2023-05-08, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vilken väg som är rätt det vet nog ingen. Men nu precis med ett tredje självmord har jag svårt och tro att dumpens popularitet kommer att öka.
Är det självmordet bekräftat?
Citera
2023-05-08, 09:44
Avslutad
Citat:
Vilken väg som är rätt det vet nog ingen. Men nu precis med ett tredje självmord har jag svårt och tro att dumpens popularitet kommer att öka.

Inte dumpens fel om gäddan tog livet av sig.
Pedot har endast sig själv att skylla. Inte de som avslöjar hans sjuka beteende.

Det här äcklet hade dessutom orsakat en ung flicka att ta livet av sig pga pedots gärningar.

Så döden var verkligen välförtjänt. Ren karma.
Citera
2023-05-08, 09:44
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är det självmordet bekräftat?
Där var jag lite snabb. Självmordet är inte bekräftat än enbart att han är död, en ung man kan tilläggas.
Citera
2023-05-08, 09:46
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Inte dumpens fel om gäddan tog livet av sig.
Pedot har endast sig själv att skylla. Inte de som avslöjar hans sjuka beteende.

Det här äcklet hade dessutom orsakat en ung flicka att ta livet av sig pga pedots gärningar.

Så döden var verkligen välförtjänt. Ren karma.
Håller med dig i princip. Men frågan är vad pressen och övriga i samhället säger om det.
Citera
2023-05-08, 09:53
Medlem
Citat:
Håller med dig i princip. Men frågan är vad pressen och övriga i samhället säger om det.
Är ödmjuk inför att många tycker det är rättvist att han är död. Han är väl en av mycket få gäddor där man kan konstatera att det finns riktiga offer tillbaka i tid.
Argument om att dumpen inte har med självmordet att göra köper jag inte. Enl samma princip kan inte riktiga offer skylla missbruk och annat destruktivt beteende på att de blivit utnyttjade.
Orsak och verkan är komplext. Dumpen kan inte friskrivas från sin roll lika lite som övergripare kan friskrivas från följder hos sina offer.
Citera
2023-05-08, 10:38
Avslutad
Citat:
Argument om att Dumpen inte har med självmordet att göra köper jag inte. Enligt samma princip kan inte riktiga offer skylla missbruk och annat destruktivt beteende på att de blivit utnyttjade. Orsak och verkan är komplext.
Dumpen kan inte friskrivas från sin roll lika lite som förgripare kan friskrivas från följder hos sina offer.
Menar du att Dumpen inte kan friskrivas juridiskt ansvar från de uthängdas beteenden efter uthängningarna, att gäddor ges moralisk frisedel att göra vad de vill, eller menar du det bara principiellt?
Tycker du att de som stöder Dumpen uppviglar/anstiftar/stämplar till hat, hot, våld och är mördare och därför bör hållas ansvariga för detta? I så fall på vilket sätt?
Citera
2023-05-08, 10:49
Medlem
Citat:
Är ödmjuk inför att många tycker det är rättvist att han är död. Han är väl en av mycket få gäddor där man kan konstatera att det finns riktiga offer tillbaka i tid.
Argument om att dumpen inte har med självmordet att göra köper jag inte. Enl samma princip kan inte riktiga offer skylla missbruk och annat destruktivt beteende på att de blivit utnyttjade.
Orsak och verkan är komplext. Dumpen kan inte friskrivas från sin roll lika lite som övergripare kan friskrivas från följder hos sina offer.

Ja, den här typen verkar ha varit en kallblodig psykopat, en av få gäddor som förtjänar att kallas monster. Dock skall ju inte privatpersoner ha rätt att leka poliser, blockera vägen för folk och hålla på. Såg nyligen om det misslyckade försöket till konfrontation på Dumpen. Sara är själv en simpel brottsling, hon och Patrik har ingen som helst rätt att stoppa andra medborgares bilar för att de i sin barnslighet tror sig vara uppfyllda av helig vrede.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Konstigt: jag har aldrig varit på Dumpen och kommer aldrig att vara det.
Konstigt.

Eller nja, jag springer ju inte efter barn heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwanotch911
Menar du att Dumpen inte kan friskrivas juridiskt ansvar från de uthängdas beteenden efter uthängningarna, att gäddor ges moralisk frisedel att göra vad de vill, eller menar du det bara principiellt?
Tycker du att de som stöder Dumpen uppviglar/anstiftar/stämplar till hat, hot, våld och är mördare och därför bör hållas ansvariga för detta? I så fall på vilket sätt?
Jag är inte jurist, men svårt att tro att det kan finnas juridiska ansvarsbilder utöver förtal/grovt förtal.
Det jag menar är principiellt. Dumpen frånskriver sig allt ansvar och påstår att deras uthängning inte har någon koppling till de självmord som skett.
Jag anser att det är fel.
Följarnas uppvigling anser jag är fruktansvärd. Både mentaliteten och faktumet att det blir verklighet av en del av det.
Citera
2023-05-08, 10:52
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Konstigt: jag har aldrig varit på Dumpen och kommer aldrig att vara det.
Konstigt.

Eller nja, jag springer ju inte efter barn heller.
Tja, det finns ju andra än folk som raggar unga som har hamnat på Dumpen. Till exempel så har Dumpen publicerat bilder på minst en slumpvis person, och de har även hängt ut minst en person som har raggat på en vuxen.
Citera
2023-05-08, 10:54
Avslutad
Citat:
Där var jag lite snabb. Självmordet är inte bekräftat än enbart att han är död, en ung man kan tilläggas.

Vem har dött?
Citera
2023-05-08, 10:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Vem har dött?
184, som ironiskt nog blev anklagad för att ha drivit en flicka till självmord. Den som hävdar det måste samtidigt medge att Dumpen drev honom till samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in