2023-05-07, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det visade sig att det var en app där man kunde skriva in valfritt belopp och få det att de ut som ens plånbok.

Det var en retorisk fråga, jag spelar bara dum för jag vill att användaren som påstår att Olof är god för 30 miljoner dollar+ hostar upp lite bevis för det.
Citera
2023-05-07, 20:34
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det var en retorisk fråga, jag spelar bara dum för jag vill att användaren som påstår att Olof är god för 30 miljoner dollar+ hostar upp lite bevis för det.

Phuu blev orolig att du var ännu ett troll.
Citera
2023-05-07, 20:38
Citat:
Phuu blev orolig att du var ännu ett troll.

Frågan är om de som påstår sig tro på Olof ens är troll? Han hade ju trots allt en del som dök upp på hans fanträff som verkade tro på hans bullshit. Riktigt pinsamt att se.
Citera
2023-05-07, 20:41
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Frågan är om de som påstår sig tro på Olof ens är troll? Han hade ju trots allt en del som dök upp på hans fanträff som verkade tro på hans bullshit. Riktigt pinsamt att se.

Var väl typ två utvecklingsstörda och en tioåring med sin pappa. Men visst han säkert "fans" som ser upp till honom.
Citera
2023-05-07, 20:48
Medlem
Citat:
Haha nej, jag tror inte han har i närheten av såna belopp. Bara nyfiken vad de baserar sina siffror på. Olof själv kanske? Tycker han borde ha mer, vad hände med alla hans bitcoins?

Ja googlar jag Elon Musks förmögenhet får jag ändå ganska vettiga belopp, även om jag söker på lite andra rika.

Men sedan finns det rika som Trump och Olof K som är rika men har lite andra sorters tillgångar och då kan det vara svårt att visa allt. Så ja så ja 0,6 miljarder låter ganska rimligt, kan ju vara mer som hans rikedom är värd.
Citera
2023-05-07, 20:54
Medlem
Ograsts avatar
En flaska Absolut vodka på 700ml kostar 247kr på systemet. Varför skulle någon ens vilja betala hälften för Pablovodka? Och om El Lobo har så mycket pengar kan han ju betala av skulderna till kronofogden och sluta sälja iPads som inte finns och sluta snatta på Willys.
Citera
2023-05-07, 21:10
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja googlar jag Elon Musks förmögenhet får jag ändå ganska vettiga belopp, även om jag söker på lite andra rika.

Men sedan finns det rika som Trump och Olof K som är rika men har lite andra sorters tillgångar och då kan det vara svårt att visa allt. Så ja så ja 0,6 miljarder låter ganska rimligt, kan ju vara mer som hans rikedom är värd.

Vilka sorters tillgångar har Olof då som han inte kan visa upp? Han försökte ju visa upp sina bitcoins, men den bluffen avslöjades snabbt. Ett par åldrande lyxbilar och Rolexklockor säger inte mycket om hans påstådda förmögenhet heller.
Citera
2023-05-07, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
En flaska Absolut vodka på 700ml kostar 247kr på systemet. Varför skulle någon ens vilja betala hälften för Pablovodka? Och om El Lobo har så mycket pengar kan han ju betala av skulderna till kronofogden och sluta sälja iPads som inte finns och sluta snatta på Willys.

För att Pablo Escobar är världens starkaste varumärke, så klart.

/sarkasm
Citera
2023-05-07, 22:45
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Kan det vara så att olofs moster skrivit över pengarna på Olof så inte staten kommer åt dom? Och att Olof då får lite pengar/resor som tack för hjälpen?

Känns långsökt? Tänker han har begått några lyckade bedrägerier, tjänat ett par miljoner, bränt pengarna innan de blivit frysta och köpt bilarna.

Att resa runt som han gör kostar inte så mycket?
Citera
2023-05-07, 23:56
Medlem
Citat:
Vilka sorters tillgångar har Olof då som han inte kan visa upp? Han försökte ju visa upp sina bitcoins, men den bluffen avslöjades snabbt. Ett par åldrande lyxbilar och Rolexklockor säger inte mycket om hans påstådda förmögenhet heller.

Olof K Gustafsson, en framgångsrik affärsman, har mycket företag såsom Escobar Inc, Von Banco och flera andra kanske vi vet eller inte vet om. Han äger ju massor företag, men svårt att veta precis vilka och hur många.

Hans kryptovalutor som exempelvis Escobar Cash, mycket värda kan vara, då Olof kanske majoriteten av valutan har. Men svårt det är att veta vilken kryptobörs får äran att sälja hans kryptovaluta, för många detaljer är komplicerade.

För att förstå hans förmögenhet, en utmaning det är att uppskatta hur mycket av 0,6 miljarder SEK han kan ha. Djupare gräva och mer information om hans företag och investeringar kanske hitta behöver vi. Så, Olof K Gustafsson, en man med många affärsintressen och förmögenheter, men det svårt att förstå och undersöka är.
Citera
2023-05-08, 00:02
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Olof K Gustafsson, en framgångsrik affärsman, har mycket företag såsom Escobar Inc, Von Banco och flera andra kanske vi vet eller inte vet om. Han äger ju massor företag, men svårt att veta precis vilka och hur många.

Hans kryptovalutor som exempelvis Escobar Cash, mycket värda kan vara, då Olof kanske majoriteten av valutan har. Men svårt det är att veta vilken kryptobörs får äran att sälja hans kryptovaluta, för många detaljer är komplicerade.

För att förstå hans förmögenhet, en utmaning det är att uppskatta hur mycket av 0,6 miljarder SEK han kan ha. Djupare gräva och mer information om hans företag och investeringar kanske hitta behöver vi. Så, Olof K Gustafsson, en man med många affärsintressen och förmögenheter, men det svårt att förstå och undersöka är.

Har du börjat tala i tungor nu också.
Citera
2023-05-08, 00:07
Medlem
Citat:
Har du börjat tala i tungor nu också.

Nja men han har ju massor med företag, massa projekt som fortfarande borde vara aktiva som escobar cash, escobar phone, eldkastarren som elon plagierade etc.,

Är väl mer tjäsnter via von banco och även att man ser till att folk betalar rättigheter för escobar.

Jag har nog missat andra företag och produkter som han har lanserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in