Citat:
Ursprungligen postat av
London
Cyber/IT-säkerhetsrisk är väl topprisk på de flesta globala risklandskap? Fokus från myndigheter med regelverk som IKT, DORA etc.
Alltså, enkelt förklarat: Hade jag anställt en Vd som operativt ansvarig och vid första återkoppling hört att han ringt Henke Larsson och erbjudit honom ett jobb som damlagets tränare så hade samtliga röda flaggor vinkats omgående. Vilket de gjorde.
Att han sedan sparkat sportchefen utan tydlig kontinuitetsplan, själv går in och lajvar FM för klubbens räkning, signar Durmaz Sr på volley över telefon, köper in en spelare som inte ens platsar på bänken i ett spanskt division fem-lag för att slutligen sjukskriva sig själv inför premiären när allt gått åt helvete är tillräckligt med indikatorer för mig.
Kan du se diskussionen framför dig när Berntsen lägger fram en totalplan för hur truppen ska formeras och får till svar: "Du behöver tänka mer sexigt"?
Svårt att se helt objektivt på kaoset i AIK både som antagonist och som supporter skulle jag tro. ML har ju gjort mycket konstigt men frågan är ju lite hur moycket som var helt medvetet och hur mycket som var nån form av manisk panik typ. Han tog sig inte bara vatten över huvudet, han dök ner i Marianergraven. Berntsen har en del jobb framför sig.
Nu är det ju inte helt jämförbart men många klagade ju på Max i blåvitt och han fick ju till slut gå, men jag tror att han gjorde en hel del bra grejer, en del helt avgörande för klubbens framtid.
Framställs ju bland annat av BBpodd som att Mild städat upp Max's röra, men hur fan har han städat upp den då? Max städade upp Milds & Grens röra som bland annat inkluderade att ha kört ekonomin i den absoluta botten.
Farnerud får skit för Sorga, men jag har fan inte glömt Milds gamla avskedspresent, Malick Mané.
Med våran nya "tekniska direktör" så hoppas jag verkligen att Mild inte bara får mindre att säga till om på pappret, utan i verkligheten med.