2023-05-05, 00:32
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Vilken tid kom dom till Johannas lägenhet?

01.51.

Hänger av sig jackor.

Därefter samtal i köket mellan JJ & Tove. Maya inte närvarande, enligt JJ.

Visning av badrum (nyrenoverat), Tove fäller "nedsättande kommentar om badrummet" - enligt JJ.

En fällning sker av JJ, så att Tove slår i marken i badrummet - enligt JJ.

Kort stryptag, 10 sekunder - enligt JJ.

Maja är närvarande, håller fast TT:s armar - enligt JJ.

JJ erkänner griftefrid, men vidhåller att det var ett "strypgrepp" som "gick fel".

"Majalito" å sin sida hävdar å sin sida att hon fortfarande inte vaknat...
Senast redigerad av ziracorn 2023-05-05 kl. 00:57.
Citera
2023-05-05, 00:34
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Såhär skriver Vetlandaposten idag:

”Tidpunkten för när Tove dog kan vara fel, uppger P4 Jönköping. Eksjö tingsrätts tidslinje går inte ihop med grannens hälsoapp, vilket kan vara till Maja Hellmans fördel i hovrätten.”

Är väl ungefär samma uppgifter som SVT/Expressen/aftonhoran publicerade igår...
Citera
2023-05-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad är det för trams? ”För att skona Maja från snabba frågor som kräver snabba svar - - -”??? Det är inte en advokats uppgift att uppmuntra sin klient att ljuga. Uppgiften är att hjälpa klienten på bästa sätt givet vad klienten har gjort.

Om hon talar sanning behöver hon inte tänka efter när hon svarar. Talar man bara sanning så har man inga problem med snabba frågor och snabba svar. Det är när man ska ljuga som man behöver betänketid. Allt löser sig för Maja med sina svårigheter med processandet om hon slutar ljuga. Om hon blir trodd eller ej? Tja hon får väl testa!

Maja har allra minst hjälpt till att dölja ett grovt brott, skändat och dolt en kropp och förorsakat anhöriga mycket smärta. Att visa någon förståelse för att hon sitter och ljuger anhöriga rakt upp i ansiktet i rätten tycker jag är obegripligt.

Jag lägger gärna ner här, din förståelse och medkänsla med stackars Majas svårigheter är lite för mycket för mig.

Jag har hållit med dig i alla inlägg du har gjort, jag är helt inne på samma linje som du! Jag tycker det du skriver är väldigt kloka och vettiga inlägg! Jag har jättesvårt för att försvara Maja! Jag skiter fullständigt i hennes diagnoser, hon hade alla chanser i världen att kalla på hjälp och berätta var kroppen fanns. Men hon "glömde" av någon anledning att hon var med i bilen när dom dumpade kroppen. Dessutom inga frågor om vad som hade hänt, utan bara häpp! Oj, här ligger ett lik och måste såklart hjälpa till att bära liket och åka med för att dumpa kroppen utan några frågor! Nej, fy faan!!! Tänker på Toves familj som levde i ovisshet så länge
Citera
2023-05-05, 01:04
Medlem
Jag har följt stora delat av denna tråd från start, dock inte alla inlägg. Undrar om det är någon mer än jag som reagerar på Js uttalande om att hon och M försökte känna pulsen på T efter allt som hänt?

Tycker att detta påstående sänker hennes trovärdighet och talar emot att M var med. Om det var en olyckshändelse som J påstår, vilken människa skulle i lugn och ro försöka känna pulsen (som man dessutom aldrig tidigare har provat att göra på någon)? Det mest naturliga vore väl isyället att i panik ta tag i personen och försöka skaka/ ruska liv i henne? Det talar emot Ms delaktighet då det är väldigt osannolikt att även en andra person skulle agera på exakt samma sätt, dvs lugnt och stilla först vänta och se om J lyckas känna puls och därefter själv prova.
Citera
2023-05-05, 01:13
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 59Ingakonstigheter
Jag har följt stora delat av denna tråd från start, dock inte alla inlägg. Undrar om det är någon mer än jag som reagerar på Js uttalande om att hon och M försökte känna pulsen på T efter allt som hänt?

Tycker att detta påstående sänker hennes trovärdighet och talar emot att M var med. Om det var en olyckshändelse som J påstår, vilken människa skulle i lugn och ro försöka känna pulsen (som man dessutom aldrig tidigare har provat att göra på någon)? Det mest naturliga vore väl isyället att i panik ta tag i personen och försöka skaka/ ruska liv i henne? Det talar emot Ms delaktighet då det är väldigt osannolikt att även en andra person skulle agera på exakt samma sätt, dvs lugnt och stilla först vänta och se om J lyckas känna puls och därefter själv prova.

Tja, en hypotes god som någon... Så länge inte JJ erkänner vad som EXAKT hände, så får vi leta i blindo...
Citera
2023-05-05, 02:00
Medlem
Citat:

J har tappat sin trovärdighet för länge sen. Den definitiva punkten för mig var att hon påstår att mordet skedde direkt när dem kom hem när det uppenbarligen inte var så. Det är för mig ett under att man inte pressade henne på det i TR.
Att man dessutom lyssnar till hennes version när det gäller att M hållt fast Ts händer är därför helt otroligt.

Tror att det blir hennes fall i HR
Citera
2023-05-05, 03:27
Medlem
Citat:

Om både JJ och MH varit med och mördat TT (det tror jag dom har) är det inget konstigt att dom försöker kolla pulsen för att försäkra sig om att hon är död. Det är till och med självklart.
Citera
2023-05-05, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Är det denna du menar?

Jonas, 30, döms till livstids fängelse för dubbelmordet

Jonas Runnemark, 30, kastade sin hustru ut för stupet i Dalby stenbrott.

Sedan gick han till bilen och hämtade den nio månader gamla dottern.

Också den lilla flickan kastade han sedan mot döden.

I dag dömdes Jonas Runnemark till lagens strängaste straff – livstids fängelse.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/L0a4WR/jonas-30-doms-till-livstids-fangelse-for-dubbelmordet

Ja, kung som hittade det👑 jävla dårar det finns
Citera
2023-05-05, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Och sedan måste JJ haft ett väldigt stort hat till Tove.
Rättfärdigare väl inte till stt döds nån. Idiot svar från dig
Citera
2023-05-05, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Rättfärdigare väl inte till stt döds nån. Idiot svar från dig

Om inte JJ hade ett hat mot Tove varför mördade då JJ Tove? Gör man det bara kanske sådär?
Citera
2023-05-05, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Ja visst ja, jag glömde ju att allt Johanna säger är sant. Jag är inte förvånad att du har så oändligt svårt att förstå vad vi menar.

Det är rätt tydligt vem det är som är mer än lite dum i huvudet.

En rekonstruktion skulle en gång för alla visa det som de flesta av oss redan har insett. Nämligen att det Johanna säger om hur det gick till inne på toaletten, inte kan stämma.

En rekonstruktion är inte till för att visa hur nåt "inte gått till", den är till för att förtydliga hur nån påstår att nåt gått till. Och jag menar att i det här fallet har MGM lämnat en så tydlig beskrivning av förloppet att det bara kan vara mycket begåvningssvaga personer som inte förstår hur hon menar att det gått till. Om det sedan är förenligt med verkligheten är upp till rätten att bedöma.

Som sagt, detta jiddrandet om rekonstruktioner är bara brus i debatten från personer med alldeles för stor känslomässig koppling till den ena GM.
Citera
2023-05-05, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tid för ankomst till lgh är 01:51.

Tidsaxeln är givetvis av största vikt, främst för att kunna bedöma tiden 02:43 i M:s hälsoapp.
Om jag minns rätt så är
Tiden 02.43 strax innan J åker till Donken
och den tiden är väl erkänd av M att hon var vaken eller?
Enligt hälsappen så visade den också en tidigare tid som M var vaken då mordet troligtvis skedde
Om jag nu inte minns fel?
Senast redigerad av Anedin 2023-05-05 kl. 06:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in