Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Håller med dig här, klart som korvspad att om polisen gjort sig besväret att åka dit så hade de gått in i lägenheten.
Din sista mening "... särskilt inte efter att någon just ring på dörren".
Har det framkommit i FUP om någon av MGM gick fram till dörren och kollade ögat för att se vem som ringde på? JJ var väl upptagen med TT vid det tillfället så hade någon kollat måste det ha varit MH, i så fall var hon vaken under tiden mordet utspelade sig och i närheten av toa.
Om inte någon kollat så kunde det ha varit någon av grannarna, polisen eller AW.
Att JJ då skulle lämna en ovetande MH själv verkar inte troligt med en död TT i lgh. Det kunde ringa/bankat på dörren igen vilken sekund som helst och MH hade sömndrucken gått upp och öppnat.
Jag tror att JJ skickade sitt SMS för att höra med MH om allt var lugnt på platsen, därav tummen upp.
Mycket möjligt som jag ser det att TT blev släpad till förrådet innan JJ åkte med grannen. MH satte sig på toan och i princip höll för öronen och hoppades att ingen skulle ringa på igen under tiden som JJ var borta.
Varför skulle M gömma sig inne på toa och hoppas att ingen skulle ringa på dörren
Om hon inte visste att T var död och låg i förådet
Hon hade ju ej heller hört att någon ringt på dörren
Jag tror inte att J släpat ut T i förråd och jag tror inte att M sov den kvällen
Tjejerna kom till bostaden ca 01.56
Och J åkte till donken ca 02.47
Tjejerna va Ca 45 min i bostaden innan J åker till donken
Nån gång Under den tiden så mördas T
M sover som en stock
går upp 2 gånger till toa
Hur hårt sover man under ca 45 min med avbrott för 2 toabesök?
Och enl den teorin skulle dessutom J hunnit med att släpa T till förrådet
Väldigt tajt om tid för allt detta