2023-05-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är ju ändå den bästa taktiken för de som blir konfronterade. Vad skulle gäddan tjäna på att stanna kvar och låta Dumpen filma honom medan han kommer med någon idiotisk bortförklaring? Ofta kan de ju dessutom plocka fram ansiktsbilder och visa dem. Jag har aldrig förstått de som stannar kvar och ska förklara sig och hålla på. Tänker att det framför allt är chocken som gör det, annars hade de agerat annorlunda.

Att springa iväg som en harpalt är djupt ovärdigt. Att börja svamla och komma med desperata bortförklaringar är pinsamt. Att krypa till korset och erkänna sin medfödda uselhet är sliskigt. Om gäddorna hade någon självrespekt skulle de inte svara på en enda fråga, bara avlägsna sig utan brådska, eventuellt efter att ha lekt litet med Saras och Patriks känslor.
Citera
2023-05-08, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
184, som ironiskt nog blev anklagad för att ha drivit en flicka till självmord. Den som hävdar det måste samtidigt medge att Dumpen drev honom till samma sak.

Aha, aja han var det ju inte ens synd om..
Citera
2023-05-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Att springa iväg som en harpalt är djupt ovärdigt. Att börja svamla och komma med desperata bortförklaringar är pinsamt. Att krypa till korset och erkänna sin medfödda uselhet är sliskigt. Om gäddorna hade någon självrespekt skulle de inte svara på en enda fråga, bara avlägsna sig utan brådska, eventuellt efter att ha lekt litet med Saras och Patriks känslor.

I en sådan situation tänker man nog inte så mycket på värdighet utan på att minimera skadan. Att spela Allan gör ju att konfrontationen och exponeringen förlängs, springer de därifrån blir den så kort som möjligt. Men majoriteten av gäddorna är förstås ändå totala idioter som visar ansiktsbilder och ger en massa onödig information som kan identifiera dem.
Citera
2023-05-08, 11:37
Medlem
Citat:
I en sådan situation tänker man nog inte så mycket på värdighet utan på att minimera skadan. Att spela Allan gör ju att konfrontationen och exponeringen förlängs, springer de därifrån blir den så kort som möjligt. Men majoriteten av gäddorna är förstås ändå totala idioter som visar ansiktsbilder och ger en massa onödig information som kan identifiera dem.

Genom att springa erkänner de sig skyldiga. Om de däremot bara går iväg lugnt utan att säga något avdramatiserar de situationen.
Citera
2023-05-08, 11:49
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Genom att springa erkänner de sig skyldiga. Om de däremot bara går iväg lugnt utan att säga något avdramatiserar de situationen.
Kan du utveckla hur springande skulle utgöra ett erkännande? Gäller det även i andra sammanhang?
Citera
2023-05-08, 11:52
Medlem
Citat:
Kan du utveckla hur springande skulle utgöra ett erkännande? Gäller det även i andra sammanhang?

Varför skulle de fly om de inte kände skuld?
Citera
2023-05-08, 11:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Varför skulle de fly om de inte kände skuld?
Det är visserligen inte jag som har bevisbördan, men du ska få ett motexempel. Om jag skulle se Dumpen ute så skulle jag undvika dem, helt enkelt därför att jag inte vet om de stör sig på och därför hänger ut just mig. Jag låter inte sådana människor som de som ligger bakom Dumpen sätta sig till doms över mig, och följdaktligen så undviker jag dem utan att känna skuld.
Citera
2023-05-08, 12:03
Medlem
Citat:
Det är visserligen inte jag som har bevisbördan, men du ska få ett motexempel. Om jag skulle se Dumpen ute så skulle jag undvika dem, helt enkelt därför att jag inte vet om de stör sig på och därför hänger ut just mig. Jag låter inte sådana människor som de som ligger bakom Dumpen sätta sig till doms över mig, och följdaktligen så undviker jag dem utan att känna skuld.

Javisst, och av precis samma skäl skall man inte bjuda dem på en språngmarsch.
Citera
2023-05-08, 12:12
Medlem
Citat:

De är ju skyldiga och blir inte mindre skyldiga för att de uppträder lugnt, intentionen och preferenserna och allt det framgår alltid tydligt av chattloggarna. Varför skulle någon först skicka dickpics till trettonåringar och sedan agera som om det inte var något att bry sig om? Även om de själva kanske tar lätt på det vet de hur samhället och lagen ser på sådant. Och de vet att de kommer att bli uthängda.
Citera
2023-05-08, 12:27
Medlem
Citat:
De är ju skyldiga och blir inte mindre skyldiga för att de uppträder lugnt, intentionen och preferenserna och allt det framgår alltid tydligt av chattloggarna. Varför skulle någon först skicka dickpics till trettonåringar och sedan agera som om det inte var något att bry sig om? Även om de själva kanske tar lätt på det vet de hur samhället och lagen ser på sådant. Och de vet att de kommer att bli uthängda.

Än sen? Samhället består av idioter. Lagarna stiftas av Riksdagen. Riksdagen består av nollor. En högt utvecklad människa har sin egen moral och sätter denna mycket högre än samhällets, inte av narcissistiska skäl utan just för att hennes moral är högre utvecklad.

Därmed inte sagt att man skall skicka kukbilder till trettonåringar. Det kan vara rätt. Det kan vara fel. Det beror på omständigheterna.
Citera
2023-05-08, 13:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Javisst, och av precis samma skäl skall man inte bjuda dem på en språngmarsch.
Att man inte skall bjuda dem på en språngmarsch håller jag med om, men att ändå göra det är inte samma sak som att erkänna någon så kallad skuld. Det bästa man kan göra om Dumpen försöker konfrontera är troligtvis att inte titta på dem och bara gå eller köra vidare.
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-05-08 kl. 13:07.
Citera
2023-05-08, 13:13
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
184, som ironiskt nog blev anklagad för att ha drivit en flicka till självmord. Den som hävdar det måste samtidigt medge att Dumpen drev honom till samma sak.

Att gädda 184 skulle ha drivit en flicka i döden är väldigt taget ur sin kontext.

Flickan mådde dåligt. Som en del i sitt självskadebeteende så hade hon sex med diverse killar. Det här var en av dessa. Han tvingade henne inte och hade ingen del i övrigt i hennes mående.

Det kröp fram och eftersom hon inte var lovlig så fick han krypa in i fängelse.

Nu har Dumpen drivit honom i döden, dödat honom. Sen håller Dumpen och dess hantlangare på att "skademinimera" genom att förtala den avlidne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in