2023-05-07, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321

Av alla personer som har misstänkts genom årens lopp blir jag nu alltmer övertygad om att det är PU som är GM. Förmodligen har han gått ikapp Helena, börjat stöta på henne i skogsdungen, men något går snett, hon ramlar bakåt, slår huvudet i en sten och svimmar av. Han får panik, sticker och hämtar en bil, drar in henne i bilen, hon vaknar och säger: ”Så här får du inte göra”, smäller igen bildörrarna och drar iväg med henne. Innan han åker kastar han iväg hennes skor in i en dunge. Sedan fullbordar han sitt brott och dumpar henne på en plats, där han vet att ingen kommer att hitta henne. Sedan ställer han bilen på sjukhusparkeringen, åker till PK för att varva ner, med rivsår i ansiktet och leriga kläder och kan inte låta bli att säga: ”Vad har jag gjort”, ”Vad har jag gjort”.

Det är här det blir problem för mig med PU.. han går efter henne för att sedan skaffa en bil.. Som han ställer på sjukhusparkeringen... Samt att i ditt scenario som var det en olycka, att hon svimmar, han hämtar bilen för att sedan avsluta Helena.. varför inte bara dra? Om du får panik efter att hon svimmat. Varje inte avsluta det innan du hämtar bilen..

Samt det är väldigt stort fokus på rivsåren i ansiktet vilket vi faktiskt inte riktigt vet.. det är liksom ingen som kan intyga det även om man gärna hade velat.

Samt jag kan inte heller släppa att om det vore denna PU så hade nog någon höjt rösten kring denna person om han nu är den som ryktet säger.. Känns ju ändå som att någon borde titta lite extra på honom. Polisen hade ju kartlagt alla som var på torget och inne på Stadshotellet. Nästan alla som varit misstänkta har inte riktigt haft någon relation till Helena. Om PU hälsat på Helena och är den han är så att säga. Hade inte han pekats ut ganska snabbt när man letade efter en ensam GM som varit på Stadshotellet och kanske gått efter Helena.. jag menar att en av dem som polisen misstänkte hade varit på Stadshotellet och typ tittat på Helena och det räckte för att han skulle bli misstänkt. De letade ju verkligen efter en ensam GM som kan ha gått efter Helena..

Samt jag har svårt att se att man kan genomföra detta brott själv. Och fall man kan det så krävs det att bilen är plats redan ifrån att Helena lämnar torget.

Personligen så misstänker jag att hon fick skjuts redan ifrån torget av vänner som hon känner.
Citera
2023-05-07, 11:15
Medlem
Låt oss ponera att detta har hänt:

PU följer efter Helena, går ikapp henne, lägger armen om henne och tror att hon gillar det. Helena stöter undan PU, han blir förbannad, drar ner henne i buskaget och våldtar henne. I tumultet tappar hon skorna och en ring. Under våldtäkten stryper han henne till döds för att hon gjort motstånd. När han efteråt inser vad han har gjort letar han reda på en kompis som har bil eller så har egen bil som han hämtar och sedan lämnar på sjukhusparkeringen efter att kroppen har dumpats på en plats, där ingen någonsin kan hitta henne. Därefter går han till efterfesten, smutsig på kläderna, med rivsår i ansiktet och upprepar: ”Vad har jag gjort?, vad har jag gjort?”.

Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Det är här det blir problem för mig med PU.. han går efter henne för att sedan skaffa en bil.. Som han ställer på sjukhusparkeringen... Samt att i ditt scenario som var det en olycka, att hon svimmar, han hämtar bilen för att sedan avsluta Helena.. varför inte bara dra? Om du får panik efter att hon svimmat. Varje inte avsluta det innan du hämtar bilen..

Samt det är väldigt stort fokus på rivsåren i ansiktet vilket vi faktiskt inte riktigt vet.. det är liksom ingen som kan intyga det även om man gärna hade velat.

Samt jag kan inte heller släppa att om det vore denna PU så hade nog någon höjt rösten kring denna person om han nu är den som ryktet säger.. Känns ju ändå som att någon borde titta lite extra på honom. Polisen hade ju kartlagt alla som var på torget och inne på Stadshotellet. Nästan alla som varit misstänkta har inte riktigt haft någon relation till Helena. Om PU hälsat på Helena och är den han är så att säga. Hade inte han pekats ut ganska snabbt när man letade efter en ensam GM som varit på Stadshotellet och kanske gått efter Helena.. jag menar att en av dem som polisen misstänkte hade varit på Stadshotellet och typ tittat på Helena och det räckte för att han skulle bli misstänkt. De letade ju verkligen efter en ensam GM som kan ha gått efter Helena..

Samt jag har svårt att se att man kan genomföra detta brott själv. Och fall man kan det så krävs det att bilen är plats redan ifrån att Helena lämnar torget.

Personligen så misstänker jag att hon fick skjuts redan ifrån torget av vänner som hon känner.
Citera
2023-05-07, 12:21
Medlem
Citat:
Låt oss ponera att detta har hänt:

PU följer efter Helena, går ikapp henne, lägger armen om henne och tror att hon gillar det. Helena stöter undan PU, han blir förbannad, drar ner henne i buskaget och våldtar henne. I tumultet tappar hon skorna och en ring. Under våldtäkten stryper han henne till döds för att hon gjort motstånd. När han efteråt inser vad han har gjort letar han reda på en kompis som har bil eller så har egen bil som han hämtar och sedan lämnar på sjukhusparkeringen efter att kroppen har dumpats på en plats, där ingen någonsin kan hitta henne. Därefter går han till efterfesten, smutsig på kläderna, med rivsår i ansiktet och upprepar: ”Vad har jag gjort?, vad har jag gjort?”.

Ja det är ett möjligt scenario men tesen är fortfarande att en GM har följt efter Helena och det är en våldtäkt som spårar ur.. denna GM har en vän med en bil eller skaffar en bil själv.. detta funkar lika väl med MMPG.

Det är lite därför jag är emot det scenariot pga av att det känns som man utgått ifrån två teser men ingen av dem har riktigt fungerat.

Det ena scenariot är att Helena gick hem och av en slump stötte på sin GM.. det andra är att GM ska ha följt efter Helena ifrån torget eller var med på stadshotellet men följt efter henne..

Och jag får känslan av att anledningen till att man inte har löst brottet är delvis pga av brister i utredningen men framförallt att man utgick precis ifrån början att det var tes 1 och sen när det inte funkade tes 2.

Ska man få in PU som GM så är det mest för att man vill ha in PU som GM sen får alla detaljer lösa sig själva.

För om han skaffade en kompis. Så måste det vara den bästa vännen i hela världen som väljer att ställa upp för sin polare att gömma undan ett lik efter att PU våldtagit i stort sätt en okänd kvinna.. sen välja att vara tyst om det i över 30år. I en liten stad.. Vad tjänar den polaren på en sån blind lojalitet? Du dras in i en mordutredning med enbart något att förlora och inget att vinna.. du känner dig ju inte medskyldig till brottet då du egentligen inte gjort något.. och ditt brott är mot giftesfriden som senare inte kommer ge dig något straff alls.. för om någon skulle komma och fråga dig så tvekar du ju inte på att skylla över allt på den personen som egentligen ligger bakom för att rädda ditt eget skinn....

Sen så tror jag att Helenas tillhörigheter föll ut när man skulle lyfta in henne i baksätet på bilen, gällande skorna är det svårt men jag misstänker att det antingen var ivägen när man skulle bära henne till bilen alternativt när man skulle gå tillbaka och köra runt bilen så låg dom där och GM tar upp dom och slänger iväg dem..

Utöver det så tror jag allt gick väldigt, väldigt snabbt ifrån att själva gärningen inträffat till att hon med största sannolikhet dumpades i Vänern för det är den den sjön som är närmast och det skedde egentligen pga av att det var det första man tänkte på.. Jag utgår liksom ifrån att det inte finns så mycket tankar utan det mesta sker i panik och tunnelseende.. jag tror inte det fanns en tanke på att dumpa henne på en plats där ingen någonsin kommer hitta henne.. utan det var ren tur att hon sjönk och att Vänern är en såpass stor och djup sjö.. det var egentligen de enda smarta GM/GMs gjort.. och det var nog mest ren tur. Jag tror allt bara varit tur nämligen, jag tror som sagt inte att det funnits så många baktankar kring något.. jag tror faktiskt inte heller på att det är en våldtäkt som spårar ur. Jag tror faktiskt det var ett bråk som spårade ur. Oavsett GM. Jag tror man utgår ifrån att det är något sexuellt då Helena är en ung tjej.. men jag tror det handlar om ett bråk mer än något sexuellt motiv.. jag tror även om det hade varit en våldtäkt och GM inte har en relation till Helena så blir hon lämnad på plats. DNA var inget man tänkte på 92 och GM hade lika gärna kommit undan även om de hittat henne i skogsdungen dagen efter.. nästan ännu bättre då ingen hade sett bilen på cykelvägen osv.. utan hon hade bara hittats död, visst många, många år senare med DNA teknik så kanske mördaren funnits pga av det men det är inte säkert utan det handlar ju om vilka fynd man hade kunnat hitta på kroppen men det är fortfarande svårt och samla DNA bevis var inget polisen heller letade efter 92, detta var liksom innan OJ Simpson.

Utan man hade mest tur, polisen var inte vana med mordutredningar, den tekniska bevisningen slarvades med, kontrollförhör med hennes vänner gjordes inte förrän senare eller så dubbelkollade man inte deras alibin osb... så när man började använda en annan teori om att det kanske inte var en okänd GM men då var det liksom försent då alla kan hävda att de inte minns något eller att det var så längesen..

Lite så tänker jag
Citera
2023-05-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
GM lever, och frodas?
Därför kan man lösa fallet tror jag!
Lyft på rätt stenar bara…en envis snut släpper inte detta helt enkelt🧐

Jo.. jag tror GM/GMs lever.. jag tror som sagt att flera misstänker och vissa vet nog mer än de tror också.. någon måste med åren förstått vem eller hur det gick till..
Citera
2023-05-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja det är ett möjligt scenario men tesen är fortfarande att en GM har följt efter Helena och det är en våldtäkt som spårar ur.. denna GM har en vän med en bil eller skaffar en bil själv.. detta funkar lika väl med MMPG.

Det är lite därför jag är emot det scenariot pga av att det känns som man utgått ifrån två teser men ingen av dem har riktigt fungerat.

Det ena scenariot är att Helena gick hem och av en slump stötte på sin GM.. det andra är att GM ska ha följt efter Helena ifrån torget eller var med på stadshotellet men följt efter henne..

Och jag får känslan av att anledningen till att man inte har löst brottet är delvis pga av brister i utredningen men framförallt att man utgick precis ifrån början att det var tes 1 och sen när det inte funkade tes 2.

Ska man få in PU som GM så är det mest för att man vill ha in PU som GM sen får alla detaljer lösa sig själva.

För om han skaffade en kompis. Så måste det vara den bästa vännen i hela världen som väljer att ställa upp för sin polare att gömma undan ett lik efter att PU våldtagit i stort sätt en okänd kvinna.. sen välja att vara tyst om det i över 30år. I en liten stad.. Vad tjänar den polaren på en sån blind lojalitet? Du dras in i en mordutredning med enbart något att förlora och inget att vinna.. du känner dig ju inte medskyldig till brottet då du egentligen inte gjort något.. och ditt brott är mot giftesfriden som senare inte kommer ge dig något straff alls.. för om någon skulle komma och fråga dig så tvekar du ju inte på att skylla över allt på den personen som egentligen ligger bakom för att rädda ditt eget skinn....

Sen så tror jag att Helenas tillhörigheter föll ut när man skulle lyfta in henne i baksätet på bilen, gällande skorna är det svårt men jag misstänker att det antingen var ivägen när man skulle bära henne till bilen alternativt när man skulle gå tillbaka och köra runt bilen så låg dom där och GM tar upp dom och slänger iväg dem..

Utöver det så tror jag allt gick väldigt, väldigt snabbt ifrån att själva gärningen inträffat till att hon med största sannolikhet dumpades i Vänern för det är den den sjön som är närmast och det skedde egentligen pga av att det var det första man tänkte på.. Jag utgår liksom ifrån att det inte finns så mycket tankar utan det mesta sker i panik och tunnelseende.. jag tror inte det fanns en tanke på att dumpa henne på en plats där ingen någonsin kommer hitta henne.. utan det var ren tur att hon sjönk och att Vänern är en såpass stor och djup sjö.. det var egentligen de enda smarta GM/GMs gjort.. och det var nog mest ren tur. Jag tror allt bara varit tur nämligen, jag tror som sagt inte att det funnits så många baktankar kring något.. jag tror faktiskt inte heller på att det är en våldtäkt som spårar ur. Jag tror faktiskt det var ett bråk som spårade ur. Oavsett GM. Jag tror man utgår ifrån att det är något sexuellt då Helena är en ung tjej.. men jag tror det handlar om ett bråk mer än något sexuellt motiv.. jag tror även om det hade varit en våldtäkt och GM inte har en relation till Helena så blir hon lämnad på plats. DNA var inget man tänkte på 92 och GM hade lika gärna kommit undan även om de hittat henne i skogsdungen dagen efter.. nästan ännu bättre då ingen hade sett bilen på cykelvägen osv.. utan hon hade bara hittats död, visst många, många år senare med DNA teknik så kanske mördaren funnits pga av det men det är inte säkert utan det handlar ju om vilka fynd man hade kunnat hitta på kroppen men det är fortfarande svårt och samla DNA bevis var inget polisen heller letade efter 92, detta var liksom innan OJ Simpson.

Utan man hade mest tur, polisen var inte vana med mordutredningar, den tekniska bevisningen slarvades med, kontrollförhör med hennes vänner gjordes inte förrän senare eller så dubbelkollade man inte deras alibin osb... så när man började använda en annan teori om att det kanske inte var en okänd GM men då var det liksom försent då alla kan hävda att de inte minns något eller att det var så längesen..

Lite så tänker jag
Jag tänker som du. Dessutom är det den absolut enklaste förklaringen utan några konspirationsteorier och konstiga sammansättningar av folk som inte skulle ha täckt upp för varandra när en person dör. Detta var något som råkade hända i tillfälligt vredesmod under påverkan av alkohol. Besluten som togs efter Helenas död skedde under panik och stesspåslag. Inte genomtänkt utan gm ville bara ha detta ogjort, därför gömmer och glömmer han/de henne. Gm som jag tror är BW har sedan den dagen intalat sig själv att det aldrig har hänt. Som du säger ren tur att de kommit undan.
Citera
2023-05-07, 14:17
Medlem
Vi får hoppas att GM läser vad vi skriver, går till polisen, öppnar sitt hjärta och sina fruktansvärda skuldkänslor, erkänner grovt vållande till annans föd och brott mot griftefriden, så att Helenas familj, hela Mariestad och alla vi runt om i Sverige får den här händelsen ur världen. GM kan sannolikt inte åtalas, eftersom grovt vållande till annans död och griftebridsbrott redan är preskriberat.

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag tänker som du. Dessutom är det den absolut enklaste förklaringen utan några konspirationsteorier och konstiga sammansättningar av folk som inte skulle ha täckt upp för varandra när en person dör. Detta var något som råkade hända i tillfälligt vredesmod under påverkan av alkohol. Besluten som togs efter Helenas död skedde under panik och stesspåslag. Inte genomtänkt utan gm ville bara ha detta ogjort, därför gömmer och glömmer han/de henne. Gm som jag tror är BW har sedan den dagen intalat sig själv att det aldrig har hänt. Som du säger ren tur att de kommit undan.
Citera
2023-05-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Ja jag tror att den enklaste förklaringen är oftast är den som är närmast sanningen..

Jag tror som sagt inte att det finns utplacerade falska vittnen vars syfte är att vilseleda eller att man placerat ut tillhörigheter i efterhand.. det behövs inte för så fort man gör ut i media eller när ryktet går så har alla sett och hört något som kopplas till Helena. Viskningsleken liksom.. folk som vill ha uppmärksamhet och en annan galning med någon härlig konspirationsteori om att det var KGB som låg bakom osv osv...
(Därför jag misstänker hennes vänner också för där är det ovanligt tyst, alla distanserade ifrån henne, nästan som ingen kände henne, ingen hade sett något eller pratat med henne den kvällen, hennes egna vänner liksom).

Så det behövs inte göras så mycket förutom att man behöver vara tysta och kanske, och då menar jag kanske att få någon att ställa upp som falskt alibi; Säg att jag var med dig/säg att jag kom hem vid 03.00, du vet att jag inte är någon mördare men polisen kommer tro att jag gjort det och du vet att jag är oskyldig men för säkerhets skull. Men det behövs egentligen inte, för om jag säger att jag med någon men säg ändrar mig till att jag åkte hem så kan jag bara skylla på att det var längesen. Samt att man kontrollförhörde inte Helenas vänner tillräckligt och jag har svårt att tro att det dubbelkollade deras alibin så det verkligen stämde överens med deras egna utsagor, med tanke på att de inte var misstänkta så utgick man nog ifrån att de talade sanning..

Du behöver liksom inte ljuga mer än nödvändigt då du bara kan skylla på tiden i sig..

Kan t.om tänka mig att Polisen för sa sig till flera gånger också, "Johan sa att du var med Kalle under kvällen, jag utgår ifrån att ni åkte hem?
"-Ja exakt så var det..." (Du behöver inte ens ljuga utan de utgår ifrån att du inte hade något med något att göra).

Jag tror inte heller man behöver be folk vara tysta utan tystnadskulturen bara uppstår av sig själv... Helenas vänner står brevid och ingen vill vara den som höjer rösten.. jag tänker liksom att fasaden skulle brista och helt plötsligt så skulle alla veta och ryktet skulle gå.. så GM behöver inte göra speciellt mycket här heller.

Och jag tror du har helt rätt i att alla beslut som togs den kvällen var under en enorm stress, panik, andrenalin och man var egentligen inte speciellt noga eller speciellt bra heller för den delen.. hade man sett det på film så hade de framstått som enormt klumpiga och inte speciellt kyliga eller några erfarna brottslingar utan det hade sett väldigt klumpigt och fruktansvärt amatörmässigt ut.. som sagt det enda "smarta" beslutet var att dumpa kroppen i en så pass stor vattenyta som gjorde det svårt att hitta henne men det var inte någon baktanke eller någon djupare mening med det, planen var inte att Helena aldrig skulle återfinnas utan planen var att bli av med kroppen på något sätt. Och sjön är där och det var där man hade en båt så det blev liksom planen...

För om man tänker sig in i situationen. Du har precis dödat en människa.. i stort sätt på fyllan och det var inte meningen att det skulle gå så här långt.. du ska nu frakta och föra bort en kropp.. du är rädd för att solen börjar gå upp. Det börjar ljusna.. panikångest,stress, andrenalin samt tunnelseende! Av någon anledning så måste du få bort kroppen...

Springer du ner till stan och hämtar en bil? Du har ju redan gjort brottet, varför inte bara springa därifrån och gömma dig utan du känner ett behov av att forsla och föra bort kroppen (Varför? Jo för du känner personen... Du har en relation till ditt offer, det sker inte om du inte har en relation till offret.. desto slarvigare brottsplats eller desto slarvigare fyndplats desto längre distans mellan offer och GM. Hade hon blivit kidnappad och hittad i skogen så kanske jag hade köpt att GM hade täckt över henne med något men bara det hade indikerat på att det fanns en koppling mellan dem.. eller att han hade känt något för henne.. men annars så bryr de sig sällan om offret. Utan det är utkastat i skogen lämnat på plats).

Samt att om du inte har en bil i anslutning till själva gärningen så måste du alltså få tag i en bil.. har du verkligen den tiden? Eller rättare sagt den upplevda tiden, solen börjar gå upp, det börjar ljusna, risken att bli sedd.. paniken och stressen återigen. Här är inte tiden din vän...
Jag utgår ifrån att denna person inte har sån erfarenhet och kunskap, kyla som krävs för att lämna offret, gå helt lugnt genom stan, hämta bilen och sen fixa allt efteråt.. GM måste ju vara ganska rädd att någon ska se dig eller att någon ska se Helena ligga där under tiden du hämtar bilen.. hade du verkligen tagit den risken att åka tillbaka nu när du äntligen kommit därifrån..

Eller har du en polare du kan ringa/komma hem till som du delvis litar så mycket på att han kommer hjälpa dig, samt att han måste ju lita blint på dig för att han dras nu in i en mordutredning där han egentligen bara har saker att förlora..

Jag har inga såna vänner som bara rent blint hjälper mig att forsla bort ett lik om jag behöver.. om man inte är med i Sopranos har man nog sällan det...
Citera
2023-05-07, 15:18
Medlem
PK är ju kriminell sedan han var barn, slog ju bland annat ihjäl sin bror Johnny. Vet inte hur mycket man kan lita på honom.

Dock kan jag tro att PU kan vara skyldig då han vid denna tidpunkt gick på anabola och då kan man ju blir aggressiv.

Citat:
Den här tråden lever vidare, tack vare många kloka och duktiga privatdetektiver, där många också har mycket god person- och lokalkännedom. Jag läser tråden från och till och hoppas innerligt att fallet blir löst. Även jag tror att GM lever, men har lämnat Mariestad bakom sig, men självklart läser han också den här tråden för att se vart misstankarna pekar.

Av alla personer som har misstänkts genom årens lopp blir jag nu alltmer övertygad om att det är PU som är GM. Förmodligen har han gått ikapp Helena, börjat stöta på henne i skogsdungen, men något går snett, hon ramlar bakåt, slår huvudet i en sten och svimmar av. Han får panik, sticker och hämtar en bil, drar in henne i bilen, hon vaknar och säger: ”Så här får du inte göra”, smäller igen bildörrarna och drar iväg med henne. Innan han åker kastar han iväg hennes skor in i en dunge. Sedan fullbordar han sitt brott och dumpar henne på en plats, där han vet att ingen kommer att hitta henne. Sedan ställer han bilen på sjukhusparkeringen, åker till PK för att varva ner, med rivsår i ansiktet och leriga kläder och kan inte låta bli att säga: ”Vad har jag gjort”, ”Vad har jag gjort”.
Citera
2023-05-07, 18:47
Avslutad
Ni är hjältar som fortsätter försöka lösa detta mord! Nån polis måste ju kunna göra något
Citera
2023-05-07, 22:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vi får hoppas att GM läser vad vi skriver, går till polisen, öppnar sitt hjärta och sina fruktansvärda skuldkänslor, erkänner grovt vållande till annans föd och brott mot griftefriden, så att Helenas familj, hela Mariestad och alla vi runt om i Sverige får den här händelsen ur världen. GM kan sannolikt inte åtalas, eftersom grovt vållande till annans död och griftebridsbrott redan är preskriberat.

Det är några saker att hålla ordning på här.

1) Om förövaren var under 21 år när Helena bragdes om livet - vilket i vart fall PU var - löpte preskriptionstiden för mord ut redan 2007 (alltså 15 år efter mordet). Den här personen kan således problemfritt titta in hos polisen och berätta vad som hände utan minsta påföljd: Ingen anhållan, inga förhör. Ingenting.

2) Om förövaren var över 21 när Helena bragdes om livet, är den personen möjlig att dömas för mord.

3) Om förövaren var över 21 när Helena bragdes om livet och skulle titta in hos polisen och hävda det preskriberade brottet "Vållande till annans död", är det inte alls ofarligt för förövaren att göra detta. Jag kan lova att polisen kommer att försöka att få den personen fälld för mord, vilket kommer att leda till att polisen kommer att anhålla personen ifråga - vilket kommer att få konsekvensen att vederbörande får ett helvete på det sociala planet: Alla kommer att få veta.

I övrigt är jag helt övertygad om att gärningsmannen är tillräckligt sjuk i huvudet för att aldrig - inte ens på sin dödsbädd - bekänna brottet.
Citera
2023-05-07, 22:38
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Köp inte en lott!

Fel, fel fel fel i allt du skriver förutom i dina sista meningar. Du vet inte mycket om psykopater och sånt skit... Du kan ingenting om sådant, för då hade du inte skrivit så.

Bättre du håller käft för då åtminstone vilseleder du inte folk med dina korkade åsikter eller har du en agenda att blåsa folk så är du inte ens i närheten av att lyckas.

Kom med något trovärdigt konstruktivt om du vill säga något.

Du liksom slösar bara bort människors tid med en massa skit-skriverier... Tid som folk kunnat gjort något roligare/vettigare av istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det fungerar tvärtom, en person som ljuger och spelar teater kan lätt av misstag spela lite för mycket och överdriva.

Det där utbrottet i rätten känns inte alls äkta, alltför överdrivet för att vara det.

Btw! Jag har inga som helst problem att se en konstellation på tre gm i detta fallet.

Okey, men kom med något "trovärdigt och konstruktivt" själv , om du tycker jag ägnar mig åt "skit skriverier."

NU har du inga som helst problem med tre gm strax efter mina PU inlägg. Så det var tydligen inga "skit -skriverier".

Hur skall du ha det ? Lägg fram ett scenario själv nu någon gång då, involverande dessa tre GM. Vilka är dessa då ? Hur gick det till ?
Citera
2023-05-07, 22:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
/.../Fattar inte varför PU skulle snurra omkring vid sjukhuset? Vad tror du är själva meningen med det och vart skulle han då ha Helena?
Är lite trög tror jag.
Han är ju oavsett också en personlighet som är intressant i fallet. Det som får mig att tveka kring honom är PKs framfart. Tror han vill sätta dit PU och det skulle han inte behöva göra här om han hade kött på benet. Här kan han göra livet surt för sin Fd vän men det är polisen han skulle kontaktat OCH kunna presentera bärande argument, bevisning, för.

PK hävdar ju att han kontaktade polisen och att han fick prata med GW Persson - och att Rikskrim kom ner på direkten. PK hävdar också att han fick uppfattningen att polisen inte konfronterade PU med uppgifterna som han hade lämnat. Inte så konstigt då om PK till slut droppade det mesta (dock inte allt!) av det som han vet i tråden!
Senast redigerad av Ugglan. 2023-05-07 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in