2023-05-08, 06:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har läst här i tråden att det vittnet som fanns till bråket på nöjet var en kille. Jag tror han hette Dennis?
Har själv bara ett svagt minne av att han finns med i fup/förhör
Vittnet heter Benny och han hade inget sett eller hört, men J "trodde" att han gjort det.
Tolka det som man vill.
Citera
2023-05-08, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om polisen blir kallad till en lägenhet mitt i natten pga vad som låter som bråk och våld, då kan du vara helt säker på att de vill se att det inte finns någon utsatt, skadad eller till och med död person i lägenheten, ja.

Du kanske inte känner till det, men våld i nära relationer är tyvärr inget ovanligt. Polisen vet inte vad det är för några i lägenheten och det visste ju knappt grannarna heller. Grannen under berättade dessutom i förhör att om han hade hört flera dunsar, så hade han ringt polisen direkt.

Så nej, det är verkligen inget märkligt om Johanna var lite hispig över att ha ett lik i sin bostad, särskilt inte efter att någon just ringt på dörren.

Håller med dig här, klart som korvspad att om polisen gjort sig besväret att åka dit så hade de gått in i lägenheten.

Din sista mening "... särskilt inte efter att någon just ring på dörren".

Har det framkommit i FUP om någon av MGM gick fram till dörren och kollade ögat för att se vem som ringde på? JJ var väl upptagen med TT vid det tillfället så hade någon kollat måste det ha varit MH, i så fall var hon vaken under tiden mordet utspelade sig och i närheten av toa.
Om inte någon kollat så kunde det ha varit någon av grannarna, polisen eller AW.

Att JJ då skulle lämna en ovetande MH själv verkar inte troligt med en död TT i lgh. Det kunde ringa/bankat på dörren igen vilken sekund som helst och MH hade sömndrucken gått upp och öppnat.
Jag tror att JJ skickade sitt SMS för att höra med MH om allt var lugnt på platsen, därav tummen upp.

Mycket möjligt som jag ser det att TT blev släpad till förrådet innan JJ åkte med grannen. MH satte sig på toan och i princip höll för öronen och hoppades att ingen skulle ringa på igen under tiden som JJ var borta.
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-05-08 kl. 06:59.
Citera
2023-05-08, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är alltså när ingen varit nykter och M gått Js ärende, även på eget initiativ, som T känt rädsla för M. I FUP finns även uppgift från Ts syster om att T inte haft något otalt med M.
Är det kanske fyllegrejer? Båda förefaller ha överreagerat i fyllan och villan.
Har du läst T sms till fotbolltränaren
(Minns tyvärr inte namnet)
Där hon skriver om sin rädsla för M?

Albin säger också i förhör att T är rädd för M

Jag tror att My menar att T inte har haft något personligt bråk med M
De umgicks inte mer än tillfälligt på fester
De var inte vänner
Jag vet inte varför det hela tiden ska försvaras och vändas hela tiden till att
ALLT är J fel och M hsr inget ansvar alls för sina handlingar
Senast redigerad av Anedin 2023-05-08 kl. 07:00.
Citera
2023-05-08, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vittnet heter Benny och han hade inget sett eller hört, men J "trodde" att han gjort det.
Tolka det som man vill.
Tack då var det bara en trådsanning
Ingen såg alltså bråket på nöjet
Citera
2023-05-08, 07:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Tack! Fint att du förklarar för de som inte förstår o ff diskuterar det.
Får jag tillägga en kortare förklarin?
Polisens hundar sniffar inte upp något fr Tove i lgh … alltså inte i förrådet utanför, inte i något utrymme i lgh mer än vid hallgolvet o inne i badrummet

Hundar lyckades inte sniffa upp ett BO fast huvudet låg kvar i lägenheten.
Citera
2023-05-08, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med dig här, klart som korvspad att om polisen gjort sig besväret att åka dit så hade de gått in i lägenheten.

Din sista mening "... särskilt inte efter att någon just ring på dörren".

Har det framkommit i FUP om någon av MGM gick fram till dörren och kollade ögat för att se vem som ringde på? JJ var väl upptagen med TT vid det tillfället så hade någon kollat måste det ha varit MH, i så fall var hon vaken under tiden mordet utspelade sig och i närheten av toa.
Om inte någon kollat så kunde det ha varit någon av grannarna, polisen eller AW.

Att JJ då skulle lämna en ovetande MH själv verkar inte troligt med en död TT i lgh. Det kunde ringa/bankat på dörren igen vilken sekund som helst och MH hade sömndrucken gått upp och öppnat.
Jag tror att JJ skickade sitt SMS för att höra med MH om allt var lugnt på platsen, därav tummen upp.

Mycket möjligt som jag ser det att TT blev släpad till förrådet innan JJ åkte med grannen. MH satte sig på toan och i princip höll för öronen och hoppades att ingen skulle ringa på igen under tiden som JJ var borta.

Varför skulle M gömma sig inne på toa och hoppas att ingen skulle ringa på dörren

Om hon inte visste att T var död och låg i förådet
Hon hade ju ej heller hört att någon ringt på dörren

Jag tror inte att J släpat ut T i förråd och jag tror inte att M sov den kvällen

Tjejerna kom till bostaden ca 01.56
Och J åkte till donken ca 02.47

Tjejerna va Ca 45 min i bostaden innan J åker till donken
Nån gång Under den tiden så mördas T
M sover som en stock
går upp 2 gånger till toa
Hur hårt sover man under ca 45 min med avbrott för 2 toabesök?
Och enl den teorin skulle dessutom J hunnit med att släpa T till förrådet

Väldigt tajt om tid för allt detta
Citera
2023-05-08, 07:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Har du läst T sms till fotbolltränaren
(Minns tyvärr inte namnet)
Där hon skriver om sin rädsla för M?

Albin säger också i förhör att T är rädd för M

Jag tror att My menar att T inte har haft något personligt bråk med M
De umgicks inte mer än tillfälligt på fester
De var inte vänner
Jag vet inte varför det hela tiden ska försvaras och vändas hela tiden till att
ALLT är J fel och M hsr inget ansvar alls för sina handlingar
Ja, jag har läst sms:et, därav min tolkning att det är en överreaktion på fyllan.

Det vänds och vrids för att inte enögt stirra sig blind på en tolkning och hävda att den representerar sanningen.

Är syftet med demoniseringen av M att ge J skuldreduktion?
Citera
Medlem
Citat:
Om fallet skulle hamna i hovrätten vad tror du att de begär/går på för bevis?

Oj svårt att avgöra eftersom teknisk bevisning kan slå åt båda hållen och det är en utmaning att gissa på förhand exakt vilken användardata som finns i telefonerna som polisen evtl ”missat” eller filtrerar bort.

Som jag skrivit tidigare så säger det sig självt att uppgifter som de från en tömning av likadan mobil som MH har (se skärmbilder nedan i länken och beskrivning i mitt förra inlägg) kan ge olika scenarier eftersom aktivitet i grannens mobil kan visa när tidslinjen ”börjar” och aktivitet i MH:s mobil kan ju visa att hon inte ”sover”.

Skärmbilderna:

https://gofile.io/d/KHQfea

Så det som avgör är väl hur väl parterna har analyserat läget här nu.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack då var det bara en trådsanning
Ingen såg alltså bråket på nöjet
Precis!
Citera
2023-05-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Oj svårt att avgöra eftersom teknisk bevisning kan slå åt båda hållen och det är en utmaning att gissa på förhand exakt vilken användardata som finns i telefonerna som polisen evtl ”missat” eller filtrerar bort.

Som jag skrivit tidigare så säger det sig självt att uppgifter som de från en tömning av likadan mobil som MH har (se skärmbilder nedan i länken och beskrivning i mitt förra inlägg) kan ge olika scenarier eftersom aktivitet i grannens mobil kan visa när tidslinjen ”börjar” och aktivitet i MH:s mobil kan ju visa att hon inte ”sover”.

Skärmbilderna:

https://gofile.io/d/KHQfea

Så det som avgör är väl hur väl parterna har analyserat läget här nu.

Ikväll ska jag visa hur det ser ut när man tömt en iPhone 12(som MH har) med operativsystemet iOS 16 med ett annat program där Biome-filsystemet framgår med användardata som kan vara värdefullt för fallet.
Citera
2023-05-08, 07:41
Medlem
Citat:
Varför skulle M gömma sig inne på toa och hoppas att ingen skulle ringa på dörren

Om hon inte visste att T var död och låg i förådet
Hon hade ju ej heller hört att någon ringt på dörren

Jag tror inte att J släpat ut T i förråd och jag tror inte att M sov den kvällen

Tjejerna kom till bostaden ca 01.56
Och J åkte till donken ca 02.47

Tjejerna va Ca 45 min i bostaden innan J åker till donken
Nån gång Under den tiden så mördas T
M sover som en stock
går upp 2 gånger till toa
Hur hårt sover man under ca 45 min med avbrott för 2 toabesök?
Och enl den teorin skulle dessutom J hunnit med att släpa T till förrådet

Väldigt tajt om tid för allt detta

Jag tror inte heller att MH sov. OM nu TT var i förrådet så visste MH det (som jag tror).

Tog upp detta som förslag (att hon satt på toa) var pga att hon sagt så i förhör. Vi vet inte var hon höll hus min tanke var mest att hon under tiden JJ var till Donken var som strutsen och försökte sticka huvudet i sanden och kanske bad till Gud att ingen skulle ringa/banka/slå in dörren.

Att släpa ut TT till förrådet tar inte lång tid även om det medför vissa risker. Precis som risken med att bära ner kroppen till bilen, vilket jag ser som större risk (tar betydligt längre tid). De hade tur både en och två gånger.
Citera
2023-05-08, 08:09
Medlem
Förråds/Klädkammarteorin:

Kriminalhundarna markerade endast hallen och badrum om jag inte missminner mig, faller inte hela Majas (och andras) teori då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in