Kenneth Greggs uppdatering, den stora tystnaden inför den kommande offensiven har infunnit sig, knappt något läcker ut om vad som händer.
Citat:
07.05.2023 uppdateringen. Frontlinjerna är oförändrade förutom vid Avdiivka där vi brutit igenom turisternas linjer syd om staden. Hur mycket område vi tagit tillbaka är ännu oklart, attacken kan också vara en nålsticksoperation för att öka den psykiska pressen på turisterna. The fog of war har lagt sig tätt ju närmare starten på storoffensiven vi kommer. Även de stora uppdateringssidorna har börjat hålla tillbaka och deras rapportering är nästan rappakalja (militaryland, deepstatemap, etc).
Kring Bakhmut är det inga förändringar förutom en ännu mer intensifierad teater mellan Mästerkocken, Chetchenerna och försvarsministeriet. Min åsikt är att mästerturistledaren inte vet vad han skall göra och därför dragit sig tillbaka och tillåter en öppen strid för att se vem som är the "last standing". Då blir det som Abba i tiderna sjöng; the winner take it all.
Attacken , om vi nu kan kalla det så, mot Kreml tror jag inte var ett verk av FSB eller oss. De ända som skulle ha ngt att vinna på en sådan skrämselattack är den väpnade motståndsrörelsen i turistlandet. Alla bränder runt om kring landet är inte heller vårt arbete så jag tror att Kreml har fått ett nytt problem. Om man beaktar hur bra FSB tidigare varit att spåra upp och oskadliggöra dessa sk interna fiender och nu inte har några resultat kan bero på 2 ting; att motståndet är proffisionellt arrangerat och organiserat kan bero på militär proffsighet eller för det andra att delar av FSB själva är involverade. Svaret kommer vi att få efter kriget.
Det har varit många kommentarer på min FB sida om ungä män med dyra bilar ute i Europa. Idag kan jag avslöja hur detta är möjligt. Där är en liten grupp med journalistisk bakgrund som vi hjälpt lite ekonomiskt från de 10 USD anti-korruptions medel ni skänkt. Vi tog beslutet att avslöja just detta fall enär det är verkligen vridigt och morallöst.
Företaget heter AUTO DESK COMPANY och är registrerat i Georgien. Deras business är att sälja bilar, framför allt då pick ups till turisternas arme' eller till turisternas sk volentärer. Dessa bilar hjälper till att transportera turisternas ammunition och soldater till kontaktlinjen. Man hjälper alltså till med att radera våra soldater.
Vi har varit i kontakt med en av personerna i företaget och hans enda komentar var : this is my life and I make money so I can survive the war.
Hur gör man då? Tyvärr är det för enkelt, man registrerar sig som volenter, köper sig ett intyg om att man måste lämna landet temporärt pga att hämta humantarian hjälpprodukter, åker iväg och lever tryggt och gott i 6 månader. Därefter kommer man tillbaka och köper sig ett nytt dokument. Vi håller nu på att formulera en anmälan till åklageämbetet för att testa hur involverade de själva kan var.
Jag tog beslutet att publicera denna story eftersom vi har tonvis med bevis på just detta företag och vi VET att liknande pågår i EU länder. Så ni som noterat dessa unga/medelåldriga män i era städer; det KAN med stor sannolikhet vara personer som utnyttjar korruptionen till att dra sig undan mobilisering samt idkar handel med turisterna. i ärlighetens namn skall också påpekas att det finns folk som är utomlands helt lagligt och ärligt MEN vi måste få ut information om denna verksamhet.
SLAVA UKRAINI
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440