Citat:
Fanns det någon öht som hade motiv att döda Helena? Vi kan nog vara överens om att det som hände inte hade någonting med en motivbild att göra utan det var någonting som hände som inte var meningen. Om personen som orsakar Helena hennes död är en nära vän så gör han såklart allt för att dölja att han är skyldig! Det är inte fängelse han fruktar utan den sociala biten... BW liv skulle vara slut om det blev bevisat att han orsakade HA död och gömde henne, ljög och höll god min. Han kan inte berätta nu, han skulle ha tagit rätt beslut då när det hände.
Jag är nog mer av åsikten att BW skulle vara kapabel att döda för Helena snarare. Detta visar han upp i rätten och det tror jag inte är möjligt att fejka, och därmed kalkylera iskallt med risken att bli lagförd för mordhot som har bevittnats av hur många som helst.
BW hade inget som helst motiv att döda Helena. Han var hennes vän och vad jag kan tro, mer beskyddare. Det är inte möjligt som nära vän, utan någon som helst förhistoria av passion eller svartsjuka med offret att begå ett sådant hastigt påkommet brott. Jag har aldrig hört talas om något sådant. Nej. Jag får inte ihop det.
Nej, du har rätt när du säger närstående som haft ihjäl en familjemedlem, detta har man ju hört förut om, att en bror eller syster os v gjort något. Men det är en helt annan bindning och dynamik i det en just en vän. Det kan handla då om arv o sv , och då är inte sällan välplanerade dåd det handlar om.
BW hade inget som helst motiv att döda Helena. Han var hennes vän och vad jag kan tro, mer beskyddare. Det är inte möjligt som nära vän, utan någon som helst förhistoria av passion eller svartsjuka med offret att begå ett sådant hastigt påkommet brott. Jag har aldrig hört talas om något sådant. Nej. Jag får inte ihop det.
Nej, du har rätt när du säger närstående som haft ihjäl en familjemedlem, detta har man ju hört förut om, att en bror eller syster os v gjort något. Men det är en helt annan bindning och dynamik i det en just en vän. Det kan handla då om arv o sv , och då är inte sällan välplanerade dåd det handlar om.