Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Supertöntigt "att hålla på och testa" sådär.
Han är väldigt barnslig (oavsett vad man tycker om Carolina).
Förstår varför kvinnorna lagt benen på ryggen, för Agust.
Dessutom att bara göra så öht, öppna bildörren sådär. Känns bara som en aspig fjortis över Agust.
Gissar att den prepubertala Agust rejvar loss bland tonåringar och leker mest då han inte snickrar på sin miserabla koja av plankor.
Ledsen att jag låter hård, men du behöver växa upp och agera i relation till din ålder om du ska hitta någon, Agust.
Du har fel. Han har redan kvinnor som är som honom ute i världen, han kanske inte ska leta efter såna som dig och Caroline. Helt ärligt hade han passat ihop med en av mina vänner, men hon är nog 5 år äldre än honom. Hon är själv konstnär och musiker och
jättevacker. Alltså riktigt vacker, ser ljusår bättre ut än Carro och även fast hon är äldre så skulle man kunna tro att hon är den som är yngst av dom. Precis samma lekfullhet osv. Det är här ”experterna” har så himla fel. Folk mår bra ihop med andra dom kan vara
sig själv med, alltså som är så lika varandra att dom förstår varandra. Men ”experterna” tycker det är kul att göra larviga experiment med personligheter som clashar.
Snabbkollade avsnittet typ 20 min av det, hinner inte se mer och tror ärligt talat inte att jag vill se mer av säsongen nu för jag pallar inte mer av den här sociala misären, men en sak. Kalle påstår att Carro
vänder sin ilska inåt. Det gör hon ju för helsike
inte. Hon projicerar den på sin partner och går på honom. Det är ju det dom flesta av oss i tråden reagerar på. Herregud vad hon håller på om bildörren, det där var
ingenting. och det är där du, Dialektiker missförstår honom. Han försöker inte provocera som en 5-åring, det är Carro som beter sig omoget, Agust
vet att han inte gjort något farligt och han vill utmana hennes (psykiska misshandel helt ärligt) tjat om ”fakta” för han vet att det hon säger är
bullshit. Så tolkar jag den scenen.