Citat:
Ursprungligen postat av
Ovetade
Det jag menar är principiellt. Dumpen frånskriver sig allt ansvar och påstår att deras uthängning inte har någon koppling till de självmord som skett. Jag anser att det är fel. Följarnas uppvigling anser jag är fruktansvärd. Både mentaliteten och faktumet att det blir verklighet av en del av det.
Citat:
Spridning av sanna uppgifter som kan utsätta någon för andras missaktning kan utgöra förtal. En uppgift kan anses försvarlig att lämna, om den har högt allmänintresse. Så kallade offentliga personer, som genom att ha förtroendeuppdrag eller vara kända på annat sätt har ett högt allmänintresse, får ofta finna sig i att utsättas för granskning ett sätt som okända personer inte behöver finna sig i.
https://lagen.nu/begrepp/Adekvat_kausalitet
Maxstraffet för grovt förtal är berättigat både i och utanför utgivningsbevisets räckvidd för en del plus rättmätiga skadeståndsanspråk från ganska många.
Det finns inga förmildrande omständigheter för en domstol att se det Dumpen gör annat än som grovt olaga integritetsintrång även om bara straffsatsen för grovt förtal kan komma i fråga.
Det Dumpen gör är organiserat, förslaget, kontinuerligt återkommande mängdbrottslighet, brutalt och förtalen är grövsta tänkbara och drabbar oftast helt oskyldiga privatpersoner som inte ens är misstänkta för brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Att man inte skall bjuda dem på en språngmarsch håller jag med om, men att ändå göra det är inte samma sak som att erkänna någon så kallad skuld. Det bästa man kan göra om Dumpen försöker konfrontera är troligtvis att inte titta på dem och bara gå eller köra vidare.
Gör du så Gynekologstol som kritiserar Dumpen med många inlägg för självklart hänger de ut även ut kritiker då det är "Hall of Shame" att vara kritisk:
https://www.youtube.com/watch?v=5vJBCjOLGf4&t=23s
Citat:
Ursprungligen postat av
fido1986
Att gädda 184 skulle ha drivit en flicka i döden är väldigt taget ur sin kontext.
Flickan mådde dåligt. Som en del i sitt självskadebeteende så hade hon sex med diverse killar. Det här var en av dessa. Han tvingade henne inte och hade ingen del i övrigt i hennes mående.
Det kröp fram och eftersom hon inte var lovlig så fick han krypa in i fängelse.
Nu har Dumpen drivit honom i döden, dödat honom. Sen håller Dumpen och dess hantlangare på att "skademinimera" genom att förtala den avlidne.
Detsamma brukar gälla annan problematik. Man blir inte tidig heroinist, prostituerad, gängkriminell alkoholist och spelmissbrukare utan avsevärd grundproblematik. Tonåringar som inte mår rejält och akut dåligt av andra orsaker skulle aldrig åka iväg med gamla okända gubbar för ett paket cigaretter eller några öl.
Citat:
Ursprungligen postat av
60minuter
Hade inte förvånat mig överhuvudet. Sara säger i media de inte förespråkar våld fast bakom kulisserna så firar både S&P med ett glas champagne.
Bla Kill your local pedophile står på dumpenanhängares kläder som säljes. Jag kan inte se det som sarkasm, liknelse eller någonting annat mot bakgrund av att det faktiskt sker och är meningen.
Våldet, hoten, splittrade familjer, ruinerade ekonomier, mobbade barn främjas av en viss bank som alla i övrigt inte bara på Marginalen har anledning att byta bort och ta avstånd ifrån utan av flera andra anledningar som banken döljer men som inte än kommit till allmänhetens kännedom.