2023-05-08, 10:26
  #6697
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ni Liverpool fans,vilka spelare tycker ni inte kommit upp i förväntat kapacitet el vilka förvänta ni er mer av?

Spontant Nunes.

Hoppas att det lossnar nästa säsong. Har en liten olustig känsla att han ev. kan bli stökig om han blir missnöjd eller känner sig omotiverat petad nästa säsong. Armbågen eller vad det var i början av säsongen, misshandeln utav straffpunkten mellan en väldans massa senegalesiska ben i VM. Allmänt stök tillsammans med Cavani och en närvarande Suarez. Hoppas att det lossnar nästa säsong men är lite halvrädd för flip efter en liten flopp.

Att många pratar om att Keita, Ox, Firmino och Milner och känner en lätt panik förstod jag förut men inte nu. Hur många matcher har Keita. Ox och Firmino tillsammans? Däremot gör det ont att en sån bra fotbollsspelare och fin människa som Firmino lämnar och även att kanske den sista old scool-spelaren, fułlblodsproffset Milner lämnar. Men framåt ser det riktigt bra ut och Klopp filar till mittfältet och ev. förstärker bakåt. Det känns helt enkelt bra inför nästa säsong! Men det var inte vad du frågade, sorry.

Frysen!

Lönen på Dea Gea är makalös och jag älskar att Allison är vår!
Citera
2023-05-08, 10:38
  #6698
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ni Liverpool fans,vilka spelare tycker ni inte kommit upp i förväntat kapacitet el vilka förvänta ni er mer av?

Alisson vår MVP i år. Robertson som vanligt stabil. Gakpo ser ut att bli väldigt fin.

Största besvikelserna: Fabinho, som gått ner sig rejält. Hoppas på dålig säsong bara. Hendo blir äldre, inte bättre. Thiago i det att han alltid är skadad, men väldigt bra när han spelar. VvD som gått från bäst i världen till... mänsklig. Tycker inte Salah varit särskilt bra i år heller, ett år äldre inte ett år bättre - men han gör ju fortsatt sitt i fråga om målproduktion.

Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Spontant Nunes.

Hoppas att det lossnar nästa säsong. Har en liten olustig känsla att han ev. kan bli stökig om han blir missnöjd eller känner sig omotiverat petad nästa säsong. Armbågen eller vad det var i början av säsongen, misshandeln utav straffpunkten mellan en väldans massa senegalesiska ben i VM. Allmänt stök tillsammans med Cavani och en närvarande Suarez. Hoppas att det lossnar nästa säsong men är lite halvrädd för flip efter en liten flopp.

Att många pratar om att Keita, Ox, Firmino och Milner och känner en lätt panik förstod jag förut men inte nu. Hur många matcher har Keita. Ox och Firmino tillsammans? Däremot gör det ont att en sån bra fotbollsspelare och fin människa som Firmino lämnar och även att kanske den sista old scool-spelaren, fułlblodsproffset Milner lämnar. Men framåt ser det riktigt bra ut och Klopp filar till mittfältet och ev. förstärker bakåt. Det känns helt enkelt bra inför nästa säsong! Men det var inte vad du frågade, sorry.

Frysen!

Lönen på Dea Gea är makalös och jag älskar att Allison är vår!

Darwin funderar jag på framgent vad tanken är. Han är en striker, ska ligga centralt längst fram och fiska mål. Som Håland i City. Men i LFC har han fått spela LW, där han inte riktigt kommer till sin rätt. Dessutom ska Diaz ha den platsen om han är skadefri.

Tycker Darwin ser väldigt spännande ut - kommer till lägen, snabb och ett rejält hot framåt - men varit lite stolpe ut i avsluten i år. Jag hoppas LFC kan maximera hans potential nästa säsong, för man ser helt klart varför han är köpt, att han besitter väldigt mycket bra egenskaper.

Spelarna som lämnar har inte så många matcher under sitt bälte nej - Firmino, Milner, Keita, Ox - men det är ändå fyra väldigt rutinerade spelare i bra ålder som lämnar. Milner en lagpappa och förebild vad gäller inställning. Det blir inte många mittfältare kvar när de är borta:

Hendo, Thiago, Fabinho, Bajcetic, CuJo, Elliott, eventuellt Carvalho om man vill placera honom där. Även om jag tycker om ungtupparna hade jag velat ha in minst 1-2 namn till i lagom ålder, 23-27.
Citera
2023-05-08, 10:50
  #6699
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alisson vår MVP i år. Robertson som vanligt stabil. Gakpo ser ut att bli väldigt fin.

Största besvikelserna: Fabinho, som gått ner sig rejält. Hoppas på dålig säsong bara. Hendo blir äldre, inte bättre. Thiago i det att han alltid är skadad, men väldigt bra när han spelar. VvD som gått från bäst i världen till... mänsklig. Tycker inte Salah varit särskilt bra i år heller, ett år äldre inte ett år bättre - men han gör ju fortsatt sitt i fråga om målproduktion.



Darwin funderar jag på framgent vad tanken är. Han är en striker, ska ligga centralt längst fram och fiska mål. Som Håland i City. Men i LFC har han fått spela LW, där han inte riktigt kommer till sin rätt. Dessutom ska Diaz ha den platsen om han är skadefri.

Tycker Darwin ser väldigt spännande ut - kommer till lägen, snabb och ett rejält hot framåt - men varit lite stolpe ut i avsluten i år. Jag hoppas LFC kan maximera hans potential nästa säsong, för man ser helt klart varför han är köpt, att han besitter väldigt mycket bra egenskaper.

Spelarna som lämnar har inte så många matcher under sitt bälte nej - Firmino, Milner, Keita, Ox - men det är ändå fyra väldigt rutinerade spelare i bra ålder som lämnar. Milner en lagpappa och förebild vad gäller inställning. Det blir inte många mittfältare kvar när de är borta:

Hendo, Thiago, Fabinho, Bajcetic, CuJo, Elliott, eventuellt Carvalho om man vill placera honom där. Även om jag tycker om ungtupparna hade jag velat ha in minst 1-2 namn till i lagom ålder, 23-27.

Att bli av med Keita och Ox tror jag inte påverkar eller rör laget i ryggen, skönt att äntligen skeppa dem enligt mig. Milner är oersättlig och Firmino blir saknad. Blir dock överlycklig när jag ser en långtidsskadad Diaz komma in direkt och latcha fotboll och bidra med en extra dimension i spelet. Förstod inte heller var Nunes skulle spela, trodde centralt men hamnade till vänster. Nu har han fått spela centralt och Diaz tar vänster. Lossnar målskyttet för Nunes nästa säsong så kan det bli en mycket trevlig säsong.
Citera
2023-05-08, 17:56
  #6700
Medlem
Drickbacks avatar
Luton, Middlesbrough, Coventry & Sunderland hör upp om en PL-plats.

Reading, Blckpool & Wigan åkte ut
Citera
2023-05-08, 18:01
  #6701
Medlem
Skarparattarns avatar
Jävla Millwall hur fan kunde dom tappa 3-1?

Hade allt i egna händer. Ville se dom i en Final om plats till PL.
Citera
2023-05-08, 18:41
  #6702
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jävla Millwall hur fan kunde dom tappa 3-1?

Hade allt i egna händer. Ville se dom i en Final om plats till PL.
Dom gjorde en klassisk Tottenhamkollaps😂 men tråkigt såklart, vore kul med Millwall pl
Citera
2023-05-08, 19:14
  #6703
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Dom gjorde en klassisk Tottenhamkollaps😂 men tråkigt såklart, vore kul med Millwall pl


Jo vi spursare är vana med sånt där haha.

Ja faktiskt nu vet jag inte vilka man ska hoppas på Coventry kanske?
Citera
2023-05-08, 19:19
  #6704
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Nu tror jag inte att United tappar CL-platsen men kul att det blir lite spänning i det åtminstone. Jag kan förstå om Unitedfansen är lite nervösa men att se hur vanligtvis vettiga fans på sociala medier redan får sammanbrott har varit underhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ni Liverpool fans,vilka spelare tycker ni inte kommit upp i förväntat kapacitet el vilka förvänta ni er mer av?
Alisson är typ den enda som klarar sig. Bajcetic har överträffat för väntningarna men . Minnet är dock kort och Luis Diaz och Tsimikas borde kanske få godkänt. Gakpo och Nunez har väl inte infriat förhoppningarna, speciellt Nunez, men jag hade redan från början mest sett denna säsong som en inkörsperiod. Nästa säsong behöver det levereras. Salah har väldigt höga förväntningar på sig så trots en helt ok säsong poängmässigt så får han ses som en besvikelse.
Citera
2023-05-08, 21:18
  #6705
Medlem
Beaver14s avatar
Snälla snälla Everton, visa de här takterna i helgen som kommer också.
Citera
2023-05-09, 07:14
  #6706
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Snälla snälla Everton, visa de här takterna i helgen som kommer också.

Perfekt timing för den här matchen om de fortsätter i samma stil mot City. Det tajta spelschemat för City kan förhoppningsvis även spela en roll här.

Brighton får också gärna fortsätta i samma manér nu på helgen.
Citera
2023-05-09, 08:57
  #6707
Medlem
Beaver14s avatar
Hur galen måndag var det inte igår då?!
3 matcher och 21 mål!

Everton och Nottingham med blytunga segrar. Southampton kan börja planera för Championship Leeds och Leicester är nu riktigt illa ute.

I toppen vaskade Brighton den lilla chans de hade på CL. Liverpool är helgens vinnare i den kampen.
Citera
2023-05-09, 09:33
  #6708
Medlem
EnLitenFryss avatar
Noterar att Eddie Howe gnäller över att det blev mycket "time wasting" mot Arsenal.

Citat:
"We wanted the ball the play, we wanted to find our rhythm. It was very stop-start. That was suiting, of course, the away team. As the home team, you want the ball in play, so it was frustrating in that sense for us, definitely.

"They managed the game well from their perspective. They slowed it down, lots of breaks in play, frustrating for us. Naturally, we wanted the ball in play more especially when you are chasing the game.

Vill man vara snäll kan man säga att Howe bara krasst konstaterar fakta, att matchbilden med mycket boll ur spel passade laget i ledning och var frustrerande för Newcastle som jagade.

Vill man vara elak kan man konstatera att Newcastle är laget som time wastar mest i ligan. Bollen är minst i spel när Newcastle spelar, och de är de som tar näst längst tid på sig att få bollen i spel igen när den gått ur spel.

It's all fun and games tills någon gör samma sak mot dig, Eddie Howe.

Sjuka resultat igår med många mål. Att Everton skulle köra över Brighton som har chans på europaplatser, det såg jag inte komma. Nu ser det brunt ut för Allardicis Leeds. Det blir en väldigt tajt uppgörelse i botten. Liverpools läge på CL ser betydligt vassare ut efter helgen resultat, men det ska fortfarande mycket till.

Oavsett hur det går är det frustrerande att LFC ens satte sig i denna sits. Visst att man kan ha en dålig säsong, men man borde väl varit ca 5p före Newcastle och United i det här läget, inte bakom dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in