2023-05-05, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
.. jeg er næsten sikker på. at det eneste sted i Danmark, hvor der har været en smule offentlig diskussion, er på Reddit, men politiet sletter meget hurtigt, så man kan ikke forvente at finde noget interessant der. Når der er nyt i sagen kommer det i netaviserne BT eller Ekstrabladet (aviser der svarer til det norske VG).
Takk for informasjon
Tror du at flere i Danmark kommer til å begynne med å diskutere Filippa-saken og andre saker her på Flashback?
Jeg har lest om at flere nordmenn velger å bruke dette forumet bl.a. på grunn av at det i flere norske forum er slik at innlegg blir slettet av forumets moderator hvis man har postet innlegg som inneholder spekulasjoner.
Filippa-saken og den siktede 32-åringen diskuteres også i denne tråden på Flashback: (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 07:51.
Citera
2023-05-05, 07:57
Medlem
INCEL: Jeg tror ikke, at MGM er Incel. Han kommer fra almindelig familie og Ekstrabladet har skrevet, at han har haft et forhold til en kvinde på sin arbejdsplads. Jeg kan ikke finde linket, men det var en af MGM's tidligere kolleger, som havde udtalt det.

FLERE INVOLVERET: I starten af sagen, sagde politiet, som Havhest skriver, at der kunne være flere involveret. Det er vel almindelig procedure at undersøge det, men efterfølgende er det hverken be- eller afkræftet af politiet. Jeg forstår mistanken/bekymringen fra Havhest, fordi det også er blevet skrevet i aviserne, at MGM arbejdede i et firma som sæger udstyr til overvågning, og at han først kørte til sin arbejdsplads (som jo var tom fordi det var weekend) med offeret. - Men den association man får, ved vi ikke om er relevant.

MGM's bror (stakkels bror og familie) kommenterede, for en uges tid siden, en diskussion på Facebook, hvor folk skrev om MGMs (formodede) ugerninger. Kommentaren fra broren var noget lignende: 'I dømmer, men I ved ikke, hvad han reelt har gjort, ja det er forkert at borføre offeret, men måske er det kun det, han har gjort, lørdag aften (15/4) var der 3 timer, hvor han ikke var hos offeret.
Citera
2023-05-05, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon
Tror du at flere i Danmark kommer til å begynne med å diskutere Filippa-saken og andre saker her på Flashback?
Jeg har lest om at flere nordmenn velger å bruke dette forumet bl.a. på grunn av at det i flere norske forum er slik at innlegg blir slettet av forumets moderator hvis man har postet innlegg som inneholder spekulasjoner.
Filippa-saken og den siktede 32-åringen diskuteres også i denne tråden på Flashback: (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016

Tak for dit link ZZZ. Det tror jeg ikke, fordi når jeg søger på sagen, kommer Flashback ikke frem som en mulighed, man skal vide, at der er noget der hedder Flashback og søge det separat.
Jeg synes, at man skal undgå at nævne offerets navn i skriverierne.
Citera
2023-05-05, 09:48
Medlem
Citat:
Tak for dit link ZZZ. Det tror jeg ikke, fordi når jeg søger på sagen, kommer Flashback ikke frem som en mulighed, man skal vide, at der er noget der hedder Flashback og søge det separat.
Jeg synes, at man skal undgå at nævne offerets navn i skriverierne.
Takk. Jeg forstår. Du har rett i det du skrev om offerets navn.

Jeg vet ikke om det at MGM "erkendte sig delvist i både frihedsberøvelse og voldtægt", eventuelt kan bety at det var to stk GM?

17.04.2023. "Opsummering: Her er sigtelserne mod den 32-årige mand
Den 32-årige mand er blevet sigtet for to forhold.
Han er sigtet for at have frihedsberøvet den 13-årige pige imod hendes vilje og for at have taget hende med til sin bopæl med overtrådelse af straffelovens paragraf 261 styk 2.
Han er desuden sigtet for med vold og trusler om vold at have udsat pigen for flere voldtægter med overtrædelse af straffelovens paragraf 216 styk 1.
Den 32-årige erkendte sig delvist i både frihedsberøvelse og voldtægt. Anklageren begærede lukkede døre, efter sigtelsen blev læst op. Retten besluttede at følge denne begæring og lukkede dørene. "https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt
Citat:
"Anklageren læser sigtelsen op: sigtes for overtrådelse af straffelovens 261stk 2.

Han er sigtet for at have frihedsberøvet den 13-årige mod sin vilje og have taget hende med til sin bopæl."

"Forhold to; overtrædelse af straffelovens 216 st. 1, hvor er sigtet for flere gange med vold og trusler om vold har udsat den 13-årige for krænkelser.

Han erkender delvist, siger anklageren. "

"Anklageren begærer dørlukning, af hensyn til sagens opklaring og af hensyn til forurettede.

Der er tale om en meget alvorlig sag, og det kan ikke udelukkes, at der er andre invovlerede. Der er hensyn til forurettedes alder."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt

"1 min.
Sigtelsen.
Anklager Susanne Bluhm læser nu sigtelsen højt. Manden er sigtet for i lørdags kl. 11.43 at have frihedsberøvet den 13-årige pige langvarigt. Han er desuden sigtet for at have bragt hende til en adresse i Sorø samt sin egen adresse i Korsør, hvor han skulle have udsat pigen for en seksualforbrydelse. Det skulle blandt andet være sket under trusler om vold, mener politiet."
https://ekstrabladet.dk/krimi/article9722947.ece
"Manden er sigtet for i lørdags kl. 11.43 at have frihedsberøvet den 13-årige pige langvarigt. Han er desuden sigtet for at have bragt hende til en adresse i Sorø samt sin egen adresse i Korsør, hvor han skulle have udsat pigen for en seksualforbrydelse. Det skulle blandt andet være sket under trusler om vold, mener politiet."
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 09:59.
Citera
2023-05-05, 10:47
Medlem
Citat:
INCEL: Jeg tror ikke, at MGM er Incel. Han kommer fra almindelig familie og Ekstrabladet har skrevet, at han har haft et forhold til en kvinde på sin arbejdsplads. Jeg kan ikke finde linket, men det var en af MGM's tidligere kolleger, som havde udtalt det.

FLERE INVOLVERET: I starten af sagen, sagde politiet, som Havhest skriver, at der kunne være flere involveret. Det er vel almindelig procedure at undersøge det, men efterfølgende er det hverken be- eller afkræftet af politiet. Jeg forstår mistanken/bekymringen fra Havhest, fordi det også er blevet skrevet i aviserne, at MGM arbejdede i et firma som sæger udstyr til overvågning, og at han først kørte til sin arbejdsplads (som jo var tom fordi det var weekend) med offeret. - Men den association man får, ved vi ikke om er relevant.

MGM's bror (stakkels bror og familie) kommenterede, for en uges tid siden, en diskussion på Facebook, hvor folk skrev om MGMs (formodede) ugerninger. Kommentaren fra broren var noget lignende: 'I dømmer, men I ved ikke, hvad han reelt har gjort, ja det er forkert at borføre offeret, men måske er det kun det, han har gjort, lørdag aften (15/4) var der 3 timer, hvor han ikke var hos offeret.

Incel eller inte återstår klart att se. Det med att Ekstrabladet har skrivit att han tidigare haft förhållande till en kvinna är intressant. Det som jag läst är att han inte haft några förhållande alls utan alltid varit singel. Har jag inte fel var det hans vänner som uttala sig om detta.

Hvis du finner linken får du gärna posta den!

Så hans bror nämner att han möjligen har alibi för 3 timmar på lördagen men han nämner inget om de andra 24 timmarna han höll henne inlåst och våldtagen?

Förstår det är för mycket att ta in för hans familj. Man ifrågasätter hela sin omvärld och sig själv. Då är det för vissa personer lättare att förneka realiteten.

Jag tänker om det var min egen bror..Allt skulle vara förstört.
Citera
2023-05-05, 10:47
Medlem
https://www.berlingske.dk/danmark/alle-taler-om-bortfoerelsen-paa-vestsjaelland-charlotte-saa-det-ske
Citera
2023-05-05, 10:56
Medlem
Ny artikel der en 56 år gammel sykepleier får sine 15 minutter

Fremstiller seg selv som litt av en helt og det er ikke måte på hva hun og rottweilerhunden hendes skulle gjort om de bare hadde vært på gjerningsstedet 10 minutter tidligere

Faller HELT til jorden når hun samtidig forteller at hun så både sykkel og tasker da hun kom frem til stedet UTEN at hun meldte fra til politiet om det

ER DET MULIG?!!
Citera
2023-05-05, 10:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
https://www.berlingske.dk/danmark/alle-taler-om-bortfoerelsen-paa-vestsjaelland-charlotte-saa-det-ske

Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Ny artikel der en 56 år gammel sykepleier får sine 15 minutter

Fremstiller seg selv som litt av en helt og det er ikke måte på hva hun og rottweilerhunden hendes skulle gjort om de bare hadde vært på gjerningsstedet 10 minutter tidligere

Faller HELT til jorden når hun samtidig forteller at hun så både sykkel og tasker da hun kom frem til stedet UTEN at hun meldte fra til politiet om det

ER DET MULIG?!!
"Ett ögonvittne berättar nu hur hon blev vittne till bortförandet på Västsjälland, som fick polisen och ett hav av frivilliga att sätta himmel och jord i rörelse i jakten på en 13-årig försvunnen flicka."

Artikeln är låst, tror du att du kan citera viktiga delar ur den så man förstår sammanhanget?
Citera
2023-05-05, 11:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Takk. Jeg forstår. Du har rett i det du skrev om offerets navn.

Jeg vet ikke om det at MGM "erkendte sig delvist i både frihedsberøvelse og voldtægt", eventuelt kan bety at det var to stk GM?

Den 32-årige erkendte sig delvist i både frihedsberøvelse og voldtægt

Vart kan man läsa att han delvist erkänt både bortföring och våldtäkt?

Såvitt jag har läst så har han delvist erkänt "något", men det kan likaväl vara att han erkände att hon var i hans hem och har åkt i hans bil?

Eller har det kommit något nytt som säger att han delvist har erkänt ovanstående?
Citera
2023-05-05, 11:05
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Incel eller inte återstår klart att se. Det med att Ekstrabladet har skrivit att han tidigare haft förhållande till en kvinna är intressant. Det som jag läst är att han inte haft några förhållande alls utan alltid varit singel. Har jag inte fel var det hans vänner som uttala sig om detta.

Hvis du finner linken får du gärna posta den!

Så hans bror nämner att han möjligen har alibi för 3 timmar på lördagen men han nämner inget om de andra 24 timmarna han höll henne inlåst och våldtagen?

Förstår det är för mycket att ta in för hans familj. Man ifrågasätter hela sin omvärld och sig själv. Då är det för vissa personer lättare att förneka realiteten.

Jag tänker om det var min egen bror..Allt skulle vara förstört.
jag fastnade med för det där men att han skulle varit borta 3h. Skulle det göra saken något bättre då?

Ja de anhörigas hjärnor måste gå i högvarv, de får nog inte mer information än vad som lästs i tidningar.
Samtidigt som man föraktar brotten så älskar man ju ändå sin anhöriga.
Citera
2023-05-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vart kan man läsa att han delvist erkänt både bortföring och våldtäkt?

Såvitt jag har läst så har han delvist erkänt "något", men det kan likaväl vara att han erkände att hon var i hans hem och har åkt i hans bil?

Eller har det kommit något nytt som säger att han delvist har erkänt ovanstående?
Scroll ned på siden i linken til du finner knappen "Tidligere oppslag" som du klikker på, og gjenta dette, til du kommer til denne overskriften:
Kl. 11.33 Opsummering: Her er sigtelserne mod den 32-årige mand
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt

"Den 32-årige erkendte sig delvist skyldig i både frihedsberøvelse og voldtægt. Anklageren begærede lukkede døre, efter at sigtelsen blev læst op."
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 11:16.
Citera
2023-05-05, 11:14
Medlem
Utdypende:

Den 56 år gamle sykepleier forteller at hun så overfallet skje på 483 meters avstand. Hun så det hun karakteriserer som en slags slåskamp og reagerte på det.

Citat:

“Jeg er sygeplejerske og opmærksom på andres kropssprog,« siger hun

»Jeg kan ikke sætte fingeren på præcis, hvad der gav mig indtryk af, at nogen sloges, men jeg ved, at jeg lavede en følelsesmæssig anmærkning.«”

Bilen så hun også. Hun gikk deretter til gjerningsstedet med rottweileren sin.

Da hun kom frem til gjerningsstedet var både bil og mennesker forsvundet. Men: hun ser sykkelen ligge slengt, til og med med omvendt styr:

Citat:

“Hun fortsatte cirka 100 meter og registrerede, at en cykel med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg lå i vejkanten.”

Uten å melde fra til politiet. Hun reiser på jobb og får der beskjed av en kollega om at en 13 åring har blitt kidnappet. Likevel: Først da hun kommer hjem fra jobb om kvelden melder hun fra om sine observationer til politiet

Det er ikke denne sykepleierens fortjeneste at politiet fant jenta i live
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in