Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Ni som inte tror på förrådsteorin, vad har ni för förklaring till att grannarna hörde dörren öppnas o stängas några ggr innan hon till slut kom ner.
När hon möter grannen har hon inte mobilen med sig så kan inte ha varit att hon glömt den tex
2-3 gånger, men vi antar 3 för sakens skull då.
Vi kan ju börja med att det är självklart att MH skulle vakna av att dörren öppnas om grannarna hör det från sin lägenhet.
Men ok, vi kör ändå på teorin att MH har nån slags narkolepsi som bara slår in under tidpunkter viktiga för mordet också då.
Om jag hade begått ett mord inne i en lägenhet och skulle försöka få bort kroppen mitt i natten när jag vet att en granne hört starka dunsar, då hade jag gjort mitt bästa för att försäkra mig om att grannen inte kommer komma ut i trappen en gång till. Så jag hade gått ut och kikat i trappuppgången, så tyst jag kan. Först en gång för att se att grannen gått ned, och sen en gång till för att försäkra mig om att kusten är klar för att strax bege mig ned för trappan. Sen måste jag ju öppna dörren en tredje gång för att de facto komma ut ur lägenheten då. 3 gånger sammanlagt.
Det enda som skulle höras då är när dörren öppnas och stängs, och eventuellt tysta steg. Detta är också exakt vad grannen (märk väl, bara den äldre av dom) vittnar om. Att dörren öppnas och stängs 2-3 gånger och att han hör steg. Märk väl,
bara dörren och steg, inget hasande ljud, inga dunsar, bara dörren och steg. Om man inte tror att TT var ett ovanligt levande lik och kunde gå själv måste hon ha släpats in i förrådet. Men nej, grannen hör inget som låter som att någon släpar en kropp, trots att han hör dörren öppnas och stängas 2-3 gånger.
Kan vi vara klara med det här tramset snart?