Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.-.
Självklart är det mindre risk att bli upptäckt på sitt eget våningsplan än utomhus, men det är inte det diskussionen handlar om. Det ni påstår har hänt är ju att JJ för att temporärt gömma kroppen tagit en ytterligare risk genom att släpa kroppen förbi det enda vid det laget uppenbart möjliga vittnet (istället för att väcka henne och be henne gå hem) och sedan göra omvänd riskbedömning en kort stund senare för att återigen pga en temporär önskan att gömma kroppen släpa tillbaka den in igen.
Varför skulle kroppen vara mer utom synhåll i förrådet ena sekunden, för att nästa sekund vara mer utom synhåll inne i lägenheten? Varför preparerar inte JJ kroppen för permanent flytt ute i förrådet där ni påstår att den ligger säkrare? Det går inte ihop.
Jag påstår inte att det
har hänt, men det skulle kunna ha hänt.
Ja, varför ta den risken?
Jo, för att om polisen t ex kommer eller grannen på nytt, så är det ju inte så kul om någon vill komma in (eller polisen kräver) för att se att allt står rätt till.
Men varför släpa förbi Maja, om hon nu är oskyldig (i det scenariot)? Om kroppen är i vindsförrådet, och Johanna har tagit in Tove där i väntan på bättre tillfälle, varför skulle hon då släpa Tove förbi Maja?
Kanske för att hon när hon dragit in Tove, uppfattar att det är en omöjlig uppgift att klara av allt själv? Till och med GW meande u att det var ett omöjligt uppdrag för en ensam person. Nu verkar dock Johanna ändå klarat av stora bitar på egen hand, men jag kan tänka mig att tex att få in kroppen i bilen skulle vara väldigt svår och för riskabel och även den sista biten verkar ju ha tagit kncken på Johana som började gråta.
Nu tyckte väl Johanna synd om sig själv, men man kan väl misstänka att det var mer än hon mäktade med på egen hand där.