Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-08, 21:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är uppenbart att du inte kollar på samma program som vi andra. De har flera gånger sagt att det viktiga är att en tjej vinner.

Skönt att någon tar sig an Gretis! Hon är lite av trådens Pernilla; otrevlig, oskön och tror alltid att hon har rätt, men alla himlar med ögonen bakom hennes rygg. Även virrigare än Bökberg - och det säger en hel del.
2023-05-08, 21:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Hejsan!

Jag har inte sett dagens avsnitt så det är ingen risk att jag avslöjar något i förväg.

Jag har skrivit det tidigare men gör det igen. Program som Robinson, Gränslandet, Farmen Sverige, Farmen Norge osv gillar jag verkligen.
Men denna säsongen måste vara den absolut sämsta. Gränslandet är ju som semester där flera av deltagarna har sagt att det är så trevligt där och att de knappt vill tillbaka in i Robinson. Alla är vänner och uppdragen för att få belöning är mer än lätta, det går verkligen inte att misslyckas med de uppdragen. Belöningarna som de får har t.ex varit korv (som en av deltagarna tackade nej till) och tacos. Borde man inte vara så hungrig där att man nästan skulle äta kunna allt? Straff så som att sitta ihop med någon lyser med sin frånvaro sedan ett av de första programmen, där en av deltagarna åkte hem p.g.a det.

Tävlingar i Robinson med någon rejäl tvist lyser också med sin frånvaro. Kanske en eller flera tävlingar där den eller de som kommer sist åker ut. Som det är nu kommer alla som kan klara sig på en ö att åka ut. Det måste väl finnas något sätt att röra om i eventuella pakter. Som det är nu kan de ju lika gärna sitta i en park i Stockholm och rösta ut varandra.

Borde det inte straffas på något sätt när man inte gör sitt bästa? Hur kul är det att titta på både lagtävlingar och singeltävlingar där inte alla gör sitt bästa? I lagtävlingen kunde t.ex det förlorande laget tvingas till en tävling där en av dem fick åka hem?

Tjock-Dennis och Chris vill ju inte ens vinna för de skulle ju bli så glada om det blir en tjej som vinner i år. Oskar som visste att han skulle bli utröstad ser till att de som att kvar ska ha fisk att äta plus att han lär ut det han kan om fiske. Borde det inte vara väldigt mycket tvärtom???

Ska det fortsätta så här nästa år blir det kanske som följande:

För att vinna måste du vara en tjej.
Är du en tjej så får du inte vara för duktig som att t.ex klara av att göra upp eld eller fiska.
Är du kille och vill gå långt måste du stötta en tjejpakt till 100%.
Och om du är en kille som tycker att det ska bli ett utmanande äventyr med intressanta tävlingar kan vända i dörren på Arlanda om du ser att det är tjej som ska delta.
Och om du mot förmodan åker dit får du absolut inte visa att du är duktig på något.

Värdiga vinnare i år var/är i mitt tycke Erik, Oskar, Marcus, Amanda, Fabian, Dennis J eller Sophie.

Om Camilla, Tjock-Dennis, Chris och absolut CAROLINE eller PERNILLA vinner borde de skämmas att ta emot priset för de skulle väl knappast klara sig i svensk skog ett par timmar och det enda de gått vidare på är för att det finns en tjejpakt.

Nu har -tomten- skrivit av sig lite (mycket) ilska.

Detta reagerade jag också på. Varför inte låta brudarna klara sig själva om de inte vill ha kvar honom? Men det är uppenbart att han har någon diagnos. Oerhört konflikträdd människa och vill vara alla till lags.
2023-05-08, 21:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Vad är det du inte förstår? De vill att en kvinna vinner. Carro sa det tydligt i synken "Man vill ju ha ut henne för att hon är en idiot (eller vad det nu var hon sa) men man vill ju ändå ha kvar henne framför grabbarna för hon är inget hot".
2023-05-08, 21:39
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skönt att någon tar sig an Gretis! Hon är lite av trådens Pernilla; otrevlig, oskön och tror alltid att hon har rätt, men alla himlar med ögonen bakom hennes rygg. Även virrigare än Bökberg - och det säger en hel del.

Å vad ledsen jag blir när flashbackplebar inte uppskattar det jag skriver. Världens absolut dummaste människor som enas i samma tråd och beter sig som svin.

Men det retar mig, det skall erkännas, att ni är sååå korkade att ni tror att de kommer plocka sina kompisar från syd före Pernilla och Camilla. Ni har altså inte förstått storheten och hemligheten med att pakten lyckas så väl. Sinnesjukt faktiskt.

Tror ni red wedding bara sker naturligt utan max förtroende för varandra och bra spelare?
Senast redigerad av greta75 2023-05-08 kl. 21:58.
2023-05-08, 21:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Å vad ledsen jag blir när flashbackplebar inte uppskattar det jag skriver. Världens absolut dummaste människor som enas i samma tråd och beter sig som svin.

Det är ju för att du sprider ren desinformation.
2023-05-08, 21:53
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? De vill att en kvinna vinner. Carro sa det tydligt i synken "Man vill ju ha ut henne för att hon är en idiot (eller vad det nu var hon sa) men man vill ju ändå ha kvar henne framför grabbarna för hon är inget hot".

Hon menade: Nu finns det en chans att hon ryker i nästa öråd istället för Marcus. (men självklart tar de Marcus först). Det är dessutom produktionen som ber om den typen av kommentarer
Senast redigerad av greta75 2023-05-08 kl. 21:56.
2023-05-08, 21:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hon menade: Nu finns det en chans att hon ryker i nästa öråd istället för Marcus. (men självklart tar de Marcus först). Det är dessutom produktionen som ber om den typen av kommentarer

Nej, det menade hon inte. Marcus är ett hot och han är man. Pernilla är kvinna och inget hot. Vad är det du inte förstår?
2023-05-08, 22:06
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Nej, det menade hon inte. Marcus är ett hot och han är man. Pernilla är kvinna och inget hot. Vad är det du inte förstår?

Du tänker då förstår jag att en pakt som varat från första örådet, aldrig fallerat, de har aldrig sagt ett ont ord om varandra, de älskar och respekterar varandra, alla planer har gått i lås som ett väloljat klockspel bara skall brytas upp helt plötsligt för att de vill ha svagare kort med sig in i finalveckan.

Och det baseras på att de någon gång sagt att en tjej skall vinna. HAHAHA Grav underskattning av dessa stjärnor.
2023-05-08, 22:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du tänker då förstår jag att en pakt som varat från första örådet, aldrig fallerat, de har aldrig sagt ett ont ord om varandra, de älskar och respekterar varandra, alla planer har gått i lås som ett väloljat klockspel bara skall brytas upp helt plötsligt för att de vill ha svagare kort med sig in i finalveckan.

Och det baseras på att de någon gång sagt att en tjej skall vinna. HAHAHA Grav underskattning av dessa stjärnor.

De har gång på gång sagt att en tjej ska vinna. Inte bara en gång.
2023-05-08, 22:27
Bannlyst
Citat:
De har gång på gång sagt att en tjej ska vinna. Inte bara en gång.
Jo fast det är ingen snack om att Carro gillar Chris mer än hon gillar Pernilla, så det är inte riktigt tjejerna som gäller i alla lägen.
Sen tror jag att det kan ligga nått i att Dennis skulle kunna ryka före Oskar eftersom att han blev friendzonad i söndagens avsnitt av den som skyddade honom mest: Sanna. Antagligen för att hon är svartsjuk över hur mycket han har sprungit efter Carro eller att hon sett the queen i honom och fått avsmak.

Men visst är det så att de har sagt att en tjej ska vinna hela tiden.
2023-05-08, 22:29
Medlem
Citat:

Men det retar mig, det skall erkännas, att ni är sååå korkade att ni tror att de kommer plocka sina kompisar från syd före Pernilla och Camilla. Ni har altså inte förstått storheten och hemligheten med att pakten lyckas så väl. Sinnesjukt faktiskt.

Tror ni red wedding bara sker naturligt utan max förtroende för varandra och bra spelare?

Vad är det som är ”spelande”?? Lattekvinnorna och bögen fick majoritet då
Amanda 2 plockades bort genom att produktionen lät negressen välja en till. Det ”spelet” förlorade ju de briljanta småbrudarna som du älskar egentligen i örådet.

Sen så bytte de lag på Amanda 1. Efter det fick de killar, tex Marcus som nu ”ska ut” enligt det briljanta ”spelandet” se till att vinna vartenda tävling i flera veckor så att bara lag fonus behövde rösta ut folk.

Efter det la sig Chris och Dennis den yngre i tävling och fick med sig tanterna på detta.

Allt det skedde utanför det tjejernas kontroll. Vad som hände var att pojkDennis var sårad i hjärtat eftersom adhd Amanda valde en annan adhd gubbe att dra engelska uttryck med och skeda på natten. Att det stämmer är ju tydligt nu i gränslandet där pojkDennis var glad som en sol, skrattar och sjöng och såg så lycklig ut. Ända tills adhd serben kom in och Amanda slank ur hans grepp för att slingra sig me gubben återigen. Då ser man hur pojkDennis nu gråter i en solstol.

Hade inte pojkDennis varit en simp hade ju de tjejerna var körda redan då gubbdennis valde sitt harem.

Egentligen är väl grunden i allt ont som hänt att den unga Amanda 1 har en dysfunktion som gör att hon skickar inviter till männen men inte förstår det själv. Sen friendzonar hon dem. Det är rätt ointressant.

Hur du kan bli imponerad av denna pakt full an totalt talanglösa personer är ju helt otroligt… de är där de är främst pga produktionens val och lite pga diverse simpmän som har sina privata mål.
2023-05-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja vilken bra idé!

Låt de som är sämst i tävlingar bli utröstade. Skicka idén till tv! Vem vill se dessa falska svaga fjäskare i majoritet skicka ut starka ärliga bra personer.

Haha tyckte du den var så bra så får du gärna ta idén och skicka in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in