2023-05-08, 14:39
Medlem
Carro tar verkligen fram MIN sämsta sifa. Jag som tycker att man ska va snäll när man skriver på nätet 🙄😰
Men hon är så taskig mot August så jag spyr.
Vadå köra av vägen för att ham öppnade dörren? Är du så förbamnat lättpåverkad så ska du inte köra bil alls, skörp dig.
Du bara hittar orsaker till att gnälla. Helst av allt vill du vara var som helst utom med August så dra av plåstret bara
Citera
2023-05-08, 14:43
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker inte samma som du om August. Objektivt den som ser bäst ut av killarna och med den charmigaste personligheten.

Ja han är väldigt vacker, dessutom på ett personligt sätt. Och verkar både mogen och lekfull.
Carro berättade ju varför hon haft svårt att släppa in någon. Det var starkt gjort av henne.

Ida växer, tyckte först hon var snobbig men gillar hennes humor och livsglädje. Och den blonde killen och hans söta tjej, de är ju som gjorda för varann!
Börjar tycka synd om Alexander. Han behöver någon som kan ställa upp för honom också. Åtminstone någon som är varm och snäll.
Citera
2023-05-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Agusts uttalande om att testa gränser är en reaktion på Linas sätt att bemöta honom, inte en typisk Agust-grej. Hon är konstant negativ mot honom, vilket hon försöker skyla över med skratt. Att sitta skratta medan man klagar på nån, märklig kombo. Jag förstår Agusts känsla av att vilja irritera henne ännu mer.
Ja, det kan ligga något i det. Dom plockar inte fram varandras bästa sidor.
Citera
2023-05-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Edvin och Matilda, hette dem.
Var på den tiden det var en präst med som en av experterna vill jag minnas.
Usch, det var ett jobbigt par att följa. Han var en klassisk fuck boy, typ 23 år gammal och bara med för att ha lite kul, och typ ha ett boende under sommaren?! Och han fick ju ligga, plus slagga hos henne några veckor.. Hon var typ 31 och mitt i en sorgeprocess och hade precis mist sin pappa. Minns att hon tatuerade in pappans namn i ett av dom första avsnitten (!). Hon var så lost och ville bara ha kärlek och stadga i livet. Vilken tragisk matchning. Årets Edvin och Matilda är definitivt Alexander och Lina. Han är redo för en seriös relation och vill ha barn och har massor att ge. Hon är svårt sjuk med hjärtfel, utmattning, sjukskriven, vill ej ha barn. Även om hon kanske också har mycket att ge och är en bra person så kommer en eventuell partner att få anpassa sig helt efter henne. Inga resor, inte göra karriär, inga spontana utflykter, dagsformen sätts helt av Lina, akutbesök och vaknätter…som att ta hand om ett barn.
Citera
2023-05-08, 15:41
Medlem
Blir lite mer kär i Agust för varje avsnitt, vilken fin och varm människa han verkar vara och väldigt vacker att titta på.

Mina tankar efter att ha sett det senaste avsnittet är att Carro behöver läka en del grejer innan hon går in i ett förhållande, och det är såklart inget fel med det.
Hon är jättefin och bra som hon är, men hela diskussionen om bildörren fick mig att tänka på att den kanske bara är en symbol för allting som skaver inom henne. Hon känns som en person som har ett stort behov av kontroll och trygghet, raka motsatsen till situationen med bildörren och där kan hon förmodligen lära en hel del om sig själv. Det handlade aldrig om bildörren utan den var en symbol och en manifestering för det hon behöver läka, dvs den rädsla hon bär på.

Bra säsong!
Citera
2023-05-08, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Usch, det var ett jobbigt par att följa. Han var en klassisk fuck boy, typ 23 år gammal och bara med för att ha lite kul, och typ ha ett boende under sommaren?! Och han fick ju ligga, plus slagga hos henne några veckor.. Hon var typ 31 och mitt i en sorgeprocess och hade precis mist sin pappa. Minns att hon tatuerade in pappans namn i ett av dom första avsnitten (!). Hon var så lost och ville bara ha kärlek och stadga i livet. Vilken tragisk matchning. Årets Edvin och Matilda är definitivt Alexander och Lina. Han är redo för en seriös relation och vill ha barn och har massor att ge. Hon är svårt sjuk med hjärtfel, utmattning, sjukskriven, vill ej ha barn. Även om hon kanske också har mycket att ge och är en bra person så kommer en eventuell partner att få anpassa sig helt efter henne. Inga resor, inte göra karriär, inga spontana utflykter, dagsformen sätts helt av Lina, akutbesök och vaknätter…som att ta hand om ett barn.
Det som är sjukt (pun!) är att Lina inte ens är medveten om detta bagage hon bär på. Trots att Alex får ställa in bröllopsresan för hennes skull och behöver ställa in sig på ett liv som barnlös om han väljer henne, beter hon sig fortfarande som om att hon är ett kap.
Citera
2023-05-08, 16:02
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Carro tar verkligen fram MIN sämsta sifa. Jag som tycker att man ska va snäll när man skriver på nätet 🙄😰
Men hon är så taskig mot August så jag spyr.
Vadå köra av vägen för att ham öppnade dörren? Är du så förbamnat lättpåverkad så ska du inte köra bil alls, skörp dig.
Du bara hittar orsaker till att gnälla. Helst av allt vill du vara var som helst utom med August så dra av plåstret bara

Håller med.. Agust förtjänar nån mycket bättre människa än henne. Fyfan, känns som hon är en person som anser sig själv som överlägsen alla andra men egentligen är den värsta.
Senast redigerad av lunarludde 2023-05-08 kl. 16:04.
Citera
2023-05-08, 16:08
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Blir lite mer kär i Agust för varje avsnitt, vilken fin och varm människa han verkar vara och väldigt vacker att titta på.

Mina tankar efter att ha sett det senaste avsnittet är att Carro behöver läka en del grejer innan hon går in i ett förhållande, och det är såklart inget fel med det.
Hon är jättefin och bra som hon är, men hela diskussionen om bildörren fick mig att tänka på att den kanske bara är en symbol för allting som skaver inom henne. Hon känns som en person som har ett stort behov av kontroll och trygghet, raka motsatsen till situationen med bildörren och där kan hon förmodligen lära en hel del om sig själv. Det handlade aldrig om bildörren utan den var en symbol och en manifestering för det hon behöver läka, dvs den rädsla hon bär på.

Bra säsong!

Det är saker hon behöver läka innan hon ställer upp i ett sådant här experiment. Det är inte en partner som ska läka en, och en sån här extrem situation som GVFÖ kan ju bli en mardröm om man har så stora issues.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det som är sjukt (pun!) är att Lina inte ens är medveten om detta bagage hon bär på. Trots att Alex får ställa in bröllopsresan för hennes skull och behöver ställa in sig på ett liv som barnlös om han väljer henne, beter hon sig fortfarande som om att hon är ett kap.

Ja och det intressanta är att hon älskade att han var så hjälpsam runt hennes sjukdom men avskydde när han sa att han har känslor för henne. Vad sökte hon egentligen, vårdare eller partner?

Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Håller med.. Agust förtjänar nån mycket bättre människa än henne. Fyfan, känns som det är en person som anser sig själv som överlägsen alla andra men egentligen är den värsta.

Alltså att hon har sjukt dåligt självförtroende kan vi nog slå fast, så det är snarare det som får henne att se ner på andra som är varma, glada, improviserar och vågar ta plats.
Citera
2023-05-08, 16:11
Medlem
Katciu88s avatar
Jag har liiiite sympati för carro ändå, folk skriver att hon är elak mot agust. MEN jag tolkar ändå hennes beteende som hyfsat oskyldigt, hon är inte attraherad av honom och hon vill hålla honom på avstånd. Det hade såklart varit bättre att säga som det är, istället för detta något omogna beteende, men ändå. Andra deltagare, Lina t ex, +många andra från tidigare säsonger, är rena psychon.

Jag föreställer mig att Carros typ är en sjabbig musiker på dekis vars karriär aldrig tog fart. Men som var svinball när han var yngre. Han lånar pengar av carro som han aldrig lämnar tillbaka. Bor hos henne men betalar ingen hyra. Han knarkar rätt mycket och det är det enda som får carro att leva upp och få en glimt i ögat, när hon drar en sil med pojkvännen. Men hon är för räddhågsen för att köpa själv och missbrukar inte längre, som singel.
Citera
2023-05-08, 16:41
Medlem
lunarluddes avatar
Förstår inte varför folk är så negativa mot Lina, tycker hon verkar snäll och trevlig och ser bra ut, men alla har ju såklart olika syn på saker men henne har jag själv inget emot alls även om hon varit sjuk i programmet.

Tar kanske tillbaka det där efter dagens avsnitt haha
Senast redigerad av lunarludde 2023-05-08 kl. 16:56.
Citera
2023-05-08, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Nej jag tänkte bl.a på scenen i GVFÖ där hon fixar sig med locktång och allt och sen sitter och pratar i telefon.

Jag håller med om att det inte är feelgood-TV, men det har inte de andra säsongerna heller varit tycker jag.

Haha, jag såg en bit till på tåget, bara fram till där Carro kom till Uddebo ungefär, såg att hon fixade sig så fort han åkt. Alltså jag tycker att hon är manipulativ. Alla i tråden tror att hon inte är attraherad av honom och bara vill dumpa men varför åker hon då till Uddebo, fixad och smörar in sig hos alla hans vänner? Igen, jag ser mönstret i en relation med en misshandlare/narcissist. Fjäskar in sig järnet hos hans närmaste och visar dom en helt annan sida. Såg som sagt inte Märta-säsongen men hon var väl iaf genuin och avbröt i förtid för att hon inte var intresserad? Jag ser denna säsong och är inte så säker på att Carro beter sig som hon gör för att hon inte är intresserad, hon beter sig som det manipulativa svinet hon snackar om att hon dras till i tidigare relationer. Först beter hon sig illa, sen beror det på honom att hon beter sig illa på honom, sen när han är färdig att bryta så beror det på hennes tragiska upplevelser och så är det återigen hon som är offret. Lägg märke till att när Kalle kommer ser vi bara Carro ta plats och gråta ut, fast det är Agust som blivit attackerad av dom (igen!) Vi ser inte Kalle fråga ut Agust hur han känner eller ens ta upp att han inte ska behöva ta massa skit. Och han får sitta där och svälja allting.

Hon har bilder på sitt ex på instagram btw, han ser helt harmlös och snäll ut på bilderna.

Måste även säga att Ida är mogen och ett föredöme i stort hur man ska ta att en annan människa vill backa från en. Tror att hon och Agust hade varit en toppenmatchning, även om han ytligt sett ser ut att vara långt från henne. Som personer är dom mer lika än hon och Arvid. Båda är väldigt öppna, mogna emotionellt, stabila, positiva, fysiska och vill gärna visa värme och närhet relativt enkelt utan massa bagage i vägen. Ida gillar ju dessutom friluftsliv och att resa. Synd att dom inte matchades trots att det såklart var charmigt flr Ida när snygg-Arvid kom galloperande på en vit häst. Arvid hade dessutom sagt ifrån bättre mot Carro och inte gått med på att ta hennes skit.
Citera
2023-05-08, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag har liiiite sympati för carro ändå, folk skriver att hon är elak mot agust. MEN jag tolkar ändå hennes beteende som hyfsat oskyldigt, hon är inte attraherad av honom och hon vill hålla honom på avstånd. Det hade såklart varit bättre att säga som det är, istället för detta något omogna beteende, men ändå. Andra deltagare, Lina t ex, +många andra från tidigare säsonger, är rena psychon.

Jag föreställer mig att Carros typ är en sjabbig musiker på dekis vars karriär aldrig tog fart. Men som var svinball när han var yngre. Han lånar pengar av carro som han aldrig lämnar tillbaka. Bor hos henne men betalar ingen hyra. Han knarkar rätt mycket och det är det enda som får carro att leva upp och få en glimt i ögat, när hon drar en sil med pojkvännen. Men hon är för räddhågsen för att köpa själv och missbrukar inte längre, som singel.

Hon har ju gamla bilder på instagram , tycker inte exet ser elak och nerknackad ut.

Vad menar du med att du tror Lina är psycho? Bara nyfiken, har bara sett halva avsnittet och tror inte det blir mer nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in