2023-05-08, 10:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Agust & Caroline: Caroline visar klart och tydligt att hon äcklas av Agust's utseende, ändå fortsätter han med sin lekfullhet likt en undergiven hundvalp som söker gillande. Likt hundvalpen är han desperat i sitt sökande efter gillande och vet inte hur han ska bära sig åt annat än att vara krystat pratsam och spexig. Han förnedrar sig själv totalt. Beklämmande att se.

Att Caroline blev rädd när han öppnade bildörren är delvis sant. Hon verkar, som andra varit inne på, ha en släng av Aspergers och kan säkert ha blivit arg för att hon faktiskt blev rädd. Skillnaden är dock att hon hade blivit arg på ett lekfullt sätt om hon hade varit attraherad av Agust, och straffat honom med en eggande och långdragen avsugning på kvällen senare.
På tal om hennes (släng av)Aspergers så har hon lite av den där androgyniteten i sitt utseende som aspergertjejer har. Det är framförallt när hon ler som hon påminner om en lite udda, småful, lång tonårspojke.

När Agust ville prata med henne på kvällen trodde man nästan att han skulle ta upp elefanten i rummet(hennes brist på fysisk attraktion) och sen avsluta experimentet. Inte då. Fast vad hade man väntat sig av en utpräglad betacuck som vill ha elva barn. Istället blev det ringdans runt elefanten tillsammans med expertpanelens egen goatse. Är inte detta Gift vid första ögonkastet i sin prydo?

Stina & Fredrik: Då fick vi en bekräftelse på det jag skrivit tidigare - att Stina har en abnormt stor längtan efter barn, även med kvinnomått mätt. Denna barnlängtan skapar ett slags halo, dvs den färgar (tillfälligt) hennes uppfattning av Fredrik så att hon tror sig känna nån slags attraktion.
Det här är ett typexempellockelsefasen av fenomenet när kvinnan blir frigid och kall när barnen kommer(eller är på väg). Den intet ont anande betahanen till man begriper inte när frun plötsligt inte vill ha honom nära sig längre. Han begriper inte att hon fått det hon vill ha(barn) och att halot därmed försvunnit och hon ser honom för vad han är - en oattraktiv betahane som hon ej attraheras av.

Fredrik drar inte ens öronen åt sig när han får höra att Stina skulle skaffat barn på egen hand år 2023 hon fortfarande var singel då. Han får kyssa och ha sex med en tjej som är betydligt snyggare än honom och får höra detta. Ändå ringer ingen klocka. Också det ett typexempel - på nivån av förnekelse betahanar(som utgör majoriteten män, framförallt i Sverige) befinner sig i.

Lina & Alexander: Lina ville att Alexander skulle ha en tröja på sig när de spelade in en hälsning till hennes kompis - för tänk om kompisen skulle få för sig att hon haft sex med en beta som Alex?
-Guuud så pinsamt!

Människor värderas efter utseende, inte personlighet. Något realityserier som GVFÖ illustrerar med all önskvärd tydlighet.
Caroline anser sig vara bättre än Agust för att hon ser bättre ut. Agust är årets fulaste deltagare med en score på 3,5/10. Det skiljer 1,5 poäng mellan dem då Caroline är 5/10(reviderar mitt förra betyg då ovan nämnda aspergerandrogynitet drar ner poängen). Mannen får aldrig vara fulare än kvinnan, med undantag om han är elak - då kan han komma undan med att vara fulare.

Reptilhjärnan styr människan. Enbart ett fåtal världen över kan separera sig från reptilhjärnan - och de är alltid män.
Tycker inte samma som du om August. Objektivt den som ser bäst ut av killarna och med den charmigaste personligheten.
Citera
2023-05-08, 10:36
Medlem
Det är ju rätt uppenbart varför Arvid inte lyckats med tidigare relationer (det säger ju både han, hans mamma och experterna rakt ut - han har kört ”my way or the high way” samt haft flickvänner som inte vill någonstans) men otydligare med Ida. Hon är nog mångas drömtjej (ser bra ut, framåt, aktiv, glad, bra jobb, social) tröttnar hon på killarna för att de är för tråkiga, eller blir hon för intensiv för deras smak? Min personliga erfarenhet är att tjejer som är aktiva och framåt är jävligt roliga i början men efter några månader blir det rätt tröttsamt med bråk som följd. Ida faller rätt bra in i mallen här med oordning i lägenheten, inte ens basala köksredskap vilket tyder på att matlagningen nog inte varit så avancerad. Hon vill ha kul och gå ut istället för att laga en massa mat. Blir andfådd bara av tanken på att leva så! Förhoppningsvis lyckas Ida och Arvid över tid mötas i mitten och båda ta bra sidor av varandra och se det som positivt, då kan det långsiktigt bli jäktigt bra även om barn kommer in och förändrar typen av aktiviteter som är möjliga.

De som annars är mest lika på ett kompletterande sätt är ju Fredrik och Stina. De drar båda jämt och verkar båda vilja ha liv med barn där höjdpunkten på veckan är att komma hem till lägenheten på fredagseftermiddagen, ta ett glas vin och laga en helgkasse från lokala Ica tillsammans medan ungarna tittar på TV. Inget fel i det och så lever nog majoriteten av Sveriges barnfamiljer.

Både Alex och Lina samt Carro och Agust känns dödsdömt. Både Lina och Carro verkar mest söka fel på ett sätt som känns som att de försöker hitta anledningar till att avsluta relationen samtidigt som Alex och Agust trycker på för att saker ska hända vilket får motsatt effekt. Tjafset mellan Lina och Alex var extremt löjligt, undra hur det känns att se det nu i efterhand? Och Carro som tyvärr är ”badboy-skadad” (vilket hon ju själv sade i avsnittet) och sådant löser sig inte på fem veckor oavsett hur mycket Agust försöker.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2023-05-08 kl. 11:01.
Citera
2023-05-08, 10:49
Medlem
Jag tror Stina skulle kunna bli en riktig pingla om hon gick ner i vikt
Citera
2023-05-08, 10:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Jag tror Stina skulle kunna bli en riktig pingla om hon gick ner i vikt

Eller så är det så att hennes vikt passar just henne och att hon inte alls skulle vara lika vacker om hon gjorde om sitt utseende för någon annans skull.

Många personers ätstörningar har börjat med att de läst eller hört den kommentaren från någon!
Citera
2023-05-08, 11:20
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Eller så är det så att hennes vikt passar just henne och att hon inte alls skulle vara lika vacker om hon gjorde om sitt utseende för någon annans skull.

Många personers ätstörningar har börjat med att de läst eller hört den kommentaren från någon!
Håller med. Så tramsigt att kommentera en kvinna som helt uppenbart är normalviktig enligt bmi dessutom. Jag tror vissa tittar för mycket på TV och sedan blir vana vid att enbart se något underviktiga kvinnor på skärmen - då blir perspektivet förvrängt.
Stina ser bra ut, hon har väldigt vackra ögon, den där lite mystiska blicken som är inne på tiktok just nu. Jag tror dessutom hon har fötterna på jorden och faktiskt söker mer av livet än att bara se snygg ut. Hon vill ha kärlek, familj, en trivsam vardag. Jag tror hon är en mysig person. Just därför passar hon med Fredrik, han verkar stå på samma grund personlighetsmässigt.
Citera
2023-05-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Agust & Caroline: Caroline visar klart och tydligt att hon äcklas av Agust's utseende, ändå fortsätter han med sin lekfullhet likt en undergiven hundvalp som söker gillande. Likt hundvalpen är han desperat i sitt sökande efter gillande och vet inte hur han ska bära sig åt annat än att vara krystat pratsam och spexig. Han förnedrar sig själv totalt. Beklämmande att se.

Att Caroline blev rädd när han öppnade bildörren är delvis sant. Hon verkar, som andra varit inne på, ha en släng av Aspergers och kan säkert ha blivit arg för att hon faktiskt blev rädd. Skillnaden är dock att hon hade blivit arg på ett lekfullt sätt om hon hade varit attraherad av Agust, och straffat honom med en eggande och långdragen avsugning på kvällen senare.
På tal om hennes (släng av)Aspergers så har hon lite av den där androgyniteten i sitt utseende som aspergertjejer har. Det är framförallt när hon ler som hon påminner om en lite udda, småful, lång tonårspojke.

När Agust ville prata med henne på kvällen trodde man nästan att han skulle ta upp elefanten i rummet(hennes brist på fysisk attraktion) och sen avsluta experimentet. Inte då. Fast vad hade man väntat sig av en utpräglad betacuck som vill ha elva barn. Istället blev det ringdans runt elefanten tillsammans med expertpanelens egen goatse. Är inte detta Gift vid första ögonkastet i sin prydo?

Stina & Fredrik: Då fick vi en bekräftelse på det jag skrivit tidigare - att Stina har en abnormt stor längtan efter barn, även med kvinnomått mätt. Denna barnlängtan skapar ett slags halo, dvs den färgar (tillfälligt) hennes uppfattning av Fredrik så att hon tror sig känna nån slags attraktion.
Det här är ett typexempellockelsefasen av fenomenet när kvinnan blir frigid och kall när barnen kommer(eller är på väg). Den intet ont anande betahanen till man begriper inte när frun plötsligt inte vill ha honom nära sig längre. Han begriper inte att hon fått det hon vill ha(barn) och att halot därmed försvunnit och hon ser honom för vad han är - en oattraktiv betahane som hon ej attraheras av.

Fredrik drar inte ens öronen åt sig när han får höra att Stina skulle skaffat barn på egen hand år 2023 hon fortfarande var singel då. Han får kyssa och ha sex med en tjej som är betydligt snyggare än honom och får höra detta. Ändå ringer ingen klocka. Också det ett typexempel - på nivån av förnekelse betahanar(som utgör majoriteten män, framförallt i Sverige) befinner sig i.

Lina & Alexander: Lina ville att Alexander skulle ha en tröja på sig när de spelade in en hälsning till hennes kompis - för tänk om kompisen skulle få för sig att hon haft sex med en beta som Alex?
-Guuud så pinsamt!

Människor värderas efter utseende, inte personlighet. Något realityserier som GVFÖ illustrerar med all önskvärd tydlighet.
Caroline anser sig vara bättre än Agust för att hon ser bättre ut. Agust är årets fulaste deltagare med en score på 3,5/10. Det skiljer 1,5 poäng mellan dem då Caroline är 5/10(reviderar mitt förra betyg då ovan nämnda aspergerandrogynitet drar ner poängen). Mannen får aldrig vara fulare än kvinnan, med undantag om han är elak - då kan han komma undan med att vara fulare.

Reptilhjärnan styr människan. Enbart ett fåtal världen över kan separera sig från reptilhjärnan - och de är alltid män.

Här har du ju helt fel. Kvinnor är inte alls så fokuserade på utseende som män är. Kvinnor går mer på personligheten (och kanske plånboken i vissa fall).
Citera
2023-05-08, 11:36
Medlem
Citat:
Så, nu har jag tittat klart och konstaterar att Stina och Fredrik behåller sin status som enda paret värt att satsa några pengar på!

Alex har ägnat sig helt åt att ta hand om Lina som varit sjuk, missat bröllopsresa och hela baletten. När han berättar att han verkligen gillar henne får hon panik och tycker han är för snabb i känslor. Så det var inte för tidigt i relationen att ligga och bli omhändertagen, känslor däremot då blir det stopp där och hela situationen slutar så otrevligt att de får vara på varsitt håll. Kanske blev Alex saved by the bell.

Är det någon mer som noterat att när Carro är i andra sammanhang så är det lockat hår, full sminkning och uppklätt och man ser hur vacker hon är, men när hon är själv med Arvid så anstränger hon sig åt andra hållet för att se så sliten ut som möjligt. Detta är ju raka motsatsen till hur det är i början av ett förhållande, så antingen testar hon ifall han kommer tycka om henne som hon är eller så försöker hon få honom att tappa intresset för att få komma loss.

Lina är så jävla knepig att det aldrig kan bli något med en sån som Alex. Lina kräver nog en självsäker typ. Som så många andra kvinnor. Har du inte självkänslan som man så är det svårt.
Citera
2023-05-08, 11:37
Medlem
Citat:
Jag håller med! För att vara objektivt ful krävs mer uppenbara "defekter". Han är kanske inte i min smak heller, men har flera attribut som anses klassiskt attraktiva- lång, bra käkstruktur, rätt stora ögon osv. Att hon skulle vara mer attraktiv än han är inte heller sant. Hon är jättevacker när hon fixar till sig, men till vardags sjavar hon runt med dålig hållning och trassligt hår. De är väl båda fina på sitt sätt.

Caroline är sjavig. Bruna tänder, fet hy... Ser ofräsch ut.
Citera
2023-05-08, 11:43
Medlem
Några tankar efter det senaste avsnittet: Agust kom ut som en habitual linestepper. ”När du säger sådär så får det mig att vilja utmana det ännu mer”. Aj, aj, aj Agust. Att vara ihop med en man som hela tiden ska testa var gränsen går för skojs skull är otroligt energikrävande. Det är inte ett positivt karaktärsdrag, inte i en kärleksrelation iaf. Det är en sorts omognad. Som ganska många pojkar, jag menar män, har. Man behöver som partner vara jag-stark och säga ifrån och man blir lätt en tråkig morsa i en sån relation och Caroline kämpar med det redan. Jag tycker att hon framstår som empatisk och gullig när hon vågar öppna upp om sitt dåliga självförtroende. Självklart så är hon värd en snäll och varm man. Och det ÄR Agust, men kanske är han lite för mycket av en crazy vildhäst för henne.

För övrigt så slås jag över graden av känslomässig mognad hos samtliga deltagare, speciellt männen! Arvid lyfter i mina ögon när han kan SÄGA att han känner sig tom och känslomässigt bakfull och vill vara ifred ett tag. Hur många skulle inte i den situationen bara dra sig undan, distansera sig, kanske till o med sura på sin partner, handen på hjärtat? Men inte Arvid. Och Ida möter honom exakt där han är utan att ta illa upp.

Fredrik börjar bli min favorit, han är smått underbar! Trygg, snäll, klok, lite busig. Sexig. Det märks att han skulle bli en toppen-pappa. Befrukta mig! Ropar Resting bitch face inombords. Dom är sjukt gulliga ihop och det märks att dom är nyfikna på varandra och tar det långsamt. Kan inte fatta hur deltagarna bjuder på sig själva och visar sig sårbara. Dom ska ha en eloge för det.

Alexander borde fly. Han är värd en stabil tjej, vilket inte Lina är. Han svajar själv som ett rö i vinden vid minsta oväder. Men han är en fin man som jag har skrivit tidigare och han är värd en kvinna som står stadigt med honom.
Citera
2023-05-08, 11:55
Medlem
Citat:

Snark. Om hon har lätt för att få ätstörningar och är känslig så tror jag knappast hon går in i denna tråd och läser om sig själv då Flashback är känt för att inte direkt vara supersnällt. Hela samhället är utseendefixerat så hon hade redan fått ätstörningar vid det här laget isf.
Citera
2023-05-08, 11:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Caroline är sjavig. Bruna tänder, fet hy... Ser ofräsch ut.
Bara det håret skulle få mig att backa. Ha en naturlig färg istället för att spöka ut sig. Men det är ju jag.
Citera
2023-05-08, 12:01
Medlem
Nu börjar nya ”märta-hatet” för att en kvinnlig deltagare börjar säga ifrån och inte nöjer sig med vad som helst, Caroline och Agust är den sämsta matchningen jag sett. Bara för att de ser lite hippie hippie ut så betyder det inte att alla sånna dras till varandra. Jesus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in