2023-05-04, 21:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Humor att läsa bajarnas skrik om avgå JJ.

Han skulle väl ta er till toppen nyss?
Citera
2023-05-04, 21:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det som är helt jävla sonko är hur bedrövligt jävla dåliga samtliga Sthlms klubbar är i år.
Glöm inte Solna.
Citera
2023-05-04, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kommer ni lyckas behålla Larsen ? Lånet är väl enbart till sommaren?

Tror du fortfarande att BP tar under 10 poäng denna säsong?
Senast igår sa Larsen att han inte kan tänka sig att spela i en annan europeisk klubb framöver. Han vill bara spela för Häcken och hoppas att Häcken och hans ryska klubb löser det.

Hahaha jag kan leva med att BP tar mer än 10p. Det är ett av dom citat jag helst har fel på av allt jag säger. Skulle BP sprattla till och klara minst kvalplats tror jag vi ser en chockartad relegering av ett etablerat lag i år.
Citera
2023-05-04, 21:13
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

källa eller var lyckas någon bajare lyckas vädra kritik mot bonden utan tystas ner ? när subutex-brandy och ett fåtal bajare inkl undertecknad osat rädsla för jj så har man tryckts ner och fått veta hur gud han är så vill inte det ska vara önsketänkande från din sida utan se konkreta bevis
Citera
2023-05-04, 21:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
sen trådens guru trazke slog vad om att bp tar under 10 p hela säsongen så har dom gått från toksist till bästa 08 lag

det är inte bara sjukt utan helt sonko

Kalmar är också ett givet bottenlag.
Citera
2023-05-04, 21:14
Medlem
Citat:

Jesper Jansson kan väl dessutom inte avgå. Han är anlitad på konsultkontrakt om det inte har förändrats. Ingen lojalitet, men professionalitet som han uttryckt det.

Edit: eller har han blivit anställd nu?
https://fotbolldirekt.se/2022/12/08/officiellt-jesper-jansson-forlanger-sitt-avtal-med-hammarby
Senast redigerad av MrOrdonnee 2023-05-04 kl. 21:16.
Citera
2023-05-04, 21:15
Medlem
sebastian_s avatar
Dags att sthlm slutar fokusera så mycket på fotboll och blir en hockeystad igen som på 90 talet.
Citera
2023-05-04, 21:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
källa eller var lyckas någon bajare lyckas vädra kritik mot bonden utan tystas ner ? när subutex-brandy och ett fåtal bajare inkl undertecknad osat rädsla för jj så har man tryckts ner och fått veta hur gud han är så vill inte det ska vara önsketänkande från din sida utan se konkreta bevis

En polare som hejar på Bajen skickade bilder från deras ”bajengruppen” på Facebook där börjar folk skrika om JJ’s avgång. ”Ledningen och JJ Har knullat denna klubben”
Citera
2023-05-04, 21:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Det som är helt jävla sonko är hur bedrövligt jävla dåliga samtliga Sthlms klubbar är i år.

Så blir det när man genomför bedrövligt jävla dåliga vinterfönster. Bosse spontanvärvar Mjällby-brunkaren Bergström på fyllan(?), Bajen skickar bort alla sina bästa spelare och ersätter med gröngölingar och allsvenska medelmåttor och i AIK körde Don Manuel nån märklig High Chaparall-verksamhet utan tyglar och linjer för att slutligen duka under.

Ihjältrampad geting på deras aktiviteter under vintern. Den här serien står enbart mellan Malmö och Häcken i år.
Citera
2023-05-04, 21:21
Medlem
eternussermos avatar
Har svårt att ens bli riktigt arg och besviken. Tror att det beror på att jag har svårt att, åtminstone just nu, identifiera mig med de här legoknektarna. Skrev väl nåt liknande redan innan säsongen och känslan har förstärkts.

Om vi lyckas klara kontraktet tidigt hoppas jag vi får se mer av våra egna talanger, det är där framtiden finns.
Citera
2023-05-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har svårt att ens bli riktigt arg och besviken. Tror att det beror på att jag har svårt att, åtminstone just nu, identifiera mig med de här legoknektarna. Skrev väl nåt liknande redan innan säsongen och känslan har förstärkts.

Om vi lyckas klara kontraktet tidigt hoppas jag vi får se mer av våra egna talanger, det är där framtiden finns.
Fast visst har ni fler Stockholmare i år än vad ni haft tidigare?
Citera
2023-05-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det ovanligt många matcher med målrika överkörningar i år?

Elfsborg - BP 5-0
Häcken - Sirius 4--1
Malmö - Hammarby 4 -2
Häcken - Djurgården 4-1
Elfsborg - Halmstad 6-1
Varberg- Malmö 6-0
Göteborg- - Degen 6-0

Brukar inte ett målsnitt på två/match vara högt?

Min känsla är att det är någon slags ny trend i år att siffrorna rinner iväg, och att denna trend startade i Premier League. Normalt jämna lag där har haft resultat som 7-0, 6-0 och 6-1 sedan nyår. Denna omgången i Allsvenskan med 3x6 mål känns som ett svenskt bidrag till trenden. Märkligt, och svårt att ha en bra teori om vad det beror på.
Man borde väl gräva i fakta och inte bara "känna", men tar ju lite tid i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in