutavdelning och längtar efter att skaffa barn, så är det väl homofobi att inte vara öppen för att rätt match kan vara av samma kön?
Det hade varit sjukt underhållande tv att se Carro och Lina läxa upp varandra och leta efter fel att förstora upp till bomber. ”Såg du den där trappan Carro?” ”Vilken trappa?” ”Så du menar att du inte la märke till vilken utsökt trappa i Art Deco-stil av Oxford-ek vi precis gick förbi? Är en trappa bara en trappa för dig eller, herregud, det känns som att jag matchats med en helt okultiverad lantis, min själ kommer svälta ihjäl med dig”. ”DU TRAMPADE PRECIS I EN VATTENPÖL LINA, ÄR DU HELT GALEN? MIN PULS ÄR FAN HÄRUPPE NU, DU ÄR JU SJUK I HUVET, JAG KUNDE HA DÖTT! ALLTSÅ HUR TÄNKER DU? SKA VI FRÅGA ALLA ANHÖRIGA TILL FOLK SOM DRUNKNAT I BRUNNAR HUR ANSVARSFULLT DET ÄR ATT BARA KLIVA I EN PÖL MED ODEFINIERAT DJUP?!”
Haha, ja varför inte? "Experterna" kan ju uppenbarligen helt strunta i ett viktigt önskemål som att man vill ha barn, så varför inte strunta i vilket kön man attraheras av? Man kan undra om "experterna" själva skulle våga matchas av "experterna".
Citera
2023-05-08, 21:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Är det bara jag, eller engagerar den här säsongen mer än NÅGON av de tidigare?
Jag kan inte minnas att jag har varit så här investerad tidigare år, även om jag alltid tittat.
Citera
2023-05-08, 21:43
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
”Experterna” sympatiserar med vissa deltagare som ska få en annan människa att må bättre av medans vissa andra objektifieras till verktyg som inte har egna känslor och behov. Dom snackar bara om hur bra Agust är för Carro, och när Kalle kom på ”akutbesök” brydde han sig bara om henne och hennes känslor.
Det känns som att August är närmare att gå hem än Carro, sättet han pratade idag innehöll en del klarsynt uppgivenhet, han kanske har en färdig mall från förra året, när Axel tillslut lämnade Märta i förväg & projektet fick avbrytas
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-08 kl. 21:47.
Citera
2023-05-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
På tal om riktigt dåliga matchningar så måste jag fråga om någon annan minns detta par. De var unga, yngre än 30. Kvinnan hade VÄLDIGT nyligen mist sin pappa och bara några dagar (?) efter bröllopet skulle hon med sin familj sprida ut hans aska i havet. Snubben var ingenjörsstudent som eventuellt inte hade egen lägenhet utan bodde med sina föräldrar. Hon ville så klart ha stöd i sin sorg, men han var extremt emotionellt omogen och hintade att hon var klängig av sig. Jag blev så provocerad av den säsongen att jag vägrade se på GVFÖ i flera år efteråt. "Experterna" tabbade sig verkligen när de matchade detta par, och överlag skulle så klart inte kvinnan ha uppmuntrats till att delta när hon var mitt i en stor sorgeprocess. Usch minns den säsongen som så sorglig just för att hon blev så illa behandlad av den omogna pojken. :/
Minns någon dessa och vad de hette?
Jag minst detta par, kommer dock inte ihåg vad de hette. Kommer ihåg att det var bland det mest smärtsamma jag sett inom reality. Kommer ihåg att de blev förälskade direkt och hon öppnade upp sig helt, hon tänkte väl att det var lugnt eftersom de faktiskt var gifta. Så bara tvärvände den där lilla kanske-mannen och hade helt plötsligt ångrat sig. Nej, det var fruktansvärt att se en människa som befann sig i en så sårbar situation att bli så grundligt sviken. Det gjorde faktiskt att jag helt tappade tron på detta experiment. Att experterna inte alls försöker matcha ihop par som ska passa tillsammans utan allt handlar om att skapa drama. Det känns så syniskt när många av de som söker faktiskt har som syfte att finna äkta kärlek. Det är ju inte Paradise Hotel som de har sökt till liksom. De har en förhoppning om att finna en livspartner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in