2023-05-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Jag undrar en sak. Säg hypotetiskt att det skulle spelas in ett sista avsnitt där alla deltagarna ses igen och där uppstår en chans att fråga precis vad som helst till vilken deltagare som helst. Vad skulle ni vilja fråga? Edit: och till vem?

Herregud Agust! Du är så fin och så varm att jag blir alldeles tårögd 😭 Jag fattar inte varför du är/var singel. Har du själv någon aning om varför det inte har funkat i tidigare förhållanden och har du efter programmet fått mer insikt i hur du ska göra framöver?
Citera
2023-05-08, 12:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
. ”När du säger sådär så får det mig att vilja utmana det ännu mer”. Aj, aj, aj Agust. Att vara ihop med en man som hela tiden ska testa var gränsen går för skojs skull är otroligt energikrävande

Supertöntigt "att hålla på och testa" sådär.

Han är väldigt barnslig (oavsett vad man tycker om Carolina).
Förstår varför kvinnorna lagt benen på ryggen, för Agust.

Dessutom att bara göra så öht, öppna bildörren sådär. Känns bara som en aspig fjortis över Agust.

Gissar att den prepubertala Agust rejvar loss bland tonåringar och leker mest då han inte snickrar på sin miserabla koja av plankor.
Ledsen att jag låter hård, men du behöver växa upp och agera i relation till din ålder om du ska hitta någon, Agust.
Citera
2023-05-08, 13:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Dessutom att bara göra så öht, öppna bildörren sådär.

Ja, det är ju något man knappast gör.

Å andra sidan förstår jag inte Carolines reaktion om att det skulle vara så oerhört farligt. Det är ju inte farligare än att veva ner sidorutan eller att åka omkring i en cab så länge som man sitter bältad.
Citera
2023-05-08, 13:15
Avslutad
Citat:

Dessutom att bara göra så öht, öppna bildörren sådär. Känns bara som en aspig fjortis över Agust.

Gissar att den prepubertala Agust rejvar loss bland tonåringar och leker mest då han inte snickrar på sin miserabla koja av plankor.
Ledsen att jag låter hård, men du behöver växa upp och agera i relation till din ålder om du ska hitta någon, Agust.

Du har fel. Han har redan kvinnor som är som honom ute i världen, han kanske inte ska leta efter såna som dig och Caroline. Helt ärligt hade han passat ihop med en av mina vänner, men hon är nog 5 år äldre än honom. Hon är själv konstnär och musiker och jättevacker. Alltså riktigt vacker, ser ljusår bättre ut än Carro och även fast hon är äldre så skulle man kunna tro att hon är den som är yngst av dom. Precis samma lekfullhet osv. Det är här ”experterna” har så himla fel. Folk mår bra ihop med andra dom kan vara sig själv med, alltså som är så lika varandra att dom förstår varandra. Men ”experterna” tycker det är kul att göra larviga experiment med personligheter som clashar.

Snabbkollade avsnittet typ 20 min av det, hinner inte se mer och tror ärligt talat inte att jag vill se mer av säsongen nu för jag pallar inte mer av den här sociala misären, men en sak. Kalle påstår att Carro vänder sin ilska inåt. Det gör hon ju för helsike inte. Hon projicerar den på sin partner och går på honom. Det är ju det dom flesta av oss i tråden reagerar på. Herregud vad hon håller på om bildörren, det där var ingenting. och det är där du, Dialektiker missförstår honom. Han försöker inte provocera som en 5-åring, det är Carro som beter sig omoget, Agust vet att han inte gjort något farligt och han vill utmana hennes (psykiska misshandel helt ärligt) tjat om ”fakta” för han vet att det hon säger är bullshit. Så tolkar jag den scenen.
Citera
2023-05-08, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det är ju något man knappast gör.

Å andra sidan förstår jag inte Carolines reaktion om att det skulle vara så oerhört farligt. Det är ju inte farligare än att veva ner sidorutan eller att åka omkring i en cab så länge som man sitter bältad.

Exakt, det var inte farligt och han gjorde det spontant medans han berättade en historia, inget konstigt med det och inget farligt. Hon däremot beter sig konstigt och ärligt talat, får mig att tänka på hur misshandlare trappar upp sitt våld där dom gör hönor av fjädrar, har korsförhör och hittar på problem hela tiden.
Citera
2023-05-08, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Eller så är det så att hennes vikt passar just henne och att hon inte alls skulle vara lika vacker om hon gjorde om sitt utseende för någon annans skull.

Många personers ätstörningar har börjat med att de läst eller hört den kommentaren från någon!

Nej Stina ser bra ut för att hon har vackra drag. Trevlig person.

Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Caroline är sjavig. Bruna tänder, fet hy... Ser ofräsch ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Så, nu har jag tittat klart och konstaterar att Stina och Fredrik behåller sin status som enda paret värt att satsa några pengar på!

Alex har ägnat sig helt åt att ta hand om Lina som varit sjuk, missat bröllopsresa och hela baletten. När han berättar att han verkligen gillar henne får hon panik och tycker han är för snabb i känslor. Så det var inte för tidigt i relationen att ligga och bli omhändertagen, känslor däremot då blir det stopp där och hela situationen slutar så otrevligt att de får vara på varsitt håll. Kanske blev Alex saved by the bell.

Är det någon mer som noterat att när Carro är i andra sammanhang så är det lockat hår, full sminkning och uppklätt och man ser hur vacker hon är, men när hon är själv med Arvid så anstränger hon sig åt andra hållet för att se så sliten ut som möjligt. Detta är ju raka motsatsen till hur det är i början av ett förhållande, så antingen testar hon ifall han kommer tycka om henne som hon är eller så försöker hon få honom att tappa intresset för att få komma loss.

Kollade bara en bit in i programmet, hinner inte se mer och nu har jag fan tappat lusten, vill ha feelgood-tv om jag ska kolla på reality. Du har säkert rätt om Lina och Alex.

Måste bara kommentera att du jämför Carros egna instagramselfies där hon med vinklar, filter och annat retuscherat/trollat bort sin dubbelhaka och annat med hur hon ser ut i verkligheten. Hon var ju sminkad på bröllopet och såg fortfarande inte alls ut som på sin egen instagram.
Citera
2023-05-08, 13:34
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
... elefanten i rummet(hennes brist på fysisk attraktion)...

Håller med dig i det mesta - förutom att C skulle ha nån anledning att värdera sig högre än A. Det ser ut som att det är hon som lever utan badrum. Hade C haft en reko väninna hade hon lärt sig basal hudvård och haft en bättre hållning. Gissar att den frodiga vännen med Nooshi-tröjans mantra är att man duger som man är! C är hämmad i hela sitt väsen. Jag hade rent tvångsmässigt gjort mer för att rucka om henne än A:s små hyss. Hans tålamod är beundransvärt! A har bara framstått positivt, förutom att han bygger bo i nåt kollektiv där han redan spridit säd.*

Nej, man kan inte prata om elefanten i rummet. Och man bör inte. Vad finns det att säga, liksom? Men då låter det också som det vi hör från Carro och Lina och det kan ingen kommunikation förändra. Det skulle va det universella språket då men har man ingen storkuks-aura blir det svårt att få ligga även om man skulle va en stallion i sängen.

* min tolkning av att "dejta lite".
Senast redigerad av FedupFlorence 2023-05-08 kl. 13:46.
Citera
2023-05-08, 13:35
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej Stina ser bra ut för att hon har vackra drag. Trevlig person.

Kollade bara en bit in i programmet, hinner inte se mer och nu har jag fan tappat lusten, vill ha feelgood-tv om jag ska kolla på reality. Du har säkert rätt om Lina och Alex.

Måste bara kommentera att du jämför Carros egna instagramselfies där hon med vinklar, filter och annat retuscherat/trollat bort sin dubbelhaka och annat med hur hon ser ut i verkligheten. Hon var ju sminkad på bröllopet och såg fortfarande inte alls ut som på sin egen instagram.

Nej jag tänkte bl.a på scenen i GVFÖ där hon fixar sig med locktång och allt och sen sitter och pratar i telefon.

Jag håller med om att det inte är feelgood-TV, men det har inte de andra säsongerna heller varit tycker jag.
Citera
2023-05-08, 13:37
Avslutad
Carro är fortfarande väldigt oskön. Hennes ”rädsla” när Agust öppnade bildörren var bara irritation från hennes sida, hon tycker han är påfrestande och frustrerande. Fegt att inte medge det utan gå på Agust om hur ”rädd” hon blev. Hon gör sig till ett offer istället för att bara säga till honom ”Du, jag har inga känslor och vi passar inte ihop”. Hade varit så mycket schysstare mot Agust istället för att agera offer. Samtalet med Kalle spädde bara på offermentaliteten.

Lina och Alex, samma sak. Hon är inte intresserad men klarar inte av att säga det. Fegar bakom uttryck som att ”Jag ligger lite efter dig känslomässigt” osv, för att sen lacka ur när han inte vill sätta på sig en tröja. En skitsak blir en stor sak pga underliggande irritation och frustration över situationen.

Ida agerade moget när Arvid fick lite panik. Istället för att pressa honom så tog hon ett steg bakåt och lämnade utrymme, och då la sig paniken. Det var känslomässigt vuxet av henne. F ö är det något med honom som jag inte klarar av. Det finns något obehagligt över honom.

Fredrik och Stina, ganska anonyma men trevliga. Lite av Taco-par över dem.
Citera
2023-05-08, 13:39
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:

Det som är barnsligt är att sitta och läxa upp partners på det sättet som Carro gjort och du med nu för den delen när du sitter och tilltalar honom direkt. Vuxna människor vet att var och en får skämmas för sig själv.
Citera
2023-05-08, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Några tankar efter det senaste avsnittet: Agust kom ut som en habitual linestepper. ”När du säger sådär så får det mig att vilja utmana det ännu mer”. Aj, aj, aj Agust. Att vara ihop med en man som hela tiden ska testa var gränsen går för skojs skull är otroligt energikrävande. Det är inte ett positivt karaktärsdrag, inte i en kärleksrelation iaf. Det är en sorts omognad. Som ganska många pojkar, jag menar män, har. Man behöver som partner vara jag-stark och säga ifrån och man blir lätt en tråkig morsa i en sån relation och Caroline kämpar med det redan. Jag tycker att hon framstår som empatisk och gullig när hon vågar öppna upp om sitt dåliga självförtroende. Självklart så är hon värd en snäll och varm man. Och det ÄR Agust, men kanske är han lite för mycket av en crazy vildhäst för henne.

För övrigt så slås jag över graden av känslomässig mognad hos samtliga deltagare, speciellt männen! Arvid lyfter i mina ögon när han kan SÄGA att han känner sig tom och känslomässigt bakfull och vill vara ifred ett tag. Hur många skulle inte i den situationen bara dra sig undan, distansera sig, kanske till o med sura på sin partner, handen på hjärtat? Men inte Arvid. Och Ida möter honom exakt där han är utan att ta illa upp.

Fredrik börjar bli min favorit, han är smått underbar! Trygg, snäll, klok, lite busig. Sexig. Det märks att han skulle bli en toppen-pappa. Befrukta mig! Ropar Resting bitch face inombords. Dom är sjukt gulliga ihop och det märks att dom är nyfikna på varandra och tar det långsamt. Kan inte fatta hur deltagarna bjuder på sig själva och visar sig sårbara. Dom ska ha en eloge för det.

Alexander borde fly. Han är värd en stabil tjej, vilket inte Lina är. Han svajar själv som ett rö i vinden vid minsta oväder. Men han är en fin man som jag har skrivit tidigare och han är värd en kvinna som står stadigt med honom.
Agusts uttalande om att testa gränser är en reaktion på Linas sätt att bemöta honom, inte en typisk Agust-grej. Hon är konstant negativ mot honom, vilket hon försöker skyla över med skratt. Att sitta skratta medan man klagar på nån, märklig kombo. Jag förstår Agusts känsla av att vilja irritera henne ännu mer.
Citera
2023-05-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
På tal om riktigt dåliga matchningar så måste jag fråga om någon annan minns detta par. De var unga, yngre än 30. Kvinnan hade VÄLDIGT nyligen mist sin pappa och bara några dagar (?) efter bröllopet skulle hon med sin familj sprida ut hans aska i havet. Snubben var ingenjörsstudent som eventuellt inte hade egen lägenhet utan bodde med sina föräldrar. Hon ville så klart ha stöd i sin sorg, men han var extremt emotionellt omogen och hintade att hon var klängig av sig. Jag blev så provocerad av den säsongen att jag vägrade se på GVFÖ i flera år efteråt. "Experterna" tabbade sig verkligen när de matchade detta par, och överlag skulle så klart inte kvinnan ha uppmuntrats till att delta när hon var mitt i en stor sorgeprocess. Usch minns den säsongen som så sorglig just för att hon blev så illa behandlad av den omogna pojken. :/
Minns någon dessa och vad de hette?
Edvin och Matilda, hette dem.
Var på den tiden det var en präst med som en av experterna vill jag minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in