2023-05-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nu var det du som påstod att skattetrycket sänks under denna högerregering och då är det du som har bevisbördan för det. Att peka på en skatt som har sänkts säger inget om hur det totala skattetrycket påverkas när du inte ens känner till att andra skatter har höjts.

Du är helt enkelt bara totalt okunnig.

Nej, jag har påstått att skatter har sänkts. Och mig veterligen har inga skatter höjts. Läs om, läs rätt.

Topic: svenska kvinnor är värda att försvar i krig. Ska vi kanske hålla oss topic innan vi får varningar?
Citera
2023-05-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag har påstått att skatter har sänkts. Och mig veterligen har inga skatter höjts. Läs om, läs rätt.

Så du medger nu att du inte har en aning om huruvida skattetrycket som helhet har höjts eller sänkts under denna mandatperiod?

Då är det kanske dags för dig att sluta påstå att en högerregering sänker skatterna så att välvärden inte kan bibehållas pga det.
Citera
2023-05-07, 10:11
Medlem
Citat:
Så du medger nu att du inte har en aning om huruvida skattetrycket som helhet har höjts eller sänkts under denna mandatperiod?

Då är det kanske dags för dig att sluta påstå att en högerregering sänker skatterna så att välvärden inte kan bibehållas pga det.

Seså. Påvisa att Moderaterna har höjt en enda skatt. Jag är idel öra. Jag finner då inget som tyder på det. Utan det enda jag finner är att de har sänkt skatter, vilket ligger helt i linje med deras politik.

Som sagt: läs om, läs rätt. Vi har alltmer som dränerar skattesystemet i Sverige. Att då enbart sänka skatten, kommer givetvis påverka välfärden negativt. Detta borde du kunna räkna ut med lilltån. Redan nu pratas det om "besparingar" på olika arbetsplatser (ja, välfärds-arbetsplatser).

Topic: svenska kvinnor är värda att försvara i händelse av krig. Ska vi försöka hålla oss topic?
Citera
2023-05-07, 10:18
Medlem
Citat:
Seså. Påvisa att Moderaterna har höjt en enda skatt. Jag är idel öra. Jag finner då inget som tyder på det. Utan det enda jag finner är att de har sänkt skatter, vilket ligger helt i linje med deras politik.

Som sagt: läs om, läs rätt. Vi har alltmer som dränerar skattesystemet i Sverige. Att då enbart sänka skatten, kommer givetvis påverka välfärden negativt. Detta borde du kunna räkna ut med lilltån. Redan nu pratas det om "besparingar" på olika arbetsplatser (ja, välfärds-arbetsplatser).

Topic: svenska kvinnor är värda att försvara i händelse av krig. Ska vi försöka hålla oss topic?

Jag kan med lätthet påvisa att en skatt har höjts under denna mandatperiod men jag ser att du redan har byggt upp en reträttväg genom formuleringen "Påvisa att Moderaterna har höjt en enda skatt". Du planerar uppenbarligen säga att det inte är just Moderaterna som drivit fram denna skattehöjning även om denna skatt höjts sedan de bildade regering.

Du är helt enkelt inte ärlig i debatten och fortsätter hävda att skattetrycket sänks under deras styre trots att du har noll koll på om så verkligen sker.
Citera
2023-05-07, 10:23
Medlem
Citat:
Jag kan med lätthet påvisa att en skatt har höjts under denna mandatperiod men jag ser att du redan har byggt upp en reträttväg genom formuleringen "Påvisa att Moderaterna har höjt en enda skatt". Du planerar uppenbarligen säga att det inte är just Moderaterna som drivit fram denna skattehöjning även om denna skatt höjts sedan de bildade regering.

Du är helt enkelt inte ärlig i debatten och fortsätter hävda att skattetrycket sänks under deras styre trots att du har noll koll på om så verkligen sker.

Men visa på den skattehöjningen då. Som Moderaterna står bakom.

Vad jag påstått hela tiden är att skatter sänkts. Och jag inte har sett att Moderaterna har höjt en enda skatt. Och att detta givetvis kommer påverka (och redan påverkar) välfärden negativt.

Topic: svenska kvinnor är värda att försvara vid händelse av krig.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-05-07 kl. 10:29.
Citera
2023-05-07, 10:29
Medlem
Citat:
Men visa på den skattehöjningen då. Som Moderaterna står bakom.

Vad jag påstått hela tiden är att skatter sänkts. Och jag inte har sett att Moderaterna har höjt en enda skatt. Och att detta givetvis kommer påverka (och redan påverkar) välfärden negativt.

Javisst jag kan ge dig exempel om du lovar att inte komma med bortförklaringar om att det "nog inte är moderaterna som drivit detta men att den bara har höjts när de styrt".

Och hur kan du säga att en skattesänkning "påverkar välfärden negativt" utan att känna till skattehöjningar som skett?
Citera
2023-05-07, 10:31
Medlem
Citat:
Javisst jag kan ge dig exempel om du lovar att inte komma med bortförklaringar om att det "nog inte är moderaterna som drivit detta men att den bara har höjts när de styrt".

Ge mig bara källan, så jag kan kontrollera uppgifterna själv. Du vet kanske också att även under sossarnas styre, så styrde sossarna med en borglig budget.

Citera
2023-05-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ge mig bara källan, så jag kan kontrollera uppgifterna själv. Du vet kanske också att även under sossarnas styre, så styrde sossarna med en borglig budget.

Så fort du svarar på mina frågor och dina kommentarer om vad topic är blir märkliga då det var du som förde in skatter i debatten.
Citera
2023-05-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Vi kan ju börja med att skicka kvinnorna till fronten.
Citera
2023-05-07, 11:13
Medlem
Citat:
Så fort du svarar på mina frågor och dina kommentarer om vad topic är blir märkliga då det var du som förde in skatter i debatten.

Moderaterna sänker skatten, vilket ger negativ påverkan på välfärden. Du har alltså ingen källa att visa upp där Moderaterna har höjt skatten. Dåså. Och SD stödjer också detta, vilket man alltid har fattat om man följt med politiskt. Därav kan kvinnor och män som bryr sig om välfärden och har det som hjärtefråga endast välja sossarna (då de dessutom har någotsånär restriktiv invandringspolitik) eller V. Och jag får rösta blankt.

Så. Nu ser du. Kvinnor som bryr sig om välfärden och har det som hjärtefråga har inget egentligt val mer än sossarna möjligtvis. Om SD var mer åt rött vad gäller välfärden, hade de förmodligen haft betydligt fler av kvinnornas röster. Nu har de "bara" 16% av kvinnors röster. Men det hade förmodligen legat runt 20-25% om SD var mer röda.

Topic: svenska kvinnor är värda att försvar i händelse av krig.
Citera
2023-05-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Vi kan ju börja med att skicka kvinnorna till fronten.

Varför då? I krig är det landet och landets gränser man försvarar. Att då endast skicka random svaga kvinnor till fronten i händelse av krig varken försvarar landet eller landets gränser. Givetvis ska vi vid händelse av krig skicka de bäst lämpade männen och de bäst lämpade kvinnorna för strid. De som är starka, uthålliga psykiskt och fysiskt samt utbildade för den formen av strid de är på väg att föra. Så att vi lättare kan försvara landet och landets gränser.

Så kan de kvinnor och män som inte håller måttet antingen jobba i det viktiga civilförsvaret eller helt enkelt fly och ta hand om barn och åldringar på säker plats.
Citera
2023-05-07, 11:19
Medlem
Citat:
Varför då? I krig är det landet och landets gränser man försvarar. Att då endast skicka random svaga kvinnor till fronten i händelse av krig varken försvarar landet eller landets gränser. Givetvis ska vi vid händelse av krig skicka de bäst lämpade männen och de bäst lämpade kvinnorna för strid. De som är starka, uthålliga psykiskt och fysiskt samt utbildade för den formen av strid de är på väg att föra. Så att vi lättare kan försvara landet och landets gränser.

Så kan de kvinnor och män som inte håller måttet antingen jobba i det viktiga civilförsvaret eller helt enkelt fly och ta hand om barn och åldringar på säker plats.

Tanken är att den invaderande staten (troligtvis Ryssland) slösar sina robotar, artilleri och bomber på kanonmat först. Sedan skickar vi de bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in