2023-05-06, 10:41
Medlem
Någon som testat Prime Remastered? Värt att skaffa sig en Switch för?
Citera
2023-05-06, 21:45
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimyo

Metroid Prime är ett av mina favoritspel. Remaken är riktigt nice tycker jag, även om man kanske får samma "wow-känsla" som man fick första gången man spela det. Det är nog inte värt att skaffa en Switch enbart för Metroid Prime såvida inte det är ditt favorit-spel genom tiderna, fast Switch har ju många andra spel som är värda att spela igenom.
Citera
2023-05-06, 22:22
Medlem
XtraXs avatar
Spelade sönder det till gameboy back in the day, älskade när man kunde bli en boll
Citera
2023-05-07, 00:40
Medlem
Ferhs avatar
Super Metroid är överlägset bäst, och sen så skulle jag sätta Metroid till nes och Metroid 2 remaken till PC på delad andraplats.

Metroid till nes har en hel del brister, men har alltid tyckt att den kolsvarta bakgrunden tillför väldigt mycket atmosfär, och att dess grafik är väldigt stilren och vacker.
Citera
2023-05-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Metroid Prime är ett av mina favoritspel. Remaken är riktigt nice tycker jag, även om man kanske får samma "wow-känsla" som man fick första gången man spela det. Det är nog inte värt att skaffa en Switch enbart för Metroid Prime såvida inte det är ditt favorit-spel genom tiderna, fast Switch har ju många andra spel som är värda att spela igenom.

Ja det är sant, finns ju en hel del andra spel som jag vill spela på Switch. Det skulle passa bra nu då Zelda ju är här om några dagar. Då lär man ha att göra ett tag!
Citera
2023-05-07, 12:24
Medlem
Vem0ths avatar
AM2R(Another Metroid 2 Remake) är nog högst på min lista, ordentligt välgenomtänkt och svårt nog för mig att känna en utmaning.

Super Metroid är en klassiker som är industriledande konceptet för alla Metroidvania-spel som kom efter.

Metroid Prime 3: Corruption var nog första Wiimotespelet som kändes bra att köra. Man orkar inte köra mer än en timma i sträck pga hur gamla Wii tillät inte spelare att luta sig tillbaka djupt i soffan men det finns save points överallt så det är inget problem att spara och ta en paus.
Citera
2023-05-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
AM2R(Another Metroid 2 Remake) är nog högst på min lista, ordentligt välgenomtänkt och svårt nog för mig att känna en utmaning.

Super Metroid är en klassiker som är industriledande konceptet för alla Metroidvania-spel som kom efter.

Metroid Prime 3: Corruption var nog första Wiimotespelet som kändes bra att köra. Man orkar inte köra mer än en timma i sträck pga hur gamla Wii tillät inte spelare att luta sig tillbaka djupt i soffan men det finns save points överallt så det är inget problem att spara och ta en paus.

Jag har haft AM2R installerat ett tag men inte satt mig ner och spelat ordentligt. Verkar som det är värt att ge ett riktigt försök.

Hur är svårighetsgraden?
Citera
2023-05-07, 12:57
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Jag har haft AM2R installerat ett tag men inte satt mig ner och spelat ordentligt. Verkar som det är värt att ge ett riktigt försök.

Hur är svårighetsgraden?

Tillräckligt för en som inte spelat platformsspel sen barnsben, går gradvis uppåt utan att riktigt chockera en som vissa spel gör.
Citera
2023-05-07, 13:01
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Jepp, spelat igenom den.
Spelade Prime på Gamecuben också där på tidiga 2000-talet och har spelet kvar. Har aldrig varit någon favorit för min del, och hade som väntat inte superkul med remaken heller, men tror den är perfekt för de riktiga fansen av originalet. Riktigt välputsat, snyggt och välgjort spel, men skulle inte säga att det är värt att köpa en Switch för. Men Switchen har ett ruggigt starkt spelutbud, så det finns ju väldigt många spel.
Citera
2023-05-07, 13:04
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Super Metroid,första jag spelade och har så många minnen av,arbetade en hel sommar för att få råd med spelet .
Citera
2023-05-07, 14:01
Medlem
adolf512s avatar
Metroid prime 2 är bäst.
Citera
2023-05-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Metroid prime 2 är bäst.

Varför gillar du tvåan mer än ettan? Jag ogillade att man hade begränsad ammo i tvåan, jag gillade att skjuta överallt i ettan för att se vad man kunde förstöra och hitta gömda grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in