2023-04-30, 14:10
Medlem
Hoka är klart dom skönaste skor man kan köpa, även On Running är sköna men värdelös kvalitet då sömmar går i sönder snabbt samt att stenar sätter sig i sulorna på vissa modeller.

Sämsta skorna är IceBug och Salomon, sjukt obekväma.
Citera
2023-04-30, 15:23
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Kan hålla med 100%

Har haft många löparskor men Hoka var en klass som för sig.
Hade mina i 3 år och då sprang jag, klättrade i berg, vandrade och simmade i floder med dom på väldigt ofta utan ett skavsår eller värk i fötterna.
Ja dom är otroligt bra. Det jag gillar är att det är så himla bra stötdämpning i skorna. Och de är väldigt vattentäta vilket är a och o när man springer i Sverige. Sedan att de finns i många roliga färger är ett plus. Jag tycker de är jäkligt snygga också. Inte för att det är betydelse men ändå ett plus i kanten.
Citera
2023-04-30, 15:25
Medlem
Slumlords avatar
Som nämnts tidigare i tråden så togs Hoka ursprugligen fram för bergslöpning. Det är alltså en löparsko och ska därför också bara användas till just det andamålet. Det ser för jävligt ut när folk går runt i dessa skor till vardags. Gäller för övrigt alla löparskor.
Citera
2023-04-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Som nämnts tidigare i tråden så togs Hoka ursprugligen fram för bergslöpning. Det är alltså en löparsko och ska därför också bara användas till just det andamålet. Det ser för jävligt ut när folk går runt i dessa skor till vardags. Gäller för övrigt alla löparskor.
De har flera olika modeller, för olika bruk. Finns till och med sandaler/tofflor (se länk) - du menar väl inte att man ska springa i dem!?

https://www.runningwarehouse.com/learningcenter/gear_guides/footwear/best-hoka-shoes-for-standing-walking.html
Citera
2023-04-30, 17:04
Medlem
Jag har sett säkert 10 pers som använder dessa skor och de är lönnfeta och sist de rörde på sig var sommaren 2018. Finn ett fel......
Citera
2023-04-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Inte om de håller länge!
Skor och jackor är fan värt att lägga extra pengar på!

Köper aldrig skor under tusenlappen om det inte är typ tunna sommarskor som man ändå vill byta varje säsong.

Jag själv har köpt HOKA vid 2 tillfällen. Mycket sköna. Men håller gör dem inte. Greppmönstret i sulan började försvinna redan efter några veckor. Nike håller betydligt bättre.
Citera
2023-05-05, 11:42
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
För att om man vill ha så bekväma promenadskor som möjligt är det i princip löparskor från Hoka eller Asics som gäller, kanske Nike. Sen att dessa ofta ser ut att vara designade av femåringar på LSD får man tyvärr acceptera. Jag väntar på den dagen någon kan göra ett par riktigt dämpade och bekväma skor som dessutom är snygga.
Citera
2024-02-19, 01:28
Medlem
Hegamons avatar
Inte är dom vackra, utan ful retrostil. Tycker dom känns som ett par stålhättaskor med grov sula, fast lättare vikt.

Utifrån att så pass många numera bär gymnastikskor på fötterna, så är det förståeligt att folk ratar tyngre skinnskor, som oftast är obekvämare. Stillöst och det var länge sedan jag bar gymnastikskor i offentliga sammanhang, troligen på högstadiet.
Citera
2024-02-19, 22:30
Medlem
Hegamons avatar
Jag tittade på flera på AI idag på Stadium. Det som slår mig är att slitgummit undertill är högst minimalt. Skorna skulle blivit utslitna efter några månader är min bedömning. Vilket gjort att intresset för att köpa ett par sådana avtagit.
Citera
2024-03-19, 23:05
Medlem
Jag köpte ett par Hoka. Nästa dag köpte jag ytterligare två par. Och så ett par till min dotter.
Citera
2024-03-28, 16:20
Medlem
lakritcs avatar
Brukar se kvinnor med Hoka på pendeltåget. Ser inte ut att hålla någon högre kvalitet ivf.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in