2023-05-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Detta är publicerat 2010. Jag lever i nutid. Man dömer annorlunda nu än för 13 åresen. Men självförsvar som går över styr är fortfarande en förmildrande omständighet. Det gäller att hänga med i utvecklingen och inte leva i dåtid.
Gör du gällande att lagen är ändrad?
Citera
2023-05-08, 15:08
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameltryckaren12
Det var klumpigt formulerat av mig. Personen som jag citerade skrev exman och jag tolkade det som om han menade ex endast för att Saga nu är död.

Jag vet bara att dom var ett par höst/tidig vinter 2022. Status vid mordtillfället är högst oklart.

Jag tycker det känns osannolikt att som gravid skaffa ny pojkvän/sambo så snart förhållandet med barnets pappa tar slut. Jag menar inte ens under vanliga omständigheter går man från ett förhållande till ett annat innan åtminstone ett år har gått.
Citera
2023-05-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vilken av dem?
Barnets far eller exmannen?
Ja hänger inte alls med här.

Hon skulle flytta in i ny lägenenhet med sin pojkvän. Men denna pojkvän är alltså inte far till barnet utan det är hennes ex som också är MGM?? Eller är det tvärtom, det är ett gammalt ex till saga som är svartsjuk som mördat henne?
Citera
2023-05-08, 15:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory

Hon skulle flytta in i ny lägenenhet med sin pojkvän. Men denna pojkvän är alltså inte far till barnet utan det är hennes ex som också är MGM?? Eller är det tvärtom, det är ett gammalt ex till saga som är svartsjuk som mördat henne?
Jag har också svårt att se vad som är fakta eller inte här. Om någon vet får ni gärna svara på dessa frågor:

1. Saga har ett ex som är misstänkt för att ha mördat henne?
2. Saga har (dessvärre nu hade) en "ny" pojkvän?
3. Denne "nye" pojkvännen och Saga var gravida?
4. Saga och den "nye" pojkvännen skulle flytta ihop 1/5-23?
5. Den "nye" pojkvännen är inte misstänkt för mordet?

Punkt 2-5 har ingenting med MGM att göra?

Sen en fråga om bilen som polisen var intresserade av tips om:
Den kan tillhöra MGM's mamma?

Rörigt minst sagt, men ska vi kanske försöka bena ut vad som är vad. Den som vet (om någon ens vet) kan väl svara?
Citera
2023-05-08, 15:36
Medlem
Citat:

Inget är bekräftat än. Det mesta tyder på att MGM är pappan till barnet och den Saga skulle flytta ihop med. Jag baserar det på vad anhöriga skrivit på sociala medier och vad folk som verkar känna familjen skrivit i tråden tidigare.
Citera
2023-05-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Inget är bekräftat än. Det mesta tyder på att MGM är pappan till barnet och den Saga skulle flytta ihop med. Jag baserar det på vad anhöriga skrivit på sociala medier och vad folk som verkar känna familjen skrivit i tråden tidigare.
Okejokej, för jag tolkar det som att det inte är nuvarande pojkvännen som hon skulle flytta ihop med som är mördaren. Detta efter att ha läst hennes mammas statusuppdatering. Men detta skrev hon dagen efter saga hittades.
Citera
2023-05-08, 20:39
Medlem
Citat:
Okejokej, för jag tolkar det som att det inte är nuvarande pojkvännen som hon skulle flytta ihop med som är mördaren. Detta efter att ha läst hennes mammas statusuppdatering. Men detta skrev hon dagen efter saga hittades.

Jag har också gjort den tolkningen ett par gånger och har inte stängt den dörren än. Det är så mycket motsägelsefull information vi får ta del av hela tiden. Det svänger från dag till dag.

Bäst att vänta ut rätt info.
Citera
2023-05-08, 20:43
Medlem
Det är så sjukt att ingen runt om bryr sig om Saga och det döda barnet tillräckligt för att se till att korrekta uppgifter finns i tråden.
Citera
2023-05-08, 20:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är så sjukt att ingen runt om bryr sig om Saga och det döda barnet tillräckligt för att se till att korrekta uppgifter finns i tråden.

Kanske för att folk faktiskt inte har koll på vad som är ”korrekta uppgifter” eftersom mycket lite info kommit ut hittills?
Alltså spekuleras det.

Du kunde inte räkna ut det själv?
Citera
2023-05-08, 20:57
Medlem
andygoops avatar
Citat:
Har du själv något att tillföra?
Den dagen FUP blir tillgänglig lär det komma mycket info.

Det är kanske inte så konstigt att dom som har kännedom av vad som hänt inte
sitter och sladdrar på olika forum.

Det är förmodligen dom som brydde sig om Saga som inte har lust att ta bladet ifrån munnen...
Citera
2023-05-08, 21:06
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:

Det är inte deras uppgift att ge korrekta uppgifter om och om igen. Det har genom inlägg i deras sociala media samt initiala uppgifter i tråden framgått att MGM är Sagas pojkvän och barnets pappa.

Det räckte dock med att några diffusa inlägg dök upp som hävdade annat för att skapa förvirring. En del tycks glömma att även MGM har nära och kära som håller på med damage control just nu.
Citera
2023-05-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har också svårt att se vad som är fakta eller inte här. Om någon vet får ni gärna svara på dessa frågor:

1. Saga har ett ex som är misstänkt för att ha mördat henne?
2. Saga har (dessvärre nu hade) en "ny" pojkvän?
3. Denne "nye" pojkvännen och Saga var gravida?
4. Saga och den "nye" pojkvännen skulle flytta ihop 1/5-23?
5. Den "nye" pojkvännen är inte misstänkt för mordet?

Punkt 2-5 har ingenting med MGM att göra?

Sen en fråga om bilen som polisen var intresserade av tips om:
Den kan tillhöra MGM's mamma?

Rörigt minst sagt, men ska vi kanske försöka bena ut vad som är vad. Den som vet (om någon ens vet) kan väl svara?

MGM var hennes pojkvän (fram tills hon dog) Allt annat är trådsvammel. 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in