2023-05-07, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Nej du har fel.
Karma är ett centralt begrepp inom österländsk religion och filosofi. I filosofiskt eller i religiöst hänseende syftar karma till en så kallad lag om orsak och verkan. Då en varelse agerar med tankar, känslor och handlingar lämnas ett spår både på omgivningen och i den egna organismen.

Karma är energier, universum glömmer aldrig. Det spelar ingen roll om någon sekt anser att någon som har raggat upp en fjortis förtjänar stryk, de personerna som utövar misshandeln av mannen drabbas av karma.

Patrik och Sara förstör folks liv, inte bara för de uthängda. Dessa två har som avsikt att förstöra för någon och samtidigt njuta av det så att såna som du ska få tillfredställelse.Medans de uthängda hade bara tänkt att bryta emot normer & lagar satta av människor och kränker inte någons rättigheter.
Senast redigerad av 60minuter 2023-05-07 kl. 09:39.
Citera
2023-05-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Kan du inte svara som en vuxen?

Nedan skrev du till Gynekologstol som svar när han berättade att han inte ångrar att han hade sex som minderårig.
Eller du har aldrig hävdat att man är "fucked up" osv?

Varför hävdar du då att jag har skrivit detta? "för att man inte ångrar sexet man hade som minderårig, som SVT1970 hävdar"

Sluta lägga dig i om du inte kan hålla reda på vem som skriver vad.
Citera
2023-05-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Karma är energier, universum glömmer aldrig. Det spelar ingen roll om någon sekt anser att någon som har raggat upp en fjortis förtjänar stryk, de personerna som ger utövar misshandeln av mannen drabbas av karma.

Patrik och Sara förstör folks liv, inte bara för de uthängda. Dessa två har som avsikt att förstöra för någon och samtidigt njuta av det så att såna som du ska fä tillfredställelse.Medans de uthängda hade bara tänkt att bryta emot normer & lagar inte någons rättigheter.

Du missade en liten sak där. Barn har rättigheter att inte bli våldtagna och Dumpen gör ett kanonjobb att exponera dessa sjuka individer som vill våldta barn.
Citera
2023-05-07, 09:47
Medlem
Citat:
Varför hävdar du då att jag har skrivit detta? "för att man inte ångrar sexet man hade som minderårig, som SVT1970 hävdar"

Sluta lägga dig i om du inte kan hålla reda på vem som skriver vad.
Du skrev att orsaken till Gynekologstols försvar av pedofiler var för att han inte ångrade att han hade sex som minderårig. Det har jag förklarat några gånger nu.

Nej, du är för blåst för att diskutera med så du får sista ordet. Du håller inte ens koll på vad du SJÄLV skriver och då blir det jobbigt för alla. Detta var troligtvis det du var ute efter för ingen kan vara så jävla dum i huvudet som du verkar vara.
Citera
2023-05-07, 10:15
Avslutad
Citat:
Karma är energier, universum glömmer aldrig. Det spelar ingen roll om någon sekt anser att någon som har raggat upp en fjortis förtjänar stryk, de personerna som utövar misshandeln av mannen drabbas av karma.

Och gäddan som blir misshandlad eller uthängd blir det pga sin egen karma.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-05-07 kl. 10:17.
Citera
2023-05-07, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Och gäddan som blir misshandlad eller uthängd blir det pga sin egen karma.

Vad är det som skulle vara dålig karma om två personer som är attraherade av varandra har sex så länge ingens rättigheter kränks? Lägg den överdrivna moralen åt sidan, hur kan man drabbas av karma när det är någon båda njuter av och vill?
Citera
2023-05-07, 10:30
Avslutad
Citat:
Vad är det som skulle vara dålig karma om två personer som är attraherade av varandra har sex så länge ingens rättigheter kränks? Lägg den överdrivna moralen åt sidan, hur kan man drabbas av karma när det är någon båda njuter av och vill?

Ja, det får du väl fråga universum?

Allt som händer i ditt liv är din karma. Blir en pedofil uthängd och misshandlad så är det hans karma.
Citera
2023-05-07, 11:32
Medlem
Citat:

Allt som händer i ditt liv är din karma. Blir en pedofil uthängd och misshandlad så är det hans karma.
Och de som misshandlar honom fyller på med massa positiv karma då antar jag?
Citera
2023-05-07, 12:37
Bannlyst
Citat:

Det håller jag med om. Allt som händer förtjänar man till viss del,även om det är svårt acceptera. Däremot så har jag svårt att se att man skulle få dålig karma för att man bryter emot samhällets lagar & normer .Man kränker ingen genom att ha sex via samtycke.

Bara för det enligt lagen kallas våldtäkt är det inte alla gånger en våldtäkt. Personligen tycker jag det är väldigt gammalmodigt att kalla det för våldtäkt.Sara skriker hela tiden ” du är här för att bestämma våldtäkt ” är så trött på den kärringens röst ..
Senast redigerad av 60minuter 2023-05-07 kl. 12:42.
Citera
2023-05-07, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Och de som misshandlar honom fyller på med massa positiv karma då antar jag?

Nej De kommer någon gång när de minst anar det få betala för det. I detta livet eller nästa , allt beror på hur mycket dålig karma man har med sig sedan förra livet. Skulle inte bli förvånad om de som misshandlade Tweedy råkar ut för något för eller senare.
Citera
2023-05-07, 13:33
Medlem
Citat:
Nej De kommer någon gång när de minst anar det få betala för det. I detta livet eller nästa , allt beror på hur mycket dålig karma man har med sig sedan förra livet. Skulle inte bli förvånad om de som misshandlade Tweedy råkar ut för något för eller senare.
Då är vi eniga :-)
Citera
2023-05-07, 17:08
Avslutad
Citat:
Är det här någon sorts knep du använder där du svara på något helt annat än det jag skriver? Eller är du helt enkelt som jag misstänker efterbliven och du gör bara så gott du kan. Om det är så som jag tror ber jag naturligtvis om ursäkt. Bra att du försöker, styrkekram.
Tja, du verkar ju tycka att din magkänsla är viktigare än vad forskningen säger.

Jag frågade dig tidigare varför forskningen som har gjorts inte går att applicera på Dumpen, men den frågan svarade du inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in