2023-05-05, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
35*pengarna på antingen Aik eller göteborg åker ut/kval känns för svårt motstå ett bet
Alltså kvalplats eller sämre? Och oddset gäller för vilket lag som eller är det ett odds per lag?
Citera
2023-05-05, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Allmänt bättre spel tror jag mer på. Snabbare, mer offensivt inriktad med mer intensiv press. Det krävs liksom att du är på tårna hela tiden och även ett bra lag som är lite "off" kan få storstryk för flera lag är riktigt bra och straffar dig snabbare vid minsta misstag, minsta halvhjärtade insats osv.

Jo, kan vara så. Kanske även att det ganska nya ”no foul, no foul” också ger en effekt. Lag idag jobbar hårt med att stänga passningsvägar, blockera skott, blockera inlägg, ligga rätt osv men vill även undvika fouls sista tredjedelen. Hellre låta motståndarna passa runt än ge dom en fast situation. Hela tiden ropas det ”ingen foul” och istället är det ”styra bort” som är det moderna försvarsspelandet.
Men det ställer stora krav på att alla gör vad de skall och att organisationen håller. Börjar någon fuska i hemjobbet eller motståndarna hittar nyckeln till att luckra upp de försvarande, så trillar målen plötsligt in i strid ström. Att undvika onödiga fouls blir då plötsligt istället öppna svängdörrar.
Citera
2023-05-05, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Alltså kvalplats eller sämre? Och oddset gäller för vilket lag som eller är det ett odds per lag?
Yes exakt, kvalplats eller sämre för nåt av lagen.

Ska fan be om odds om båda kommer kval el sämre va rör odds man kan få
Citera
2023-05-05, 08:53
Medlem
Pillenfilles avatar
Vi har full pott på hemmaplan iaf. Två raka hemmamatcher väntar nu mot Mjällby och dif. Kan verkligen se framför mig alla pinnar tas på hemmaplan, inga på bortaplan. 16 vinster och 14 torskar mao

Hade hoppats på blåvitts kris skulle fortgå. De kanske fortfarande inte har tagit sig ur den än i viss mån iofs, men det känns rätt konstigt att se ett lag på nedflyttningsplats med plus i målskillnad.
Citera
2023-05-05, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Vi har full pott på hemmaplan iaf. Två raka hemmamatcher väntar nu mot Mjällby och dif. Kan verkligen se framför mig alla pinnar tas på hemmaplan, inga på bortaplan. 16 vinster och 14 torskar mao

Hade hoppats på blåvitts kris skulle fortgå. De kanske fortfarande inte har tagit sig ur den än i viss mån iofs, men det känns rätt konstigt att se ett lag på nedflyttningsplats med plus i målskillnad.
Inte för att skita på din parad. Men ni har alltså mött Varberg och Degerfors på hemmaplan, dom två lagen som förlorade med 6-0 igår.
Citera
2023-05-05, 09:05
Medlem
Citat:
Inte för att skita på din parad. Men ni har alltså mött Varberg och Degerfors på hemmaplan, dom två lagen som förlorade med 6-0 igår.
Samma varberg spela oavgjort mot Kalmar..som ni förlora mot...på hemmaplan..
Citera
2023-05-05, 09:09
Avslutad
Citat:
Samma varberg spela oavgjort mot Kalmar..som ni förlora mot...på hemmaplan..
Så du menar att Varberg är bra? 🤔
Citera
2023-05-05, 09:11
Medlem
Citat:
Så du menar att Varberg är bra? 🤔
Menar att bollen e rund,alla kan ha en skitdag
Citera
2023-05-05, 09:16
Avslutad
Citat:
Menar att bollen e rund,alla kan ha en skitdag
Jo fast min poäng är att framförallt Varberg inte är bra och Degen är i bästa fall ett mittenlag. Hammarby kommer få svårare hemmamatcher framöver.

Fan, t o m lag som BP blir nog svårare än naturgräslag som Varberg och Degen.
Senast redigerad av trazke 2023-05-05 kl. 09:29.
Citera
2023-05-05, 09:31
Medlem
Citat:
Jo fast min poäng är att framförallt Varberg inte är bra och Degen är i bästa fall ett mittenlag. Hammarby kommer få svårare hemmamatcher framöver.
Jo Varberg är verkligen inte bra nog denna säsong.
Men Degerfors är bättre än gårdagens match,de känns som de kommer spela allsvenskan nästa år.

Tror årets bottestrid kommer va bland de mest intressanta på länge.

Varberg känns de åker med huvudet före.
Sen de andra 2platser kommer hamna om 4-5 lang

Sirius är nog ett av lagen jag ej har fått grepp om hur bra/dåliga dem är

BP är nog de mest spännande lag följa förutom mitt MFF.
Olof har nåt spännande på g .
Det är ett ungt spännade lag
Senast redigerad av drhasch81 2023-05-05 kl. 09:37.
Citera
2023-05-05, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sa han europeisk eller nordisk? Jag såg att han för ett tag sedan sa att han inte kommer återvända till Ryssland om ingen tvingar han på ett plan. Borde ju finnas andra klubbar som är villiga att betala mer än Häcken och kan nog bli svårt att komma överens med Ryssland.

Hahaha jag förstår det :P Om BP lyckas stanna kvar för en gångs skull så tror jag att dom kan stanna några år till.

Citat:
Med ett utgående låneavtal vill 24-åringen vänta med spel utomlands - för att förlänga med Häcken.
- Det finns inget bättre ställe att vara på än Häcken just nu, säger Olden Larsen till Fotbollskanalen.

Citat:
- Han har en brinnande önskan att vara kvar i klubben. Han trivs jättebra och vi ska ut i Europa, vilket även för honom är en stor motivation. Jag hoppas verkligen att vi får ha kvar honom, säger Högmo

Citat:
Lars Olden Larsen om sin egen framtid och hur nära en lösning är:

- Jag har inte fått så mycket koll på just det. Jag tror att de pratar, klubbarna och agenterna. Vi får se vad som blir lösningen, men jag känner mig lugn med att vi hittar en bra lösning, säger han till Fotbollskanalen.

Citat:
- Jag vill spela fotboll och ha roligt. Det finns inget bättre ställe att göra det på än i Häcken just nu. Jag har aldrig spelat bättre fotboll och jag trivs hur bra som helst.

Citat:
Det låter inte som att du kommer flytta till en annan klubb i Europa?
- Nej. Jag har ju blivit väl omhändertagen här när det var lite tufft i början och förra säsongen. Nu får jag massor av meddelanden från de personerna. I dag fick jag också en liten sång. Då blir man riktigt glad.

Citat:
Kan Häcken köpa loss dig permanent?
- Jag tror att det finns olika lösningar, men det får min agent och klubben ta sig an, avslutar 24-åringen.

Känns som goda möjligheter att dubbel-Lars stannar.
Citera
2023-05-05, 09:54
Avslutad
På tal om morgonens diskussion angående allsvenskans dummaste. Denna videon åldrades dåligt och snabbt....

Undrar hur det känns för alla som drog samma desperata argument om Jeremejeff som Edvardsen gjorde?

https://tv.aftonbladet.se/video/352158/edvardsen-tippar-allsvenskan-vad-finns-det-foer-lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in