Citat:
Vi ska hålla oss väldigt avvaktande till såna här vittnen som troligtvis bara ville "hjälpa till" eller få uppmärksamhet.
Vittnet JE väntade trots allt i hela 22 år innan han öppnade mun och bara detta enkla faktum visar vilken oseriös infallsvinkel många skribenter intagit när de samtidigt dissar vittnen som den kvinnliga polisen, fotohandlarparet, hunddamen, dagboksvittnet osv.
Dessa vittnen väntade bara 4 år med att vittna till skillnad från vittnet "JE" som väntade i 22 år innan han öppnade mun, dvs år 2006.
Det är obegripligt att någon ens kan ta "JE" på allvar. Den förflutna tidsrymden är enorm.
Vittnet JE väntade trots allt i hela 22 år innan han öppnade mun och bara detta enkla faktum visar vilken oseriös infallsvinkel många skribenter intagit när de samtidigt dissar vittnen som den kvinnliga polisen, fotohandlarparet, hunddamen, dagboksvittnet osv.
Dessa vittnen väntade bara 4 år med att vittna till skillnad från vittnet "JE" som väntade i 22 år innan han öppnade mun, dvs år 2006.
Det är obegripligt att någon ens kan ta "JE" på allvar. Den förflutna tidsrymden är enorm.
Jag vet inte om vi ska veva allt ett varv till. Du och jag har ju redan vevat det mesta 100 varv utan att någonting har förändrats.
Det som lockade mig att skriva denna gång var att inlägget handlade om vad jag tror faktiskt hände CdC snarare om vad som inte hände henne.
När det gäller JE som skrev jag att CdC levde den 15/6 OM vittnet JE hade rätt i sin observation. CdC levde även efter 10/6 OM bara Ragge hade rätt om sitt telefonsamtal. Även OM ingen av dessa två hade rätt och NA släppte av henne i Kungsan samma dag som hon dog så kan jag tänka mig att det var den sista kunden som dödade CdC. Datumet är alltså inte det viktigaste i min GISSNING om vad som hände CdC.
För övrigt så är det märkligt att du inte förstår skillnaden mellan JE:s och Ragges vittnesmål jämfört med damen med hunden, polisen, fotohandlarna, mamman (genom barnproxyn) m.fl. Du kan för all del ifrågasätta JE och Ragge som vittnen, men de hade helt andra skäl till att vittna än de övriga.