Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
Nej jag tänkte bl.a på scenen i GVFÖ där hon fixar sig med locktång och allt och sen sitter och pratar i telefon.
Jag håller med om att det inte är feelgood-TV, men det har inte de andra säsongerna heller varit tycker jag.
Haha, jag såg en bit till på tåget, bara fram till där Carro kom till Uddebo ungefär, såg att hon fixade sig så fort han åkt. Alltså jag tycker att hon är manipulativ. Alla i tråden tror att hon inte är attraherad av honom och bara vill dumpa men varför åker hon då till Uddebo, fixad och smörar in sig hos alla hans vänner? Igen, jag ser mönstret i en relation med en misshandlare/narcissist. Fjäskar in sig järnet hos hans närmaste och visar dom en
helt annan sida. Såg som sagt inte Märta-säsongen men hon var väl iaf genuin och avbröt i förtid för att hon inte var intresserad? Jag ser denna säsong och är inte så säker på att Carro beter sig som hon gör för att hon inte är intresserad, hon beter sig som det manipulativa svinet hon snackar om att hon dras till i tidigare relationer. Först beter hon sig illa, sen beror det på
honom att hon beter sig illa på honom, sen när han är färdig att bryta så beror det på hennes
tragiska upplevelser och så är det återigen hon som är offret. Lägg märke till att när Kalle kommer ser vi bara Carro ta plats och gråta ut, fast det är Agust som blivit attackerad av dom (igen!) Vi ser inte Kalle fråga ut Agust hur han känner eller ens ta upp att
han inte ska behöva ta massa skit. Och han får sitta där och svälja allting.
Hon har bilder på sitt ex på instagram btw, han ser helt harmlös och snäll ut på bilderna.
Måste även säga att Ida är mogen och ett föredöme i stort hur man ska ta att en annan människa vill backa från en. Tror att hon och Agust hade varit en toppenmatchning, även om han ytligt sett ser ut att vara långt från henne. Som personer är dom mer lika än hon och Arvid. Båda är väldigt öppna, mogna emotionellt, stabila, positiva, fysiska och vill gärna visa värme och närhet relativt enkelt utan massa bagage i vägen. Ida gillar ju dessutom friluftsliv och att resa. Synd att dom inte matchades trots att det såklart var charmigt flr Ida när snygg-Arvid kom galloperande på en vit häst. Arvid hade dessutom sagt ifrån bättre mot Carro och inte gått med på att ta hennes skit.