2023-05-05, 13:04
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Jo, men dom redan blivit exponerade och har inte speciellt mycket att förlora. Deltar du i en grupptalan försvinner du i bruset. Ingen lägger speciellt mycket fokus på en enskild individ.

Angående punkt 2. Kan dom leta upp fjortisar på Kik kan dom leta upp varandra där. Behöver inte vara raketforskare för det projektet.

Skulle vara intressant att se om hebefilerna går till motoffensiv. Anfall är bästa försvar.

Tyvärr känns det som om en del av horans o Sjöbergs tillgångar redan står på målvakter. Om de får 15-20 miljoner i skulder så går väl livet vidare som vanligt. Med den skillnaden att Dumpen är ett minne blott men det är den nog ändå. Det är bara bland flashbackfolket den fortfarande är aktuell. Vem vill se gädda nummer 248 Torsten som bor på stödboende bli konfronterad. Det har redan gjorts 247 gånger innan och intresserar bara ett fåtal numera. Sara får väl börja sälja fitta igen. Sjöberg är en idiot som har lånat ut sitt namn till det här projektet. Ingen kommer ta in honom som föreläsare igen och inget sportföretag kommer vilja ta i honom med tång. Snacka om kortsiktigt tänkande. Han var ju ändå en legend. Sara var bara en knarkande ex-hora och hade inget att förlora.
Citera
2023-05-05, 13:05
Medlem
En sak som jag blir förvirrad över angående Patrik Sjöberg är hans besatthet av väldigt unga kvinnor. Han måste ju utnyttja sönder sitt kändisskap och offerkofta till att locka in dessa unga kvinnor i sitt liv.

Hur normalt är det att man som 50 årig gubbe går runt med en 22 årig kvinna som precis gått ut gymnasiet till en gala??!? Dessutom tillsmmans med hennes kompis.

Hade han själv tyckt det var okej om hans dotter hade gått ut och hängt med gubbar i 50 - 60 års åldern??

Jag hade fan skämts om jag gått runt med kvinnor som föddes när jag 30 bast

https://www.expressen.se/gt/sport/ida-22-pekas-ut-som-patrik-sjobergs-karlek/
Citera
2023-05-05, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Som jag tidigare har skrivit så blir jag misstänksam när någon öppet hatar människor som tänder på barn och unga. Här är ett bra exempel på hur jag föreställer mig en person som påstår sig swisha (trots att han inte har några pengar) till Dumpen ser ut:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/nazisten-alexander-andersson-doms-for-grova-sexbrott-mot-barn/
Dödsstraff för pedofifili, jo jag tackar, jag. Var har jag hört den tidigare?
Som i länken ser typiska anhängare av dumpen ut och samma sinne har många av dem. Ingen av dessa barnväktare gör det för att motverka övergrepp och skydda barn, utan det är en ideologi som bygger på hat. Precis som hatet mot bögar var. Ingen hatade bögar för att skydda män.

Citat:
En sak jag inte begriper är varför dom uthängda inte organiserar sig.
Borde vara rätt enkelt med tanke på att alla deras användarnamn på Kik står i chattkonversationerna. Dom kan lätt hitta varandra och föra en grupptalan mot Dumpen Media Group. Det är trots allt 222 stycken som har blivit exponerade. Bör vara en bagatell att få ihop 60-75 stycken, strenght in numbers.
Ja förklara det för tråden den som förstår. Grovt förtal har en preskriptionstid på fem år så än återstår tid.

Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det är för att Sara gladeligen skulle elda gråtande barn i öppna spisen om hon fick pengar för det.
Hon bryr sig om uppmärksamhet och pengar. Barn är en tacksam grupp att säga sig jobba för. Det här med lagändring tog ju ett år innan hon kom på, en idé de fick när ETC skrev sina artiklar där patrik och sara hånade en av de anhöriga.
Det roliga är ju hur omgivningen accepterar att Sara och Patrik skadar så otroligt många anhöriga till gäddorna. Logiskt sett är det ju pankaka att rädda ett fiktivt barn för att skada ett riktigt.
Polisen gick ut i dagarna med att de fångar några pedofiler. Inga namn nämndes, inga bilder, de hängde inte ut familjen till de misstänkta. Som trots allt är oskyldiga tills motsatsen bevisats i domstol.
Hur många familjer, barn, liv och framtider ska de få förstöra innan allmänheten, samhället och myndigheter sätter stopp. Hur mycket ska dessa kriminella få lov att kosta innan det får vara nog. När ska polletten trilla ner och varför har den inte redan gjort det för alla?
Det är äckligt alltsamman men tyvärr tar det tid för allmänheten att genomskåda förtäckta lögner och låtsasgodhet. Man kommer i bättre ljus när man själv väljer och signalerar den "rätta" sidan utåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Tyvärr känns det som om en del av horans o Sjöbergs tillgångar redan står på målvakter. Om de får 15-20 miljoner i skulder så går väl livet vidare som vanligt.
Man skulle vilja säga till Sjöberg i välmenad ton. För helvete, gör något vettigt av ditt liv. Du är gubbe nu Patrik. Spring inte runt och jaga andra gubbar som har chattar med låtsatbarn. Medverka inte till det utan fixa din ekonomi och gör något roligare och bättre av tiden som är kvar.
Citera
2023-05-05, 13:14
Medlem
Citat:

Angående punkt 2. Kan dom leta upp fjortisar på Kik kan dom leta upp varandra där. Behöver inte vara raketforskare för det projektet.

Skulle vara intressant att se om hebefilerna går till motoffensiv. Anfall är bästa försvar.

Jag kan väl tycka att det inte är nån större skillnad om nån 27åring knullar en fjortis eller om en snart 60årig Sjöberg knullar 17-18åring.

Dumpen säljer ju prylar till WT människor. Man kanske skulle börja sälja tröjor med Sjöbergs face med tillhörande pedifillook med grått skägg och hästsvans med texten "Who's your daddy" . Hade nog sålt som smör och Sjöberg hade varit till allmänt åtlöje och fått emigrera. Har man bara utgivningsbevis så får man agera hur förkastligt som helst verkar ju vara Dumpens motto
Citera
2023-05-05, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
I artikeln som jag länkar till så hittar vi även guldkorn som
Det låter som något som människor som stödjer Dumpen brukar skriva. Rättssäkerhet brukar inte stå högt i kurs bland den typen av människor.

"Exakt, min polare," som Lasse O'Månsson brukade säga. Misstänker att ett konto med den framtoningen kommer att vara sällsynt här framöver.
Citera
2023-05-05, 13:19
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
En sak jag inte begriper är varför dom uthängda inte organiserar sig.
Borde vara rätt enkelt med tanke på att alla deras användarnamn på Kik står i chattkonversationerna. Dom kan lätt hitta varandra och föra en grupptalan mot Dumpen Media Group. Det är trots allt 222 stycken som har blivit exponerade. Bör vara en bagatell att få ihop 60-75 stycken, strenght in numbers.

Inte så svårt att förstå ändå tycker jag. Någon måste ta initiativ och orka organisera det hela. De är nog rätt slitna och nergångna efter att fått sitt liv krossat. Och vad ska 10-20 000 kr i skadestånd göra för skillnad? De får inte sitt gamla liv eller sociala status tillbaka och de riskerar bara exponera sig ännu mer för allmänheten. Jag tror gäddorna bara vill glömma alltihop.
Citera
2023-05-05, 13:24
Medlem
Citat:
Jag kan väl tycka att det inte är nån större skillnad om nån 27åring knullar en fjortis eller om en snart 60årig Sjöberg knullar 17-18åring.

Dumpen säljer ju prylar till WT människor. Man kanske skulle börja sälja tröjor med Sjöbergs face med tillhörande pedifillook med grått skägg och hästsvans med texten "Who's your daddy" . Hade nog sålt som smör och Sjöberg hade varit till allmänt åtlöje och fått emigrera. Har man bara utgivningsbevis så får man agera hur förkastligt som helst verkar ju vara Dumpens motto
Haha underbar ide!! Eller en av Saras fjortis-selfies med "Show me the money"?
Dumpen hävdar att eftersom de har utgivningsbevis så är de likställda alla andra media i Sverige. De vill ha fördelarna, men inte plikterna (etiska riktningslinjer).
Citera
2023-05-05, 13:27
Medlem
Citat:
Här har vi en fiskare. Hon verkar lida av del psykiska problem.

https://creativepublishing.se/author/annelie-wessman

Sätt igång och leta upp flera nu.
Snyggt!! Hur bekräftat är det att hon är fiskare?
Citera
2023-05-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Inte så svårt att förstå ändå tycker jag. Någon måste ta initiativ och orka organisera det hela. De är nog rätt slitna och nergångna efter att fått sitt liv krossat. Och vad ska 10-20 000 kr i skadestånd göra för skillnad? De får inte sitt gamla liv eller sociala status tillbaka och de riskerar bara exponera sig ännu mer för allmänheten. Jag tror gäddorna bara vill glömma alltihop.
Osäker på det. Jag inbillar mig att rätt många är intresserade av vedergällning.
Allt Dumpen har skrivit ligger på deras hemsida. Om dom vinner en rättslig process får Dumpen radera allt material och lär hamna på obestånd.
Citera
2023-05-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Det är inte så att Sjöberg och horan har skvallrat till nån av grannarna. Bara tråden på fb har ju otroligt många views plus deras egen sajt. Hade vi snackat grannarna hade vi pratat de summor du nämner. Här blir det inte 10-20 tusen. Lägg till en nolla.
Citera
2023-05-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Snyggt!! Hur bekräftat är det att hon är fiskare?
Hon är på Dumpens hemsida som medarbetare.
Har inte Facebook men du kan väl göra lite efterforskningar på hennes vänlista där. Gissar att du hittar en och annan fiskare där.
Citera
2023-05-05, 13:35
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Osäker på det. Jag inbillar mig att rätt många är intresserade av vedergällning.
Allt Dumpen har skrivit ligger på deras hemsida. Om dom vinner en rättslig process får Dumpen radera allt material och lär hamna på obestånd.

Ja, iofs. Att få bort publiceringen skulle kunna vara en motivator (även om internet aldrig glömmer).

Citat:
Det är inte så att Sjöberg och horan har skvallrat till nån av grannarna. Bara tråden på fb har ju otroligt många views plus deras egen sajt. Hade vi snackat grannarna hade vi pratat de summor du nämner. Här blir det inte 10-20 tusen. Lägg till en nolla.

Har privatpersoner i Sverige verkligen fått så mycket som 100-200 000 i skadestånd i ett förtalsmål nån gång? Tycker inte ens man kommer upp i sådana summor för våldtäkt i det här landet.

Jag har bara sett summor i spannet 5-20 000 kr. Nån enstaka kändis (ex. Virtanen/metoo) som blivit förtalad av annan kändis närmade sig nån gång 100k men det är knappast standard och då snackar vi mediaexponering satan med namn och allt.

Tror inte Dumpen skulle behöva betala så mycket till varje enskild gädda. Men sammantaget för 50-100 gäddor kan det bli mycket pengar ändå (som aldrig kommer betalas ändå för Sara har inga pengar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in