2023-05-05, 11:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk. Jeg forstår. Du har rett i det du skrev om offerets navn.

Jeg vet ikke om det at MGM "erkendte sig delvist i både frihedsberøvelse og voldtægt", eventuelt kan bety at det var to stk GM?

17.04.2023. "Opsummering: Her er sigtelserne mod den 32-årige mand
Den 32-årige mand er blevet sigtet for to forhold.
Han er sigtet for at have frihedsberøvet den 13-årige pige imod hendes vilje og for at have taget hende med til sin bopæl med overtrådelse af straffelovens paragraf 261 styk 2.
Han er desuden sigtet for med vold og trusler om vold at have udsat pigen for flere voldtægter med overtrædelse af straffelovens paragraf 216 styk 1.
Den 32-årige erkendte sig delvist i både frihedsberøvelse og voldtægt. Anklageren begærede lukkede døre, efter sigtelsen blev læst op. Retten besluttede at følge denne begæring og lukkede dørene. "https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt
"Manden er sigtet for i lørdags kl. 11.43 at have frihedsberøvet den 13-årige pige langvarigt. Han er desuden sigtet for at have bragt hende til en adresse i Sorø samt sin egen adresse i Korsør, hvor han skulle have udsat pigen for en seksualforbrydelse. Det skulle blandt andet være sket under trusler om vold, mener politiet."

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vart kan man läsa att han delvist erkänt både bortföring och våldtäkt?

Såvitt jag har läst så har han delvist erkänt "något", men det kan likaväl vara att han erkände att hon var i hans hem och har åkt i hans bil?

Eller har det kommit något nytt som säger att han delvist har erkänt ovanstående?

Jag har med uppfattat att det bara är brottet i sig han erkänt delvis. (edit: såg att ZZZ svarat vart det stod )

Tänk om han är den som fixar offren och sen är det en annan som "tar över"

Det stod att Filippa väntas höras innan 15 Maj men de borde ju redan fått lite mer info?
Om tex vad hon menade med att det var 2 st, om den andre var aktiv i våldtäkterna och polisen vet om det borde de ju vara mer aktiva att leta efter en till GM?

Så många frågor, så lite svar.

Jag har sett klart alla avsnitt nu om Emilie Meng i "någon vet något"

Jag fastnade för att gångvägen där de tror hon blev kidnappad så sitter det en gammal man i sitt fönster/balkong och tittar ut på natten.

Han säger dagen efter att "killarna tog henne"

Det verkar som det avfärdades för att han brukade kalla några flyktingpojkar för "killarna" och den förläggningen låg för långt bort eller nått (kommer inte ihåg ordagrant vad som sas, om det var killarna, pojkarna, plus att det var svensk översättning på texten)
Senast redigerad av Mercede 2023-05-05 kl. 11:26.
Citera
2023-05-05, 11:25
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Utdypende:

Den 56 år gamle sykepleier forteller at hun så overfallet skje på 483 meters avstand. Hun så det hun karakteriserer som en slags slåskamp og reagerte på det.

Citat:

“Jeg er sygeplejerske og opmærksom på andres kropssprog,« siger hun

»Jeg kan ikke sætte fingeren på præcis, hvad der gav mig indtryk af, at nogen sloges, men jeg ved, at jeg lavede en følelsesmæssig anmærkning.«”

Bilen så hun også. Hun gikk deretter til gjerningsstedet med rottweileren sin.

Da hun kom frem til gjerningsstedet var både bil og mennesker forsvundet. Men: hun ser sykkelen ligge slengt, til og med med omvendt styr:

Citat:

“Hun fortsatte cirka 100 meter og registrerede, at en cykel med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg lå i vejkanten.”

Uten å melde fra til politiet. Hun reiser på jobb og får der beskjed av en kollega om at en 13 åring har blitt kidnappet. Likevel: Først da hun kommer hjem fra jobb om kvelden melder hun fra om sine observationer til politiet

Det er ikke denne sykepleierens fortjeneste at politiet fant jenta i live
Helt sjukt! Hon gör ju bort sig själv med att gå ut med det också.. Hade jag sett 2 personer som slåss och sen när jag kommer fram ligger det bara en cykel och tillbehörigheter kvar på platsen hade jag ringt polisen direkt!
De kanske hade lyckats hitta Filippa tidigare då! Hon säger ju att hon såg bilen så polisen kunde direkt börjat leta efter bilar i den färgen.
Citera
2023-05-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
"Ett ögonvittne berättar nu hur hon blev vittne till bortförandet på Västsjälland, som fick polisen och ett hav av frivilliga att sätta himmel och jord i rörelse i jakten på en 13-årig försvunnen flicka."

Artikeln är låst, tror du att du kan citera viktiga delar ur den så man förstår sammanhanget?

Siterer fra artikelen i Berlingske:

“Alle taler om bortførelsen på Vestsjælland – Charlotte så det ske

Et øjenvidne fortæller nu, hvordan hun overværede den bortførelse på Vestsjælland, som fik politiet og et hav af frivillige til at sætte himmel og jord i bevægelse i jagten på en 13-årig forsvundet pige.”

“Jeg så det ske,« siger den 56-årige sygeplejerske, da Berlingske møder hende på gerningsstedet tæt ved Kirkerup Kirke syd for Slagelse på Vestsjælland.”
Citera
2023-05-05, 11:30
Medlem
Citat:
Jag har med uppfattat att det bara är brottet i sig han erkänt delvis.

Tänk om han är den som fixar offren och sen är det en annan som "tar över"

Det stod att Filippa väntas höras innan 15 Maj men de borde ju redan fått lite mer info?
Om tex vad hon menade med att det var 2 st, om den andre var aktiv i våldtäkterna och polisen vet om det borde de ju vara mer aktiva att leta efter en till GM?

Så många frågor, så lite svar.

Jag fastnade för att gångvägen där de tror hon blev kidnappad så sitter det en gammal man i sitt fönster/balkong och tittar ut på natten.

Det verkar som det avfärdades för att han brukade kalla några flyktingpojkar för "killarna" och den förläggningen låg för långt bort eller nått (kommer inte ihåg ordagrant vad som sas, om det var killarna, pojkarna, plus att det var svensk översättning på texten)
Citat:
Jag har med uppfattat att det bara är brottet i sig han erkänt delvis.
Se det siterte innlegget under:
Citat:
Scroll ned på siden i linken til du finner knappen "Tidligere oppslag" som du klikker på, og gjenta dette, til du kommer til denne overskriften:
Kl. 11.33 Opsummering: Her er sigtelserne mod den 32-årige mand
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt

"Den 32-årige erkendte sig delvist skyldig i både frihedsberøvelse og voldtægt. Anklageren begærede lukkede døre, efter at sigtelsen blev læst op."
Citat:

Jeg har lest om at det var en kvinne og en mann som hadde hørt skrik. En av de hadde fortalt noe om at etter skriket hørtes manns-stemmer. ("»Det var sådan lidt et desperat skrig. Og jeg kunne samtidig høre en eller flere mænd tale, efter hun havde skreget,« fortæller hun i podcasten")
Så kanskje det var 2 stk GM?
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Et panisk skrig. Fra en ung kvinde. Klokken 4 om morgenen.
Er det et helt centralt element i den sporløse forsvinden af 17-årige Emilie Meng søndag morgen 10. juli 2016?
Det mener et nyt vidne – en ung kvinde, der befandt sig i området og med egne ører hørte skriget den morgen, Emilie Meng forsvandt.

/…/

»Det var sådan lidt et desperat skrig. Og jeg kunne samtidig høre en eller flere mænd tale, efter hun havde skreget,« fortæller hun i podcasten.

Senere den dag læste kvinden om 17-årige Emilie Meng, der var forsvundet fra Korsør Station, og hun ringede derfor til Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi og fortalte, hvad hun havde hørt.

»Det, mente de ikke, var noget. De grinede bare lidt af det, og så lagde de på,« fortæller kvinden, som aldrig hørte fra politiet igen."

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/nyt-vidne-staar-frem-i-emilie-meng-sagen-hoerte-skrig-og
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 11:34.
Citera
2023-05-05, 11:32
Medlem
Citat:
Helt sjukt! Hon gör ju bort sig själv med att gå ut med det också.. Hade jag sett 2 personer som slåss och sen när jag kommer fram ligger det bara en cykel och tillbehörigheter kvar på platsen hade jag ringt polisen direkt!
De kanske hade lyckats hitta Filippa tidigare då! Hon säger ju att hon såg bilen så polisen kunde direkt börjat leta efter bilar i den färgen.
Enig. Det er nesten så jeg begynner å tenke at det den kvinnen fortalte ikke er sant.
Citera
2023-05-05, 11:34
Medlem
Fra artikel i Berlingske i dag:

“Hver dag går Charlotte Bødtker Gade godt 20.000 skridt gennem landskabet, når hun lufter sine to rottweilere, inden hun møder som vagthavende aftensygeplejerske i Lejre”

Den lørdag formiddag havde hun netop passeret træer og et buskads på Kirkerupvej, da hun fik udsyn ned over markerne til Esholtevej og bed mærke i et køretøj med køreretning væk fra kirken og to ting, der slog hende som usædvanlige.

I ugen inden var træer blevet fældet på Esholtevej og flyttet af arbejdsmænd. Hendes første indskydelse var en undren over, at arbejdsmændene skulle være på arbejde en lørdag.”

Derfor skærpede hun opmærksomheden og registrerede på 483 meters afstand noget, der havde karakter af slagsmål netop dér, hvor pigens cykel, taske og telefon senere samme dag blev fundet.

Charlotte Bødtker Gades observationer varede højst 20 sekunder.

»Jeg er sygeplejerske og opmærksom på andres kropssprog,« siger hun:

»Jeg kan ikke sætte fingeren på præcis, hvad der gav mig indtryk af, at nogen sloges, men jeg ved, at jeg lavede en følelsesmæssig anmærkning.«
Citera
2023-05-05, 11:38
Medlem
Mer fra artikkelen i Berlingske i dag:

“Hun satte tempoet op og fortsatte ad Kirkerupvej, hvor en bakke blokerer udsynet ned over markerne der, hvor vejen svinger til venstre mod kirken.

»Da jeg kom ud af svinget, var bilen væk,« fortæller Charlotte Bødtker Gade.

»Jeg tænkte, at de nok var blevet gode venner igen.«

Hun fortsatte ad Kirkerup Vej, krydsede parkeringspladsen foran kirken, hvor landsbyen begynder, og drejede til venstre ad Esholtevej.

Hun fortsatte cirka 100 meter og registrerede, at en cykel med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg lå i vejkanten.

Fortalte det dig, at der var noget galt?

»Nej. Man møder mange mærkelige ting. Og en mulig stjålet cykel er ikke noget, som jeg ville rette henvendelse til politiet om. Men et bortført barn? Til enhver tid. Når som helst.«”
Citera
2023-05-05, 11:41
Medlem
Citat:

Helt enig med deg
Citera
2023-05-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Mer fra artikkelen i Berlingske i dag:

“Hun satte tempoet op og fortsatte ad Kirkerupvej, hvor en bakke blokerer udsynet ned over markerne der, hvor vejen svinger til venstre mod kirken.

»Da jeg kom ud af svinget, var bilen væk,« fortæller Charlotte Bødtker Gade.

»Jeg tænkte, at de nok var blevet gode venner igen.«

Hun fortsatte ad Kirkerup Vej, krydsede parkeringspladsen foran kirken, hvor landsbyen begynder, og drejede til venstre ad Esholtevej.

Hun fortsatte cirka 100 meter og registrerede, at en cykel med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg lå i vejkanten.

Fortalte det dig, at der var noget galt?

»Nej. Man møder mange mærkelige ting. Og en mulig stjålet cykel er ikke noget, som jeg ville rette henvendelse til politiet om. Men et bortført barn? Til enhver tid. Når som helst.«”
Takk for sitater Får du noe inntrykk av ca hvor langt det var fra det stedet der slagsmålet var og til det stedet der sykkelen lå?
Edit: Jeg leste det nå: "noget, der havde karakter af slagsmål netop dér, hvor pigens cykel, taske og telefon senere samme dag blev fundet."

Tenk om hun hadde kunnet sluppet løs hundene og hundene hadde greid å stoppe GM.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 11:53.
Citera
2023-05-05, 11:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Se det siterte innlegget under:

Jeg har lest om at det var en kvinne og en mann som hadde hørt skrik. En av de hadde fortalt noe om at etter skriket hørtes manns-stemmer. ("»Det var sådan lidt et desperat skrig. Og jeg kunne samtidig høre en eller flere mænd tale, efter hun havde skreget,« fortæller hun i podcasten")
Så kanskje det var 2 stk GM?
ja jag såg att du hade svarat tidigare men du hann svara mig innan min edit hehe, tack.

Ja, så flera som vittnar om att det kan ha varit flera GM.
Farbrorn i fönstret och de som hört skriket.

Kommer inte ihåg namnet på tjejen som mördades i Danmark (inte den gravida) som hade varit ute på krogen och man såg henne på kameror när hon hoppade in i en bil, var det inte 2 misstänkta där men bara en blev dömd?

kan Philip ha någon koppling till dom killarna?
Citera
2023-05-05, 11:55
Medlem
Mycket märkligt med den tanten som säger att hon såg överfallet? Och sen en tanke om bror till 32åringen? Dom tränade ett flicklag tillsammans? Är han den andra som BO prata om?
Citera
2023-05-05, 12:09
Medlem
Citat:
Takk for sitater Får du noe inntrykk av ca hvor langt det var fra det stedet der slagsmålet var og til det stedet der sykkelen lå?
Edit: Jeg leste det nå: "noget, der havde karakter af slagsmål netop dér, hvor pigens cykel, taske og telefon senere samme dag blev fundet."

Tenk om hun hadde kunnet sluppet løs hundene og hundene hadde greid å stoppe GM.

Ja eller tenk om hun bare hadde gjort dét som må være naturlig å gjøre dersom du observerer en slåsskamp og deretter finner en henslengt sykkel “med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg”:

Meldt fra til politiet med en gang.

I Danmark er det veldig ofte barn som deler ut aviser/reklamer, så hvis du observerer en slik henslengt avissykkel en plass der du nett har sett en slåsskamp må du jo nesten være helt idiot hvis du ikke melder fra til politiet med en gang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in