2023-04-30, 06:11
Bannlyst
Aldrig hört talas om men de var snygga. Priset dock, 1600kr för ett par gympaskor är galet dyrt!
Citera
2023-04-30, 06:36
Medlem
Svinfarms avatar
Har hoka löparskor, riktigt trevliga på löprundan kan jag tycka.
Citera
2023-04-30, 07:31
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Bästa löparskorna. Började springa för 3 år sedan och har testat lite olika märken. Hoka är klart överlägsna. Givetvis är det en smaksak men det finns en anledning till att du ser många med dessa skor. Sköna och snygga, väldigt lätta också.
Kan hålla med 100%

Har haft många löparskor men Hoka var en klass som för sig.
Hade mina i 3 år och då sprang jag, klättrade i berg, vandrade och simmade i floder med dom på väldigt ofta utan ett skavsår eller värk i fötterna.
Citera
2023-04-30, 07:47
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Totalt värdelösa. Springer en hel del och mina var totalt utnötta och hade börjar släppa på sömmarna efter några månader, krävde ett par nya då jag inte tyckte att det var normalt slitage. Men blev samma visa med dom nya.

Tycker dock att dom är snygga.

Min uppfattning också. Häldelen gick sönder efter 2-3 månader på ena skon. Var dock utomlands så kunde inte reklamera på
Något smidigt vis. Slutade i princip att använda skorna då och efter ytterligare några månader vara båda hälarna totalt kaputt. Inte ok med tanke på prislappen a närmare 2000kr.

Kommer inte att köpa igen trots att de är ”snygga” och sköna. Kan inte rekommendera skorna.
Citera
2023-04-30, 07:56
Medlem
PW-Gerssons avatar
Sköna skor att springa i. Håller bra gör de också. Jag brukar i regel nöta några par skor per löparsäsong men inte med Hoka. Utklassar i mitt tycke Adidas, Nike, Asics osv., men de slår inte Altra eller Topo när det kommer till sköna löparskor.
Citera
2023-04-30, 07:58
Medlem
Yggdrasil12s avatar
De är så sjukt jävla fula. Tills en Fagersta jag tog o köpte rtt par o en löprunda så helvete sköna
Citera
2023-04-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
För tankarna till Bagheera som var typ en fattigmansversion av puma, skit som ska. Undvikas….

Lyx-skor alltihopa ni säger..
Jag var så fattig att jag fick ärva för stora dojjor med nikemärket fastsytt bakvänt och snett, hade helt seriöst fejkade byxor med 2 ränder som istället hette typ Addodis eller nått :/
Citera
2023-04-30, 09:04
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Min uppfattning också. Häldelen gick sönder efter 2-3 månader på ena skon. Var dock utomlands så kunde inte reklamera på
Något smidigt vis. Slutade i princip att använda skorna då och efter ytterligare några månader vara båda hälarna totalt kaputt. Inte ok med tanke på prislappen a närmare 2000kr.

Kommer inte att köpa igen trots att de är ”snygga” och sköna. Kan inte rekommendera skorna.

Exakt samma för mig!

Ett par löparskor för mig brukar hålla i ungefär 1 år. Men dessa Hoka höll några månader, och sedan var dom mer slitna än andra löparskor som jag brukar kassera efter 1 år.
Citera
2023-04-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tycker dock att dom är snygga.

De är ungefär lika snygga som de här skorna som Kramer bar i ett Seinfeldavsnitt https://productplacementblog.com/tv-series/adidas-shorts-worn-by-michael-richards-as-cosmo-kramer-in-seinfeld-season-6-episode-19-the-jimmy-199 5/
Citera
2023-04-30, 10:16
Medlem
Azz2mouths avatar
Utseendet är en smaksak men jag köpte ett par för ett par år sedan. I mitt fall för långa sträckor gång då löpning inte är aktuellt pga en kroppslig skada.

Går runt 1.5 mil om dagen och upplevde skorna som sköna.
Dock var kvaliteten på sulan uselt dålig, den sprack och uppstod ett djupt ”hack” ca tre cm långt och dessutom djupt.
Enligt de försäljare jag pratat med så är detta inte ovanligt på dessa skor. Om de lyckats förbättra vet jag inte, men i mitt fall så är märket inte aktuellt igen. Höll inte ens sex månader.

Smaken är som bekant olika, precis som fötter och gång-/löpstil så val av skor är individuellt och man får prova sig fram.
Jag använder Asics och trivs med dem. Asics har tidigare haft problem med slitage på bakre delen(vristen) på sina skor vilket har förbättrats och mina tre senaste par har inte haft de problemen alls.

Min rekommendation är att testa och prova vilket märke som passar och inte lyssna för mycket vad andra, liksom jag själv, säger. Hoka är omtyckta av många även om de jag hade inte höll måttet kvalitetsmässigt.

Lycka till med ert personliga val!
Citera
2023-04-30, 10:20
Medlem
bertil-the-mans avatar
Är det inte mest äldre (inte äldre som i vuxna utan äldre som i risk-grupp för covid) som har detta märke?

Själv passar jag bäst i Nike eftersom jag är väldigt ungdomlig (även om både passet och frugan säger annat).
Citera
2023-04-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Sköna skor att springa i. Håller bra gör de också. Jag brukar i regel nöta några par skor per löparsäsong men inte med Hoka. Utklassar i mitt tycke Adidas, Nike, Asics osv., men de slår inte Altra eller Topo när det kommer till sköna löparskor.
Du verkar ha koll på skor. Har du testat Lems Mesa och On Cloud? Om ja, hur är de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in