Citat:
Av alla personer som har misstänkts genom årens lopp blir jag nu alltmer övertygad om att det är PU som är GM. Förmodligen har han gått ikapp Helena, börjat stöta på henne i skogsdungen, men något går snett, hon ramlar bakåt, slår huvudet i en sten och svimmar av. Han får panik, sticker och hämtar en bil, drar in henne i bilen, hon vaknar och säger: ”Så här får du inte göra”, smäller igen bildörrarna och drar iväg med henne. Innan han åker kastar han iväg hennes skor in i en dunge. Sedan fullbordar han sitt brott och dumpar henne på en plats, där han vet att ingen kommer att hitta henne. Sedan ställer han bilen på sjukhusparkeringen, åker till PK för att varva ner, med rivsår i ansiktet och leriga kläder och kan inte låta bli att säga: ”Vad har jag gjort”, ”Vad har jag gjort”.
Av alla personer som har misstänkts genom årens lopp blir jag nu alltmer övertygad om att det är PU som är GM. Förmodligen har han gått ikapp Helena, börjat stöta på henne i skogsdungen, men något går snett, hon ramlar bakåt, slår huvudet i en sten och svimmar av. Han får panik, sticker och hämtar en bil, drar in henne i bilen, hon vaknar och säger: ”Så här får du inte göra”, smäller igen bildörrarna och drar iväg med henne. Innan han åker kastar han iväg hennes skor in i en dunge. Sedan fullbordar han sitt brott och dumpar henne på en plats, där han vet att ingen kommer att hitta henne. Sedan ställer han bilen på sjukhusparkeringen, åker till PK för att varva ner, med rivsår i ansiktet och leriga kläder och kan inte låta bli att säga: ”Vad har jag gjort”, ”Vad har jag gjort”.
Det är här det blir problem för mig med PU.. han går efter henne för att sedan skaffa en bil.. Som han ställer på sjukhusparkeringen... Samt att i ditt scenario som var det en olycka, att hon svimmar, han hämtar bilen för att sedan avsluta Helena.. varför inte bara dra? Om du får panik efter att hon svimmat. Varje inte avsluta det innan du hämtar bilen..
Samt det är väldigt stort fokus på rivsåren i ansiktet vilket vi faktiskt inte riktigt vet.. det är liksom ingen som kan intyga det även om man gärna hade velat.
Samt jag kan inte heller släppa att om det vore denna PU så hade nog någon höjt rösten kring denna person om han nu är den som ryktet säger.. Känns ju ändå som att någon borde titta lite extra på honom. Polisen hade ju kartlagt alla som var på torget och inne på Stadshotellet. Nästan alla som varit misstänkta har inte riktigt haft någon relation till Helena. Om PU hälsat på Helena och är den han är så att säga. Hade inte han pekats ut ganska snabbt när man letade efter en ensam GM som varit på Stadshotellet och kanske gått efter Helena.. jag menar att en av dem som polisen misstänkte hade varit på Stadshotellet och typ tittat på Helena och det räckte för att han skulle bli misstänkt. De letade ju verkligen efter en ensam GM som kan ha gått efter Helena..
Samt jag har svårt att se att man kan genomföra detta brott själv. Och fall man kan det så krävs det att bilen är plats redan ifrån att Helena lämnar torget.
Personligen så misstänker jag att hon fick skjuts redan ifrån torget av vänner som hon känner.